SEO

Hva blir de viktigste SEO-faktorene i 2018?

Mange SEO-eksperter kommer ut med ulike faktorer du ikke må gå glipp av i det kommende året. Vi har listet opp hva vi tror blir de viktigste faktorene for SEO i 2018.

Hva blir de viktigste SEO-faktorene i 2018?

Innhold og lenker er nøkkelen til suksess.

Ja, også i 2018 vil innhold og lenker være de viktigste faktorene for å rangere høyt i Googles søkeresultater.

  • Uten godt innhold vil du ikke klare å få lenker
  • Uten linker vil du ikke klare å nå førsteplass i Google.

Man kan snakke om RankBrain, stemmesøk, mobile-first algoritme også videre, men om man ikke er på Googles første side vil ikke disse spille stor rolle. Man må ha grunnlag for å rangere for å kunne konkurrere.

Google har nylig gått ut og sagt at innhold og linker er deres #1 og #2 rangeringsfaktorer. De har gått igjennom 1 million sider og ser sammenhengen mellom antall linker og høy rangering i Google søk.

  • Antall lenker inn til et domene korrelerer med rangering sterkere enn noen annen faktor.
  • Innhold markert som “relevant for temaet” stiller sterktest. Relevant for tema er relevant for søkeintensjonen og relevant for brukerne. Sørg for å ha fokus på innhold som dekker alle søkeintensjonene rundt temaet.
  • Mye er ikke alltid best, men godt innhold besvarer søkeintensjonene og er ofte derfor lenger enn svakt innhold. Basert på SERP-data sier Google at første side-resultater har innhold som i gjennomsnitt inneholder 1890 ord.

Med andre ord, innhold og lenker er og vil fortsatt være blant de viktigste SEO-faktorene i 2018!

Den ultimate guiden til Google My Business
SEO

Den ultimate guiden til Google My Business

Den ultimate guiden til Google My Business Hannah Lindelien
Designprosesser for digitale løsninger
DesignStrategi

Designprosesser for digitale løsninger

Designprosesser for digitale løsninger Cathrine Andrea Knutsen
OMA-modellen: En revolusjonerende måte å jobbe med digital markedsføring
OMA

OMA-modellen: En revolusjonerende måte å jobbe med digital markedsføring

OMA-modellen: En revolusjonerende måte å jobbe med digital markedsføring Christopher Espeland Aitken