Hopp til hovedinnhold

Tilbake til blogg

Blogg: Growth marketing

Hvordan INEVO brukte LinkedIn til å generere 2,2 millioner innholdsvisninger og 3 millioner NOK i salgstrakt

Organisk rekkevidde på Facebook og Instagram er tilnærmet dødt.

Hvis du ønsker å skaffe nye kunder på meta-plattformene, må du betale for det.

Men på LinkedIn?

Der har organisk rekkevidde aldri vært bedre.

Et eksempel:

Jeg oppnådde 1 million visninger på LinkedIn uten å annonsere.

La oss spole litt tilbake:
Jeg begynte å publisere på Linkedin i mai 2020. 12 måneder og 100 innlegg senere, nådde jeg 1 million visninger.

Så sluttet jeg å poste.

Ingen nye innlegg. Ingen kommentarer. Ingenting.

Jeg forsvant fra plattformen.

18 måneder senere, i oktober 2022, begynte jeg å publisere igjen.

Jeg forfinet prosessen min slik at andre kan replikere de samme resultatene.

Og i stedet for å poste alene, involverte jeg en gruppe internt i INEVO som også postet.

Vi kalte det LinkedIn Mastermind Group.

Før de ble med i Mastermind-gruppen, hadde teamet ingen synlighet på LinkedIn og hadde bare publisert innhold 2-3 ganger - hver genererte noen få hundre visninger per post.

Fem måneder senere - alle startet på 0 visninger - har vi nådd 2,2 millioner visninger.

I tillegg har vi bygd en salgstrakt til en verdi av 3 millioner NOK.

Her er hvordan vi gjorde det.

LinkedIn markedsføringsstrategi

Etter å ha postet solo i 1 år, hadde jeg en god forståelse av hva som fungerte, hvorfor innlegg resonnerte mer enn andre og hva jeg trengte å endre fremover.

Jeg forfinet prosessen, laget dokumentasjonen og delte den med teamet.

Jeg ga dem også et løfte:

Det tar mindre enn en time per uke.

Her er prosessen vi bruker for LinkedIn-markedsføring.

1. Ha et mål

Hvorfor poster du på LinkedIn?

Er det for å utvide nettverket ditt, skaffe flere kunder eller bli viral?

Hvert av disse målene har en annen innholdsstrategi.

Å ha et mål hjelper deg å holde deg fokusert og motivert.

Hos INEVO var målet vårt å bli kjent som de beste ekspertene på vårt felt.

2. Finn din X (X = ekspertise)

Hva slags erfaring har du? Hvilke ferdigheter kan du tjene penger på?

Finn ut hva du er god på, og vær laserfokusert på det emnet når du poster innhold og engasjerer deg med andre. Noen spørsmål du kan stille deg selv:

  • Hva er jeg god på (dvs. kan demonstrere resultater)?
  • Hva har jeg mye erfaring med?
  • Hva liker jeg å snakke om?
  • Hvilket emne kan jeg svare på mange spørsmål om?
  • Hvilke emner kunne jeg presentere en hel dags workshop om uten forberedelser?

Jeg pleide å poste om en rekke emner. Nå er jeg laserfokusert på innhold og SEO. For andre i gruppen, er deres X innholdsmarkedsføring, betalt sosialt og konverteringsoptimalisering (CRO).

3. Finn og knytt deg til kjøpere

Hvem kjøper typisk din ekspertise?

Finn og knytt deg til dem på LinkedIn.

Prøv å unngå å bruke "personas" og baser det på ekte erfaring:

  • Hvem i et selskap har typisk en smerte som du løser?
  • Hvem i selskapet gjør "ansettelsen"?
  • Hva slags selskap?
  • Hvor er de lokalisert?
  • Hvilke kunder jobber du med akkurat nå som passer den profilen?
  • Hvem liker du å jobbe med? Hvorfor, hvilke egenskaper har de?

Når du har definert en ideell kundeprofil (ICP), kan du begynne å knytte deg til dem.

Jeg prøver å knytte meg til 10 personer som passer denne profilen hver uke.

Vi tror ikke på å spamme folk på Linkedin, vi bruker ikke automatisering, og vi prøver ikke å selge tjenestene våre.

4. Engasjer deg med innholdet deres

Hvis kjøperne dine poster innhold, engasjer deg med det.

Engasjement betyr:

  • Like innleggene deres hvis det stemmer overens med din X
  • Del innleggene deres med nettverket ditt hvis det stemmer overens med din X
  • Kommenter på innleggene deres hvis kommentaren din stemmer overens med din X
    • Del din erfaring
    • Del innspill basert på en nylig artikkel du har lest
    • Gi en motargument (med respekt)
    • Del en trend du har lagt merke til med eksisterende kunder
    • Del et eksperiment du gjorde (selv om det mislyktes)

Vi prøver å legge igjen 5-8 kommentarer per uke.

LinkedIn er en belønningsplattform.

Jo mer du engasjerer deg med andre, jo bedre vil ditt eget innhold prestere.

En ting til:

Å legge igjen nyttige kommentarer er en flott måte å øke følgerne dine uten å poste noe innhold.

5. Post ditt eget innhold

Å poste katte-Gifs er en flott måte å underholde publikummet ditt på, men hvis du vil bruke LinkedIn til å generere leads, salgstrakt og inntekter, så er det en bestemt type innhold du kan dele.

Demonstrer ekspertise.

Denne typen innhold inkluderer:

  • Case-studier
  • Praktisk hvordan-gjøre-innhold
  • Lærdommer
  • Fiaskoer
  • Suksesshistorier

Denne typen innhold bygger tillit med kjøperne dine.

Og når tiden kommer for å løse problemet deres, vil de automatisk tenke på deg (i stedet for å Google det).
En ting til:
Du trenger ikke å poste 5X per uke heller.

Å demonstrere ekspertise en gang per uke er nok.

Det er takten vi bruker i LinkedIn Mastermind-gruppen

Konklusjon

Vi har publisert innhold på LinkedIn siden oktober 2022.

Med mindre enn 20 innlegg, har vi oppnådd:

  • 10 700 følgere
  • 7700 likes
  • 1600 kommentarer
  • 2 286 000 innholdsvisninger
  • 3 millioner NOK i salgstrakten.

Vi åpner nå denne prosessen for 1-2 selskaper i Norge. Vi hjelper allerede 1 klient med å generere 15 000 visninger per måned fra LinkedIn, og vi ønsker å hjelpe deg også.

Klar til å bruke LinkedIn-markedsføring for å vokse virksomheten din? Registrer deg her.

Lytt til Steven fortelle om LinkedIn strategien på Spotify eller Apple Podcast

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.