Hopp til hovedinnholdet
Suksesshistorie

Kry

Et økt fokus på SEO har gjort at Kry vokser i rekordfart organisk.

Featured

Hvem er Kry?

Kry sin visjon er å utvikle en helsetjeneste som er mer tilgjengelig og lik for alle. Siden 2017 har de blant annet tilbudt lege- og psykologtimer over video til de fleste av døgnets timer. Ved å kombinere teknologi og medisinsk kompetanse har de muliggjort at pasienter kan få helsehjelp av høy kvalitet, når og hvor det passer dem.

Mot slutten av året åpner Kry klinikker i Vika, på Bislett og på Smestad. Da kan pasienter i Oslo-området velge mellom digital og fysisk helsehjelp etter sine ønsker og behov.

Kry befinner seg i dag i 5 markeder rundt om i Europa og har gjennomført over 4 000 000 videokonsultasjoner. Pasientene deres er svært fornøyde, og i App Store har appen en gjennomsnittlig rangering på hele 4.8/5.

Ønsket utfall av samarbeid

Da Kry kontaktet INEVO ønsket de hjelp med å vokse organisk. Utfallet av samarbeidet ble derfor å bidra med at nettsiden skulle fungere som en møtegenerator gjennom å jobbe med blant annet SEO og CRO. Gjennom å optimalisere innhold og andre elementer på nettsiden var målet å øke antall besøkende på kry.no og skaffe flere møter gjennom organisk trafikk.

Suksessfaktorer

En suksessfaktor har vært fokuset på å avdekke hvilket innhold og faktorer på nettsiden som potensielt kunne være med på å skaffe relevant trafikk hos Kry. Jobben Jonas, Hannah og Theo har gjort med å kontinuerlig optimalisere og analysere innhold for Kry har bidratt med at den organiske veksten har doblet seg de siste 6 månedene.

En annen suksessfaktor har vært det tette samarbeidet INEVO har hatt med Kry ved at Theo har sittet “In-house”. Dette har medført at kommunikasjonen i både det norske og globale markedet har fungert svært godt.

SEO – Et boost i organisk trafikk

Kry har jobbet godt med å skape rikt innhold rundt ulike sykdommer de kan bidra å hjelpe pasienter med. Hovedtanken rundt disse sidene har vært å gi ut verdi for besøkende i form innhold som symptomer, behandling, hvordan Kry kan hjelpe og liknende.

INEVO og Kry så sammen et stort potensial med å optimalisere artikler og innhold rundt ulike symptomer som hadde generet en del møter tidligere. Det ble her utarbeidet en strategi og analyse for å finne innholdet med størst potensial, samt gjøre research og produsere nytt innhold for rangere på flere søkeord.

Etter å ha optimalisert innhold innenfor ulike temaer, har det vært en stor økning i organisk trafikk. På noen artikler som er optimalisert for søkemotorene, har vi sett en så stor økning som over 400%. I tillegg har sidene rundt sykdommer og symptomer hatt en stor økning hos kry.no. De siste 6 månedene har disse sidene tatt 5% mer av den totale trafikken, samtidig som vi har sett flere videokonsulatsjoner booket gjennom organisk trafikk.

Sammen med fokuset på selve innholdet, har også INEVO bidratt med den mer tekniske biten rundt SEO sammen med Kry. Dette har medført til bedre og renere sider hos Kry, som har hatt en positiv innvirkning på rangeringene i det organiske søket.

Veien videre i stor vekst

Kry vokser fort og INEVO er så heldig å få være en del av denne innovative helsetjenesen. INEVO vil fortsatt bistå å hjelpe med den organiske veksten, og har sammen med Kry satt hårete mål om å fortsette å ta markedsandeler. 

I tillegg til hjelp rundt SEO, er det også flere spennende fagfelt INEVO bidrar med hos Kry. Videre samarbeid har blant annet fokus på CRO. Ønsket utfall her er å forstå kjøpsreisen til brukere av tjenesten, for deretter å kunne ta datadrevne valg for skape den beste mulige brukeropplevelsen.

Konklusjon

Gjennom et godt samarbeid med fagpersoner i Kry og INEVO har det ønskete utfallet om å vokse organisk vært en suksess. Gjennom å gjøre gode analyser og forberedelser, ser vi nok en gang viktigheten av å jobbe med SEO. Selv om den organiske veksten har doblet seg, ser vi ingen grunn til å stoppe der. Sammen med Kry skal vi i INEVO fortsette med den solide veksten.

«Jeg har utelukkende gode opplevelser med å bruke Inevo og det har generert svært gode organiske resultater for bedriften vår. Jeg liker oppsettet veldig godt da det ikke oppleves som man har en innleid konsulent, men heller en vikar i x% stilling. Synes også det virker som en veldig god løsning at OMAen har god støtte i resten av Inevo, som kan steppe inn ved behov.»

Victoria Heskestad, Marketing Lead Norway i Kry