Hopp til hovedinnholdet

INEVO er Google Premier Partner byrå i 2022

Vi er stolte over å nok en gang bli utpekt som Google Premier Partner. Dette har vi blitt hvert år siden 2016. I år har kun 3% av Googles partnerbyråer i Norge oppnådd denne anerkjennelsen.

Hva betyr dette for oss og hvilken verdi har det for våre kunder?

INEVO er Google Premier Partner byrå i 2022

Hva er en Google Premier Partner?

Om du ikke er kjent med uttrykket “Google Premier Partner” er du neppe alene.
Kun 3% av Googles norske partnerbyråer oppnår denne utmerkelsen, og hvem som kan sole seg i glansen revideres årlig.

Kort fortalt er en Premier Partner en bedrift som har vist særegent gode annonseferdigheter og ekspertise innen Google Ads det siste året. Bedriftene som utpekes oppfyller en rekke krav. I tillegg til å besitte nødvendig kompetanse, må bedriftene vise at de har skapt verdi og vekst for sine kunder.

Når en bedrift blir anerkjent som Google Premier Partner får de tilgang til en rekke ressurser og fordeler andre partnere ikke har. Dette gjør verdien for deg som kunde større ved å samarbeide med bedrifter som har oppnådd denne anerkjennelsen.

Hvem blir Google Premier Partner?

For å oppnå statusen som Premier Partner må man tikke av en rekke bokser. Det krever et bevisst fokus på forbedring. Under har vi oppsummert hva Google vektlegger tyngst i utvelgelsesprosessen

  • Sertifisering – Minst 50% av kontoekspertene må være sertifisert i Google Ads. Dette krever også at ekspertene holder seg oppdatert på nye funksjoner og trender i markedet.
  • Resultater – Byrået må levere et optimaliseringsresultat i Google Ads på minst 70% og skape vekst for kundene sine. Resultatkravene omfatter kundelojalitet, bredde i fagfeltet, velmodulerte kontoer og gode resultater. Dette krever også proaktive eksperter som hele tiden er ute etter å maksimere verdien kundene våre sitter igjen med.
  • Forbruk – Det stilles krav til totalt annonsebudsjett i manager-kontoen til Google Ads byrået. Dette er et krav Google har satt for å sikre at Premier Partners har nok erfaring. Det handler om byråene som skal få utmerkelsen, også må kunne vise at de har jobbet med budsjetter i alle prisklasser på vegne av en rekke ulike kunder.

INEVOs arbeid med Google Ads

Vi har siden 2016 vært anerkjent som en Google Premier Partner. Vi er stolte av denne oppnåelsen, men enda stoltere av arbeidet bak.

Siden INEVO ble stiftet i 2013 har vi hatt fokus på læring og nysgjerrighet. Vi ønsker alltid å bli bedre, og vi tror at man alltid har noe å lære. Det har vært viktig for oss å være et solid fagmiljø, hvor utvikling står sentralt.

Våre Google-eksperter har jevnlige møter og holder seg oppdatert ved å diskutere case, nyheter og problemstillinger. Nylig arrangerte vi også en Google-fagdag hvor andre arbeidsoppgaver ble satt til side. Rådgiverne våre fikk her boltre seg i spenne diskusjon rundt nye funksjoner og trender. En solid diskusjon bærer med seg god refleksjon.

Vi har over de siste årene rukket å bygge en solid kundebase med selskaper i alle størrelser, fra en rekke ulike bransjer. Det har gitt ekspertene våre bred, praktisk erfaring.

Én gang i uken setter vårt Google-team sammen et nyhetsbrev for deg som ønsker å holde deg oppdatert. Her deler ekspertene våre sine viktigste erfaringer, nyheter relevant for Google Ads og casestudier.

Verdi i alle ledd

Som Premier Partner får vi tilgang til gode ressurser som kan hjelpe oss å styrke vårt arbeid.
Blant annet får vi muligheten til å samarbeide tettere med Google ved avansert brukerstøtte og får tilgang til opplæringsmateriale eksklusivt for Premier Partnere.

Noen av våre fordeler som Premier Partner:

  • Opplæringsmateriale tilpasset oss
  • Avansert Ads-brukerstøtte
  • Rapporter og forbrukerstatistikk
  • Betaprodukter
  • Faglige arrangementer

Vi får dermed mye gevinster gjennom å være Premier Partner – men hva betyr det for deg?

Premier Partner utmerkelsen er Googles egne kvalitetsstempel. Du kan tenke på det litt som en hjelpende hånd fra Google til deg. Det viser hvilke byråer som kjenner Google best.

Av Google omtales utmerkelsen som “et samarbeid som fremmer suksess”.

Fordelene INEVO yter av å være Premier Partner er i bunn og grunn til for våre kunder. Det er positivt for deg at vi blir bedre. Når vi gjennomfører tilpasset opplæring, deltar på faglige eventer og holder oss oppdatert med rapporter og forbrukerstatistikk, da sørger vi for et større utbytte for din bedrift. Tilgangen vi får på betaprodukter gjør at din bedrift kan få fordelen av å teste nye funksjoner før alle andre. Verdi for oss, verdi for deg, verdi i alle ledd.

“Vi er veldig stolte av være blant topp 3% av partnerne til Google. Dette er en fin bekreftelse på kvalitetsarbeidet fagmiljøet vårt gjør sammen med, og for, kundene våre daglig. Vi gleder oss til å fortsette å utvikle oss som fagmiljø og levere gode resultater for kundene våre i 2022″
Hannah Haraldsen Lindelien – Head of Search i INEVO

Vi er opptatt av å møte dine behov, og å utvikle oss for å hjelpe deg enda bedre. En av fordelene du har som kunde er at vår åpenhet og transparens. Hos oss eier kunden alltid sin konto og sine data.

På samme måte som vi jobber med kvalitetsarbeid og kontinuerlig utvikling i Google, er vi også proaktive og fremoverlent i andre kanaler. Dette gir deg fordelen av multikanal markedsføring. Den beste effekten ser vi ofte kommer av strategisk arbeid på tvers av flere kanaler og helhetlig forståelse av søk i markedsmiksen. Dette i kombinasjon med OMA-modellen, gjør at effekten du opplever vil være stor.

Vi merker effekten av ressursene Google tilbyr oss på verdien for våre kunder. Derfor har vi planer om å fortsette å være Google Premier Partner i lang tid fremover. Vi er nysgjerrige, lærelystne og proaktive, det gir resultater.

Ønsker du å nyte fordelene av å samarbeide med en Google Premier Partner? Ta kontakt med oss for en hyggelig kaffeprat.

INEVO søker Paid Search Specialist (heltid)

INEVO søker Paid Search Specialist (heltid)

INEVO søker Paid Search Specialist (heltid) Even Ødegård
Hvorfor du bør satse på innholdsmarkedsføring!

Hvorfor du bør satse på innholdsmarkedsføring!

Hvorfor du bør satse på innholdsmarkedsføring! Karen-Johanne Lien Arnesen
Feedoptimalisering for Google Shopping: Unngå disse 3 feilene

Feedoptimalisering for Google Shopping: Unngå disse 3 feilene

Feedoptimalisering for Google Shopping: Unngå disse 3 feilene Hannah Lindelien