Hva er strukturerte data og hva betyr det for SEO?

I 2017 ble det snakket mye om strukturerte data og hvor viktig dette ville bli for SEO i 2018. Til tross for dette er det fortsatt mange som ikke har nok fokus på strukturerte data, eller i det hele tatt vet hva det betyr og hvordan det fungerer. I dette innlegget vil...

Månedens SEO-prat: Anders Stensønes

I slutten av november fikk vi i INEVO besøk av Anders Stensønes fra Apotek 1. Formålet var en faglig SEO prat der Anders delte flere av sine erfaringer fra en lang tid som ansvarlig for digital handel, webanalyse, konvertering, brukeropplevelse og SEO i Apotek 1.  ...

Hvordan booste organisk trafikk i Google – Interne lenker

Det finnes uendelig mange tips og triks på hvordan man skal optimalisere en nettside og gi den best mulig forutsetninger for å rangere høyt i Google.   Det snakkes om lenkebygging, godt og relevant innhold, fokus på CTR og alle andre tekniske faktorer som spiller inn...

Ikke A/B test på Black Friday!

Black Friday, Cyber Monday og julen er rett rundt hjørnet…men optimaliserer du riktig i høytidene? Høysesongen for netthandel er endelig her, noe som betyr mer trykk, mer trafikk, og flere konverteringer. A/B testing er avhengig av høye trafikknivå og et høyt volum...

14 Fun Facts om Alibabas Singles Day

Singles Day er over og Alibaba endte opp med å selge varer for over 25 milliarder dollar (litt over 200 milliarder NOK) denne dagen, det er mer enn Estland sitt bruttonasjonalprodukt på en dag det. For deg som ikke kjenner til Singles Day kan du tenke på det som Kina...

Hva er god sidestruktur med tanke på SEO?

Sidestruktur eller arkitektur handler om hvordan siden din er organisert. Når man snakker om SEO er dette et særdeles viktig moment, for enhver nettside. For nettbutikker er sidestrukturen ekstremt viktig. Av den enkle grunn at nettbutikker ofte har flere sider enn...

Hva er RankBrain og hvordan kan du optimalisere for det?

Google sa i 2016 at RankBrain var deres tredje viktigste rangeringsfaktor. Og RankBrain kommer også til å bli enda viktigere i 2018! Så er spørsmålet: Hva er egentlig RankBrain og hvordan kan man optimalisere for det? RankBrain er Googles maskinlæringssystem som...

Hva blir de viktigste SEO-faktorene i 2018?

Mange SEO-eksperter kommer ut med ulike faktorer du ikke må gå glipp av i det kommende året. Vi har listet opp hva vi tror blir de viktigste faktorene for SEO i 2018. Innhold og lenker er nøkkelen til suksess. Ja, også i 2018 vil innhold og lenker være de viktigste...

3 tips som vil øke konverteringsraten i din nettbutikk

Visste du at 7 av 10 kunder aldri fullfører en checkout? Det kan være mange grunner til at disse kundene valgte å avsluttet. Det kan være så enkelt som at de har ombestemt seg og ikke lenger har lyst på varen, men det kan også være feil du gjøre i din checkoutprosses...

Slik lager du unike remarketinglister for AdWords

Å lange unike remarketinglister for AdWords handler ikke bare om å dekke alle kontaktpunktene mellom kunden og nettsiden din, men også om å ekskludere listene i hverandre for å få så god data som mulig. Tekniske forutsetninger For å kunne lage unike remarketinglister...