Tilbake til blogg
Netthandelsblogg: SEM
Er du merkevareeier? Slik kan Google Manufacturer Center styrke merkevaren din og gi bedre resultater i Shopping-annonser
Visste du at du som merkevareeier kan få større kontroll over hvordan produktene dine fremstår i Google Shopping – uavhengig av hvilke forhandlere som selger dem? Med Google Manufacturer Center kan du sikre at dine bilder, beskrivelser og spesifikasjoner alltid er riktige.
Dette kan gi bedre produktpresentasjon, sterkere merkevare, og økt konvertering.
Hva er Google Manufacturer Center?
Google Manufacturer Center er en plattform som lar produsenter, grossister og merkevareeiere laste opp offisiell produktinformasjon direkte til Google. Dette sørger for at produktene dine vises korrekt, uansett hvordan forhandlere har satt opp sine produktlister.
Hvorfor bruke Google Manufacturer Center ?
1. Bedre produktoppføringer → Bedre Shopping-annonser
Når produktinformasjonen din kommer direkte fra deg, sikrer du at Google viser nøyaktige og profesjonelle data. Dette gir en mer tillitsvekkende opplevelse for kjøperne, som igjen kan forbedre både klikk- og konverteringsraten.
2. Merkevarekontroll
Ditt eget innhold kan forbedre forhandlerens informasjon. Det betyr at selv om flere forhandlere selger dine produkter, kan du sikre at selve produktbeskrivelsen, bildene og spesifikasjonene gjenspeiler merkevaren din på best mulig måte.
2.1 Merkevarekontroll - Hva skjer med forhandlernes produktdata?
Bruken av GMC kan i noen tilfeller "overstyre" feilaktige data som ligger i forhandleres Merchant Center-feeder. Pris og lagerstatus forblir uendret, men selve produktdetaljene kan oppdateres med informasjonen du gir i Manufacturer Center. Dette kan føre til en mer enhetlig merkevareopplevelse for sluttbrukeren.
3. Forbedret datakvalitet på tvers av Google
Hvis forhandlere har ufullstendig eller feilaktig informasjon i sine Merchant Center-feeder, kan Google bruke dine data fra Manufacturer Center for å rette opp feil og gi en bedre brukeropplevelse.
Hvordan komme i gang?
Opprett en konto i Google Manufacturer Center (bruk gjerne en dedikert e-post eller opprett en ny e-postadresse). Vær oppmerksom på at e-post som skal verifisere kontoen skal inneholde navn på bedriften.
Verifiser merkevaren.
Last opp produktene dine via en feed – for eksempel via en tredjepart som DataFeedWatch hvis du allerede bruker dette i Google Shopping.
Optimaliser innholdet: Sørg for høyoppløselige bilder, nøyaktige spesifikasjoner og engasjerende beskrivelser.