+47 92 09 48 72 post@inevo.no
Å lange unike remarketinglister for AdWords handler ikke bare om å dekke alle kontaktpunktene mellom kunden og nettsiden din, men også om å ekskludere listene i hverandre for å få så god data som mulig.

Tekniske forutsetninger

For å kunne lage unike remarketinglister i Google AdWords kreves det at du har en Google AdWords- konto og en Google Analytics konto. I tillegg forutsetter det at du har satt opp kampanjer med tilhørende annonsegrupper og tekster. Det forutsetter også at du har lagd gode remarketinglister som dekker alle kontaktpunktene mellom kunden og nettsiden i Google Analytics eller Google AdWords.

Slik lager du unike remarketinglister for AdWords

Slik ekskludere remarketinglister i hverandre i den gamle AdWords interfacen.
    1. Gå på din AdWords konto.
    2. Gå så til Shared Libary nederst til venstre.
    3. Trykk på audiences
    4. Trykk på “remarketing list” (den røde knappen)
    5. Trykk på website visitors
    6. så velger du custom combination.
    7. Under “select audiences” velger du den listen du skal ekskludere fra. eks liste 4.
    8. Trykk så på add another
    9. I stedet for “any of these audiences (OR) så velger du none of these audiences
    10. Under “select audiences” velger du den listen du skal ekskludere. eks liste 5.
    11. Så lagrer du listen etter at du har valgt nytt listenavn som er øverst.
Slik ekskludere remarketinglister i hverandre i den nye AdWords interfacen.
  1. Trykk på de tre dottene øverst til høyre.
  2. Der går du inn på audience manager under shared libary.
  3. Trykk på den store runde og blå knappen med et pluss tegn i seg.
  4. Velg custom combination
  5. Velg website visitors og den listen du skal ekskludere fra. eks liste 4.
  6. Trykk så på “done”
  7. Trykk på “and”
  8. Velg “none of these audiences” i stedet for “any of these audiences (OR).
  9. Velg website visitors og den listen du skal ekskludere. eks liste 5.
  10. Trykk done og lagre listen (create audience) etter at du har valgt nytt listenavn som er øverst

Samler du e-postadresser?

Hvis du har en god epostliste så kan du lage en remarketingliste basert på denne (customer e-mail list).