Tjeneste

Bing Ads

Hva er Bing Ads?

Bing Ads, nå kalt Microsoft Advertising, er søkemotorannonsering gjennom Microsofts egen søkemotor Bing. 

Trafikken kan på ingen måte måle seg med Google sin, men er det likevel lønnsomt å spytte penger inn i Bing-annonsering gjennom Bing Ads? Svaret er som regel ja.

Bing Ads opererer i likhet med Google Ads med en cost-per-click (CPC) annonsemodell. Dette innebærer at du først betaler for annonsene dine når de blir klikket på. Denne type søkemotorannonsering gir deg god kontroll over når annonsene dine vises, fordi du byr på utvalgte søkeord som er relevant for det du tilbyr. Du vet med andre ord at annonsene vises kun til de som har interesse av å se de.

Hvorfor skal man annonsere i Bing?

I dag er det 200 millioner enheter som kjører Windows 10. Disse enhetene leveres med Microsoft Edge som standard nettleser med Bing som standard søkemotor. Så mye som 90% av alle Microsoft Edge brukere beholder Bing som standard i sin nettleser.

Lanseringen av Windows 10 har derfor gitt en kraftig økning i antallet brukere og Bing har i dag en markedsandel på godt over 16% i Norge. 

Dersom man ikke er synlig på Bing betyr dette i teorien at man ignorerer nesten hver 5. person som aktivt søker etter deg og dine tjenester.

Høy konverteringsrate og lav konkurranse

En god grunn for å benytte seg av Bing Ads er at trafikken fra disse annonsene virker å ha høyere konverteringsrate enn trafikken fra Google Ads. Blant våre kunder ser vi at konverteringsraten i snitt er så mye som 43% høyere.

En mulig forklaring på dette er at målgruppen som benytter Bing har en del fellestrekk som skiller de fra de som benytter Google. De er eldre, har høyere utdanning og høyere gjennomsnittlig inntekt. Tall fra Bing selv viser at en Bing-søker i gjennomsnittet bruker 23% mer enn en gjennomsnittlig “søker” på tvers av søkemotorene. 

Fordi konkurransen her er mindre sammenlignet med Google, betyr det også at kostnadene er lavere. Jo færre som byr på søkeordene, jo lavere blir prisen per klikk. Det å bruke Bing Ads er derfor en rimelig måte å øke synlighet og trafikk til nettsiden din på, og et godt supplement til Google Ads.Lurer du på om Bing Ads er noe for deg og din bedrift? Her kan du lese mer om hvorfor du bør benytte deg av Bing Ads.

Typiske tjenester som INEVOs Bing Ads team kan levere er:

  • Oppsett og drift av en Bing Ads konto
  • Bing Ads Audit for eksisterende kontoer. Om din bedrift allerede har en Bing Ads-konto, kan vi, basert på analyser, tester og Bing Ads Audit gjennomføre tiltak og forbedringer.
  • Søkeannonser
  • Testing og optimalisering av kontoen
  • Finne riktige søkeord for deg (søkeordsanalyse)
  • Analyse av landingssider
  • Konkurrentanalyse
  • Kontinuerlig rapportering
  • Målretting og remarketing

OMA samarbeidsmodell og Bing Ads

Vi i INEVO vet at tiltak slik som Bing Ads kun er en del av en helhetlig digital markedsføringsstrategi. Gjennom OMA-modellen hjelper vi bedrifter med å få et overblikk over den digitale markedsføringen og hjelpe til der det trengs.

En OMA er en operativ markedsassistent som sitter ute hos bedriften, og dermed blir godt kjent med kunden og deres unike utfordringer. De er digitale poteter som løser problemer for kundene og bidrar til å skape resultater. Våre OMA-er jobber med alt fra SEO og sosiale medier til CRO og analyse, og kan hjelpe til med det meste knyttet til digital markedsføring i din bedrift. 

Ved hjelp av breddekunnskap kombinert med et sterkt faglig miljø, sørger vi gjennom vår OMA-modell for å skape suksesshistorier for kundene våre.

Trenger du hjelp til å komme i gang med Bing-annonseringen? Ta kontakt med oss!


VÅRE KUNDER ER FORNØYDE MED VÅR OMA - MODELL

Skadedyrshop.no

Skadedyrshop.no

Slik økte vi organisk trafikk med 473%, og nye brukere med 567%.

Les suksesshistorien
EVO Fitness

EVO Fitness

Vi kuttet markedsføringskostnadene med 2 millioner kroner i fjor.

Les suksesshistorien
Lunehjem

Lunehjem

Vi økte konverteringsraten med hele 211 % på en måned.

Les suksesshistorien