Hopp til hovedinnhold

Tilbake til blogg

Netthandelsblogg: Content

Byrå for innholdsmarkedsføring, Oslo

Ansett INEVO - et lokalt innholdsmarkedsføringsbyrå basert i Oslo som forstår din virksomhet og har en dokumentert track record med å generere faktiske forretningsresultater med innhold.

Innholdsmarkedsføring driver vekst i virksomheten.

Forskning fra Content Marketing Institute viser at:

  • 51% av markedsførere bruker innhold for å øke salget
  • 77% av markedsførere bruker innhold for å generere etterspørsel/leads
  • 68% av markedsførere bruker innhold for å bygge lojalitet med eksisterende kunder

Når det gjøres riktig, kan innholdet lære opp, bygge tillit og konvertere lesere til kunder.

Men det er ikke så enkelt som å bare skape innhold og vente på at nye kunder skal melde seg på.

I stedet ender du opp med:

  • For mye fokus på å publisere innhold uten en klar strategi
  • Å gjøre SEO til eneste distribusjonskanal (uten å gjenbruke innhold)
  • For mye "om meg"-innhold eller innhold som kun fyller toppen av trakten uten å konvertere
  • Å skape innhold som er for lett og ikke gir verdi til leseren
  • Å ikke måle virkningen av innholdet på påmeldinger, leads og inntekt

Dette er hvorfor innholdsmarkedsføring mislykkes.

Du trenger å ansette et innholdsmarkedsføringsbyrå med dokumenterte resultater.

Et byrå som har erfaring med innholdsmarkedsføring og har hjulpet kunder med:

  • Å få millioner av besøkende til innholdet sitt
  • Å generere over 10 millioner dollar i ny kundeinntekt
  • Å rangere på side 1 av Google for tusenvis av relevante søkeord

Dette er det vi gjør.

Hvis du ønsker å ansette et innholdsmarkedsføringsbyrå i Oslo - Ansett INEVO.

INEVO er det eneste norske byrået som er nominert til Beste innholdsmarkedsføringsstrategi og Beste SEO-byrå i Europa under European Search Awards 2023.

Book et møte med innholdsteamet.

Hvorfor INEVO?

Etablert i 2013 har INEVO hjulpet hundrevis av selskaper med å vokse sin virksomhet.

Vårt innholdsteam har bistått selskaper som SuperOffice, Digizuite og LeadSquared med å nå sine forretningsmål ved å gjøre innhold til fundamentet i deres digitale markedsføringsstrategi.

Vi har over et tiår med erfaring innen innholdsmarkedsføring og har hjulpet nordiske selskaper med å bruke innhold for å kommunisere med kunder - og tiltrekke potensielle kunder til nettstedet deres.

Møt innholdsteamet

  • Steven Macdonald (Innholdsansvarlig): 10 års erfaring med å hjelpe nordiske merkevarer med å generere ny inntekt gjennom innholdsmarkedsføring.
  • Ellen Berg (Innholdsstrateg og leder for tekstforfatting): 2 års erfaring med å utnytte innholdsmarkedsføringsstrategier for å styrke online tilstedeværelse.
  • Jennifer Lund (Innholdsstrateg): Har jobbet med internasjonale merkevarer innen posisjonering, kommunikasjon og nettsidetekst siden 2007.

Enten det gjelder innholdsstrategi, innholdsproduksjon, SEO-innhold eller nettsidetekst, kan vårt innholdsteam hjelpe deg (en fullstendig liste over innholdsmarkedsføringstjenester finner du her).

Suksesshistorier

Vi jobber best med B2B SaaS-selskaper som er basert i Norden og som ønsker å vokse globalt ved å bruke engelsk som hovedspråk.

Derfor samarbeider vi med SuperOffice og Digizuite.

For Digizuite:

  • Økte den månedlige organiske søketrafikken med 35%
  • Vekket Digizuite-bloggen til live fra 22 000 besøk til 100 000 besøk
  • Tredoblet antallet organisk søkte demo-oppmeldinger på nettsiden

(Du kan lese hele casestudiet her).

For SuperOffice:

  • Bidro til en rangering som nr. 6 for søkeordet CRM
  • Økte antall førstesiderangeringer fra 4 500 nøkkelord til 6 500 nøkkelord
  • Genererte ytterligere 15 000 besøk til eksisterende innhold i fjerde kvartal 2022

(Du kan lese hele casestudiet her).

Selv om LeadSquared ikke er basert i Norden, sto de overfor de samme utfordringene som mange B2B SaaS-selskaper - trafikken stagnerte.

I løpet av samarbeidet hjalp vi dem med å generere 3 ganger så mange organiske besøk på 90 dager.

(Du kan lese hele casestudiet her).

I tillegg til å hjelpe nordiske selskaper med innholdsmarkedsføring, er teamet vårt nominert til en Global Search Award for beste bruk av innholdsmarkedsføring og to European Search Awards - beste innholdsmarkedsstrategi og beste SEO-byrå i Europa.

Prosessen for innholdsmarkedsføring

I motsetning til de fleste innholdsmarkedsføringsbyråer, starter vi ikke prosessen med nøkkelord.

DE FLESTE INNHOLDSMARKEDSFØRINGSBYRÅER

  1. Utfører nøkkelordundersøkelse
  2. Produserer nytt innhold
  3. Øker trafikken, men konverteringsfrekvensen forbedres ikke

HVA INEVO GJØR ANNERLEDES

  1. Målgruppeanalyse
  2. Forbedrer nettstedskommunikasjonen
  3. Produserer nytt innhold som løser kundenes smertepunkter
  4. Skaffer kvalifisert trafikk med høy konverteringsfrekvens.

Når vi lager innhold for deg, designer vi det for å konvertere og skaffe nye kunder.

Her er en detaljert gjennomgang av prosessen:

  1. Målgruppeanalyse. Vi dykker dypt ned i viktige utfordringer og smertepunkter hos kjøpere og kunder ved å snakke med kunder, gå gjennom kundeservicetiketter og delta i opplæringssesjoner. Deretter tar vi disse innsiktene og gjennom personlig og online opplæring lærer vi nøyaktig hvordan produktet ditt løser disse utfordringene.
  2. Nettstedstekst og konvertering. Vi bruker innsiktene fra målgruppeanalysen til å identifisere konverteringsmuligheter på nettstedet (produktsider, landingssider osv.) for å konvertere eksisterende trafikk.
  3. Lager nytt innhold. Vi kombinerer innsiktene fra målgruppeanalysen med nøkkelordundersøkelse for å identifisere nye innholdsemner for bloggen (og nettstedet) for å skape nytt innhold og organisk trafikk.

En innholdsstrategi er ikke fastlåst. Den er fleksibel.

Hver 3. måned analyserer vi hvilke emner/innhold som fungerer best, og deretter satser vi ekstra på disse emnene for neste kvartal – noe som hjelper oss med å skape relevant innhold på en konsistent basis.

Klar til å invistere i innholdsmarkedsføring?

Det er dusinvis av innholdsmarkedsføringsbyråer i Oslo.

Men svært få har den samme erfaringen og ekspertisen som oss.

Vi jobber best med B2B SaaS-selskaper basert i Norden som har store ambisjoner om global vekst – og som er villige til å investere 1 million NOK per år i innholdsmarkedsføring.

Hvis du ennå ikke har investert i innholdsmarkedsføring, eller hvis du har investert, men ikke oppnår de resultatene du forventer, ta kontakt med oss i dag.

I vårt møte vil vi:

  • Gi tilbakemelding på din nåværende strategi
  • Diskutere hvordan vi kan samarbeide og engasjere oss
  • Gå grundigere gjennom vår innholdsmarkedsføringsprosess
  • Beskrive nøyaktig hvordan vi jobber og hva du kan forvente av oss

Bestill et 1-til-1-møte med innholdsteamet

P.S. Vil du møtes personlig? La oss gjøre det. Vi holder til i Oslo.

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.