Tilbake til blogg
Netthandelsblogg: Content
INEVO skapte historie som finalist in European Search Awards 2023
INEVO skrev historie ved å sikre seg en plass som finalist i European Search Awards 2023.
Våre to INEVO-representanter, Cathrine (UX-leder) og Ellen (innholdsprodusent), viste stolt frem INEVO som byrå under arrangementet 25. mai i Lisboa, Portugal.
Siden prisene hedrer innovasjon innen digital markedsføring og SEO, er det å bli nominert en sterk bekreftelse på INEVOs omfattende ekspertise i feltet.
Nominert i to kategorier
INEVO ble nominert i to kategorier for prisutdelingen: «Best Small SEO Agency» og «Best Use of Content Marketing».
Dette er en betydelig anerkjennelse, da European Search Awards hvert år løfter frem de beste selskapene og fagfolkene innen SEO, PPC og innholdsmarkedsføring på tvers av mange bransjer og sektorer.
Arrangementet, som fant sted i Lisboa, markerte den 12. prisutdelingen, og vi var stolte over å være det eneste norske byrået nominert i to kategorier.
Mye anerkjennelse går til Steven Macdonald, Head of Content hos INEVO. I løpet av det siste året har han ledet den imponerende utviklingen av et nytt innholdsteam i byrået, som hjelper bedrifter med å styrke sin tilstedeværelse på nett.
For ett år siden fantes det faktisk ikke noe innholdsteam, noe som gjør det ekstra spennende for oss å bli nominert på vegne av teamet for arbeidet som er lagt ned – spesielt for nominasjonen i kategorien 'Best Use of Content Marketing'."
Her er høydepunktene i den unike SEO- og innholdsstrategien for Digizuite som fikk oss nominert i den kategorien:
- Vi økte den månedlige organiske søketrafikken med 35 %.
- Vi økte trafikken til Digizuite-bloggen fra 22 000 besøk til 100 000 besøk.
- Vi tredoblet antall demo-registreringer fra organiske søk på nettsiden.
Prisresultatene
Så, hva ble resultatet? Tok vi med oss seieren hjem?
Selv om vi ikke nådde helt til topps, reiste vi likevel hjem med verdifulle erfaringer, fantastiske opplevelser og gode minner fra arrangementet.
Et av høydepunktene var vårt møte med dommer og en av Europas beste SEO-eksperter, Trond Lyngbø.
Det var flott å snakke med Trond og få muligheten til å diskutere casene vi sendte inn til nominasjonene.
Ifølge ham møtte vi hard konkurranse, da vi sto opp mot flere anerkjente byråer innen innholdsmarkedsføring fra hele Europa.
Likevel mente han at casen vår var sterk, og at vi har gode sjanser til å sende den inn til flere prisutdelinger i fremtiden – noe vi selvsagt skal følge nøye med på.