Hopp til hovedinnholdet
Suksesshistorier

LeadSquared

Hvordan vi tredoblet organisk trafikk for LeadSquared på 90 dager.

LeadSquared

“Målet vårt er enkelt: Øk organisk søketrafikk fra USA”.

Det er hva Rajat Arora, VP for markedsføring hos LeadSquared, delte i den første samtalen.

Sammen med Rajat hadde vi Meenu Joshi, direktør for innhold og Nidhi Agarwal, SEO-sjef i møtet.

«Vi har brukt mer enn ett år på SEO, men har bare sett 1x vekst fra søk i USA.» Forteller han.

Det er en utfordring mange bedrifter står overfor.

De legger ned arbeidet, men ser ikke SEO-resultatene de forventer.

«La oss sikte på 3X vekst på 6 måneder. Hva tenker dere om det?» Svarte jeg.

«Wow, det ville vært fantastisk!», utbrøt Nidhi.

Og med ett er vi i gang med LeadSquared.

Vi hadde seks måneder på oss, til å skaffe tre ganger så mye organisk søketrafikk fra USA.

Det som viste seg, var at vi ikke trengte 6 måneder til å nå det.

Vi trengte bare 90 dager.

Organic growth

Fortell meg mer om LeadSquared…

LeadSquared er en salgs-CRM- og markedsføringsautomatiseringsplattform.

LeadSquared ble grunnlagt i 2013, den gang en lead management-plattform, og har brukt det siste tiåret på å bygge en vertikal-sentrisk, “bruker-case først” tilnærming til programvare.

Resultatet: En konfigurerbar, skalerbar, “industri-først” løsning med salgsstyrking i kjernen.

LeadSquareds oppgave er å tilby den beste salgsutførelsesplattformen for høyhastighets salgsteam. Det er de godt i gang med å oppnå, med 2000 kunder og 200 000 aktive brukere.

Med 32 millioner dollar i serie B-finansiering ledet av Gaja Capital på slutten av 2020, hadde de ambisiøse vekstmål for 2021.

De brukte flere måneder på å jobbe med SEO-strategien sin, og i september 2021 begynte de å søke etter et byrå å samarbeide med. Det var da de fant til INEVO.

«I lang tid kunne vi ikke se noen betydelige endringer i den amerikanske trafikken selv om vi publiserte innhold regelmessig. Vi hadde en følelse av at noe ikke stemte. Vi tok kontakt med deg for å hjelpe oss med å identifisere årsaker og endre situasjonen på den amerikanske trafikken merkbart.»

– Nidhi Agrawal

Utvikle en USA-sentrisk innholds- og SEO-strategi

Alle selskaper ønsker å oppnå rask vekst.

En trend vi har lagt merke til de siste 12 månedene er ønsket om spesifikk vekst fra ett land.

For LeadSquared var fokuset amerikansk trafikk.

Selv om 3-trinnsprosessen vår fungerer for alle B2B SaaS-kunder, betydde det å ha et spesifikt land i tankene at vi måtte gjøre noen justeringer. Derfor utviklet vi en prosess som var skreddersydd for dem.

3-trinnsprosessen inkluderte:

  1. Lag retningslinjer, struktur og rammer for forfattere å følge
  2. Identifiser innhold som rangerer i posisjon 4-10 og forbedre dem
  3. Lag nytt innhold rettet mot søkeord med høyt søkevolum

1. Lag retningslinjer, struktur og rammer for forfattere å følge

Vårt team har publisert innhold som rangerer som posisjon én globalt for søkeord som kundeopplevelse, B2B-salg, e-postmarkedsføringsstrategi og sosialt salg og har tjent backlinks fra Tech Crunch, Harvard Business Review og Forbes.

På grunn av dette har vi oppdaget hvilke typer innhold Google verdsetter i søkeresultatene deres.

LeadSquared har et team med både interne og eksterne skribenter – noe som igjen førte til inkonsekvens i kvalitet, tonefall og resultater. Derfor utviklet vi et sett med retningslinjer spesifikt for dem.

For eksempel var LeadSquareds mål “søketrafikk i USA”, så en av retningslinjene for forfatterne deres var å referere til amerikanske byer i innholdet (dvs. Basecamp, et programvareselskap basert i Chicago…). Dette hjelper Google med å forstå hvem innholdet er målrettet mot.

En annen grunn til at vi utviklet retningslinjer for LeadSquared var for å skalere.

Det er mye lettere å få med nye forfattere på laget hvis du har retningslinjer å dele med dem. Det settes forventninger og evalueringsprosessen blir enklere. Innhold som følger retningslinjene er mye mer sannsynlig å bli publisert (og med færre redigeringer).

«Vi finner innholdsretningslinjene veldig nyttige. Det gir våre forfattere klarhet i hva som forventes av dem.»

– Nidhi Agrawal

Så snart retningslinjene ble delt, så vi på eksisterende innhold.

2. Identifiser innhold som rangerer i posisjonene 4-10 og forbedre dem

Vi var heldige – vi trengte ikke å starte fra bunnen av med LeadSquared.
De hadde høy domeneautoritet (80+) og har mer enn 4000 sider indeksert i søk. Så det beste stedet å begynne var å forbedre eksisterende innhold som rangerer godt, men som burde rangere bedre.

Hvordan identifiserer du innhold du ønsker å forbedre?

Vi har en datadrevet tilnærming med innhold hos INEVO. Vi analyserte hvilke artikler som hadde søkeord som rangerte på side én, men som ennå ikke har nådd topp 3.

For å finne disse søkeordene brukte vi Ahrefs Organic Keywords Report og inkluderte et filter for å vise innhold som rangerer på plassering 4-10 i USA.

Disse dataene, sammen med trafikkdata for de siste 30 dagene fra Google Analytics, ble brukt til å lage et dokument som skisserte hvilket innhold vi ville forbedre og i hvilken rekkefølge. Dette ble beregnet ved å inkludere trafikkpotensial, basert på nåværende posisjon og totalt søkevolum (SV).

Vi ønsket å holde prosessen enkel, og Nidhi og teamet hennes begynte å jobbe med å forbedre eksisterende innhold raskt. I løpet av få uker ble innholdet oppdatert og publisert på nettstedet.

«Prosessen med å forbedre eksisterende innhold er flott. Det er relativt enkelt å gjøre, og vi har sett positive endringer i deres rekker og trafikk

– Nidhi Agrawal

Her er 3 eksempler på innhold vi har jobbet med sammen for å forbedre:

Så snart denne prosessen var i gang, gikk vi videre til å lage nytt innhold.

3. Lag nytt innhold rettet mot søkeord med høyt søkevolum

Det finnes dusinvis av måter å finne innholdsemner på.

Du kan snakke med kundene dine …

Du kan snakke med salgs- og støtteteam …

eller du kan gjette … (ikke noe vi anbefaler).

Vi brukte SEMrush sin søkeord gap-rapport.

Det er en rapport som viser deg hvilke søkeord konkurrentene dine rangerer på, som du ikke gjør.

(Tenk på det som et jukseark for å få innholdsemner, raskt).

For å finne emner vi ønsket å lage innhold til, sammenlignet vi LeadSquared med SuperOffice og Hubspot.

I løpet av minutter har du en liste over søkeord du kan målrette mot.

Ikke alle søkeord vil være relevante, så vi laget et dokument som prioriterte søkeord basert på relevans og søkevolum – emner inkludert kundeprofil, CRM-markedsføring og oppfølging av e-post.

Topp-traktemner som B2B-salg og kundeopplevelse er svært konkurransedyktige.

Denne retningsendringen manglet LeadSquared i sin eksisterende strategi.

“Dette samarbeidet endret vår tilnærming til å løse rangeringsproblemet. Tidligere prøvde vi å bygge trafikk ved å publisere mer innhold på søkeord som er enkle å rangere på, noe som egentlig ikke fungerte.»

– Nidhi Agrawal

Emner som har et søkevolum på 300-500 søk per måned vil bare generere 100-200 besøk per måned – og det er hvis du rangerer i posisjon én.

Mens emner som har et søkevolum på 5000 til 8000 per måned kan generere tusenvis av besøk. Ja, det er mer konkurranse om disse emnene, men til gjengjeld vil denne strategien gi langt bedre resultater.

(Vi hadde også et ess i ermet – retningslinjene for innhold).

Hver nye artikkel vi publiserte var lang, ekspertdrevet og praktisk.

Samlet rangerer det nye innholdet nå for mer enn 2000 søkeord i USA – og hjelper LeadSquared sitt nettsted til å rangere for mer enn 15 000 søkeord globalt.

Her er 3 eksempler på nytt innhold vi publiserte:

Selv om alt det nye innholdet presterer bra, er det én artikkel som gjør det særlig bra; «How to Write Follow-up Emails After No 

Response».

Denne artikkelen ble publisert i slutten av januar og sørger allerede for over 4,500 sidebesøk hver måned – alt fra organisk søk!

Bedre innhold, høyere rangering og mer amerikansk trafikk

Å samarbeide om denne strategien økte den totale søketrafikken med 30 000 besøk per måned.

Likevel var det ikke å øke den samlede organiske trafikken som var deres mål.

Økende amerikansk søketrafikk var.

Vi hadde 6 måneder på å oppnå 3X vekst, men trengte bare 90 dager – økende organisk trafikk fra 5 000 besøk per måned til 15 000 besøk per måned fra det amerikanske markedet.

Ikke ser det ut til å bremse heller. 

I mars genererte LeadSquareds nettside 17,000 månedlige besøk. Alle fra USA. I dette tempoet når vi 20,000 månedlige besøk før slutten av april. 

LeadSquareds vekst kom ikke fra én enkelt artikkel; det var fra en kombinasjon av strategien vi la fra begynnelsen – følg spesifikke retningslinjer, forbedre eksisterende innhold og produsere nytt innhold – og er basert på en velprøvd formel vi har perfeksjonert det siste tiåret.

«Strategien, som er en blanding av å fornye eksisterende og skape nytt innhold, fungerte parallelt for oss. Steven ga oss formelen for å få mer fra mindre, og nå er vi på vei til å tredoble vår amerikanske Google-søketrafikk på bare tre måneder.»

– Nidhi Agrawal

Men ikke ta feil: dette var et samarbeid.

Hvis vi ikke jobbet sammen på den måten vi gjorde, ville vi ikke vært i stand til å skalere og nå målet – og det er takket være Nidhi og teamet hennes. De var engasjerte og motiverte til å lage innhold av bedre kvalitet for LeadSquared på nett.

På grunn av dette, fortsetter den amerikanske trafikken å stige. Hvis de fortsetter å skalere innhold av høy kvalitet, er de på vei til å gange sin amerikanske organiske trafikk med 10 før året er omme.

Neste trinn

Vi har hjulpet dusinvis av B2B SaaS-selskaper med å øke organisk søketrafikk.

Vi følger en bestemt prosess – og den fungerer, hver eneste gang.

Ønsker du å samarbeide med INEVO om din B2B-innholdsstrategi?

La oss gjennomføre en 15-minutters revisjon på nettstedet ditt, gratis, og dele det vi finner på en rask 3-minutters samtale. Da vil vi også dele nøkkelanbefalinger.

Enkelt, ikke sant?

Få din gratis 15-minutters revisjon

INEVO søker Paid Search Specialist (heltid)

INEVO søker Paid Search Specialist (heltid)

INEVO søker Paid Search Specialist (heltid) Even Ødegård
Hvorfor du bør satse på innholdsmarkedsføring!

Hvorfor du bør satse på innholdsmarkedsføring!

Hvorfor du bør satse på innholdsmarkedsføring! Karen-Johanne Lien Arnesen
INEVO er Google Premier Partner byrå i 2022

INEVO er Google Premier Partner byrå i 2022

INEVO er Google Premier Partner byrå i 2022 Karen-Johanne Lien Arnesen