Slik lager du unike remarketinglister for AdWords

Å lange unike remarketinglister for AdWords handler ikke bare om å dekke alle kontaktpunktene mellom kunden og nettsiden din, men også om å ekskludere listene i hverandre for å få så god data som mulig.

Tekniske forutsetninger

For å kunne lage unike remarketinglister i Google AdWords kreves det at du har en Google AdWords- konto og en Google Analytics konto. I tillegg forutsetter det at du har satt opp kampanjer med tilhørende annonsegrupper og tekster. Det forutsetter også at du har lagd gode remarketinglister som dekker alle kontaktpunktene mellom kunden og nettsiden i Google Analytics eller Google AdWords.

 Under viser vi deg et eksempel på hvordan remarketinglisten bør settes opp.
 

Slik ekskludere remarketinglister i hverandre i den nye AdWords interfacen.

1. Trykk på skiftenøkkelen øverst til høyre.

2. Der går du inn på audience manager under shared libary.
3. Trykk på den store runde og blå knappen med et pluss tegn i seg.
4. Velg custom combination.
      
5. Velg website visitors.
6. Velg den listen du skal ekskludere fra. eks liste 1.
7. Trykk så på “done”
8. Trykk på “and”
9. Velg “none of these audiences” i stedet for “any of these audiences (OR).
10. Velg «website visitors»
11. Velg de listene du skal ekskludere. eks liste 5 – konverteringer.
12. Trykk «done» etter at du har valgt listene du skal ekskludere.
13. Skriv det nye navnet du vil at listen skal hete.
14. Denne er valgfri. Her kan du eks. skrive hvilke lister som er ekskludert fra listen.
15. Trykk «create audience».
Gratulerer, du har nå laget dine unike remarketinglister for AdWords!

Slik ekskludere remarketinglister i hverandre i den gamle AdWords interfacen.

 

  1. Gå på din AdWords konto.
  2. Gå så til Shared Libary nederst til venstre.
  3. Trykk på audiences
  4. Trykk på “remarketing list” (den røde knappen)
  5. Trykk på website visitors
  6. så velger du custom combination.
  7. Under “select audiences” velger du den listen du skal ekskludere fra. eks liste 4.
  8. Trykk så på add another
  9. I stedet for “any of these audiences (OR) så velger du none of these audiences
  10. Under “select audiences” velger du den listen du skal ekskludere. eks liste 5.
  11. Så lagrer du listen etter at du har valgt nytt listenavn som er øverst.

 

 

Samler du e-postadresser?

Hvis du har en god epostliste så kan du lage en remarketingliste basert på denne (customer e-mail list).