Hopp til hovedinnholdet
Suksesshistorie

Aswearenow.co

Slik bistod vi AWAN (As We Are Now) med opplæring for å øke nettsalget med 300%

Featured

Lesetid: 3 minutter

Kunde: AWAN (As We Are Now)

Bransje: Nettbutikk som selger comfy hverdagskjoler

Hva er målet med samarbeidet? Hjelp til å utnytte alle digitale kanaler maksimalt for å øke omsetning og bygge merkevare

Oppgave

AWAN trengte hjelp med strategisk annonsering i digitale kanaler og hvordan få mest mulig utbytte av det. INEVO ble inkludert i en mentorrolle for å hjelpe de på veien som en del av Innovasjon Norges mentorordning

Resultat

AWAN besitter nå strategisk digital kompetanse som de kan ta i bruk i relevante digitale kanaler. I tillegg har de fått fart på omsetningen på nett.

Suksessfaktorer

Tydelige ønsker og spørsmål har gjort det mulig å skreddersy workshops, oppgaver og oppfølging slik at de skal få mest mulig ut av samarbeidet.


We are so satisfied and happy with the mentorship program that we have formed together with Inevo during the spring. They have been very attentive to our specific needs and questions, and tailored the coaching to us in a way I do not believe we would have been able to receive from a general marketing course. As founders of a direct-to-consumer brand, we’ve not only learnt the fundamentals in digital performance marketing, but also gotten an understanding of what organizational skills and additional team members that now is needed to grow our company further. And of course, we’re also very happy to have seen direct business results (300% growth in sales) thanks from the coaching of INEVO!

Anette og Lisen


Prosessen

1. Forventningsstyring

I starten av prosessen ble vi enige om hva de kunne tenkt seg å få utbytte av. En nøkkel i prosessen var fleksibilitet – hva som ble neste fagområde ble avtalt fortløpende. Generelt holdt vi oss til denne planen underveis:

  1. Kartlegge hvilket områder som skal prioriteres
  2. Lage workshop basert på AWAN sitt behov
  3. Følge opp med egne økter til hands-on gjennomføring for spørsmål
  4. Evaluering av det som er satt opp

2. Inkludering av fagfelt

AWAN har fått tilgang på fagkompetansen fra INEVO. Mentor i prosjektet har delegert ut der det har vært nødvendig slik at AWAN skal få mest mulig utbytte av workshops, oppgaver og oppfølging i feltene det gjelder. 

Her har vi anvendt samme metodikk som med hvordan vi bruker Operative Markedsassistenter. AWAN har hatt en nøkkelperson å forholde seg til der personen har benyttet fagfeltene der det trengs for hjelp.

3. Nøkkelaktiviteter

  • Facebook
  • SEO
  • Google Ads 
  • E-post
  • Analyse og data

4. Hands-on økter og oppfølging

En viktig del av å få dette til er å tilrettelegge for at AWAN  skal prøve selv og få egne oppfølgingstimer hvor de kan stille spørsmål. AWAN vet hvordan de skal omgjøre kunnskapen til å skape vekst, noe som har gjort at alle parter har fått et svært godt utbytte av alle øktene. 


Resultat og veien videre

Man kan på mange måter si at begge parter har fått resultater ut av samarbeidet. AWAN sitter igjen med nok digital kompetanse til å legge opp for vekst og merkevarebygging på nett og i tillegg økt sin omsetning med 300%. For INEVO sin del har det vært en lærerik prosess der vi har lært enda mer om et netthandel-marked vi ikke har operert i før.

AWAN og INEVO fortsetter dialogen som følge av et vellykket samarbeid. Vi i INEVO er mektig imponert over hvor raskt AWAN  har tatt til seg informasjonen og implementert dette i sin digitale markedsstrategi. Vi er spente på  den videre utviklingen til AWAN. Lykke til!