Hopp til hovedinnholdet

Netthandelen øker: Vi satser med 5 nye ansatte

I løpet av de første 2 ukene av Korona-krisen mistet vi 20% av omsetningen. Vi har likevel kommet oss gjennom krisen, og satser nå for fullt ved å ansette fire nye operative markedsassistenter (OMA) på fulltid og en front-end utvikler.

Netthandelen øker: Vi satser med 5 nye ansatte

Korona-krisen satt sine spor på godt og vondt. Noen har måtte permittere ansatte og sette planlagte markedsaktiviteter på pause, mens andre har opplevd overraskende god vekst. Vi har i den krevende situasjonen jobbet med å opprettholde og sikre nye markedsandeler for våre kunder.

Arbeidet har resultert i omsetningsvekst for kundene og økende etterspørsel etter digitale hoder. Med mål om å styrke fagmiljøet og ta unna etterspørselen resulterte dette i fem nye ansettelser: fire Operative markedsassistenter (OMA) og en front-end utvikler på fulltid.

For oss er det viktig å ha et team som er dynamiske og responsive. Vi tror at evnen til å tilegne seg kunnskap og raskt omdanne kunnskapen til handling er den ultimate konkurransefordel.

– Karl Philip Lund, Partner i INEVO

Samtlige av nyansettelsene kommer rett fra skolebenken, men ble ansatt som operative markedsassistenter på deltid underveis i studieløpet. Siden juni i fjor har de fem jobbet i INEVO og vist svært gode evner til å tilegne seg kunnskap raskt.

Her er informasjon om nyansettelsene og hva de jobber med:

  • Karoline Thon – operativ markedsassistent hos Musti – nordens største dyrebutikkjede. Karoline ble rullert inn som assistent for markedssjefen i Musti etter at en annen OMA fra INEVO ønsket nye utfordringer internt. Karoline fungerer i dag som operativ markedsassistent for Musti der hun jobber med å skape vekst og resultater i sosiale medier, både gjennom annonsering og organisk aktivitet. Hun bidrar med gjennomføring og optimalisering av always-on kampanjer, månedlige kampanjer, daglige/ukentlige aktiviteter i SoMe og åpning av nye butikker. Karoline jobber tett med markedssjef og e-handelssjef og bistår der det er behov for å gjøre hverdagen enklere for de som jobber internt. Dette innebærer til tider både e-postmarkedsføring, grafisk arbeid og SEO. Karoline tok over ansvaret for Instagram ved oppstart for å frigjøre tid for markedssjefen og har siden jobbet aktivt og strategisk med å øke følgermassen, som i dag er nært doblet.
  • Marius Schafferer – operativ markedsassistent hos Topcamp – Marius har jobbet hos Topcamp to dager i uken i ca 1 år ved siden av studiene. Han har satt opp alt som trengs for annonsering i Google Ads og Facebook, inklusiv tracking på disse plattformene. Fra dag til dag går mye av tiden på å opprettholde og skape nye annonser. Utover dette har han jobbet med Snapchat, organisk synlighet i sosiale medier, nyhetsbrev og generell rådgivning. I tiden fremover skal han jobbe med nye nettsider og bookingplattform
  • Oscar Løvås – operativ markedsassistent hos Skintific AS som er en av Norges ledende kvalitetsleverandører av produkter til hudpleie- og kosmetikkbransjen. Oscar startet i Skintific etter at det oppsto et behov for digital kompetanse. I dag jobber Oscar på kontoret i Skøyen en dag i uken, hvor står han for Facebook og Google Ads annonsering for 6 ulike merkevarer (Dermalogica, IKOU, jane iredale, Skintific Ski og Advanced Nutrition Programme).
  • Julie Melby Foss – operativ markedsassistent hos Elle Basic. Julie sitter hos Elle Basic i Nydalen, der hun jobber med nettbutikken Icon Beauty. Nettbutikken er nyoppstartet fra juni og selger produkter laget av noen av Norges største profiler, blant annet Camilla Pihl, Sophie Elise og Amalie Olsen. Her har Julie ansvar for det meste av digital synlighet. Noen av hovedoppgavene er å holde tak i sosiale medier, både betalt og organisk, ha fullt ansvar for automatiserte e-poster og nyhetsbrev og Google Ads annonsering. Tidligere har Julie jobbet med Ramsøskar Interiørarkitekter, der hun satt som operativ markedassistent en fast dag i uken i litt over 1 år og frem til dags dato. Nå holder hun for det meste i fast nyhetsbrev og assisterer på sosiale medier, mens hovedansvar for sosiale sosiale medier og Google Ads er fordelt til andre INEVO-ansatte.
  • Sander Kaasa – Som front-end utvikler kombinerer Sander markedsføring, utvikling og design for kunder som ønsker en tydelig tilstedeværelse på nett med gode brukeropplevelser. Sander har hjulpet flere nettsteder over på WordPress-plattformen og jobber til daglig med React for mer avanserte webapplikasjoner.

Mitt viktigste fokusområde når vi lager nye løsning er at løsningen bør ha et funksjonelt design. Det er viktig å ha et godt etablert formål med løsningen, vi lager ikke bare en nettside, men jobber for å nå et ønsket felles mål som nettsiden kan bidra til å oppfylle. Dette fører til at nettsiden er nøye planlagt og ikke tilfeldig strukturert.

Sander Kaasa, front-end utvikler i INEVO

Over flere år har vi jobbet med OMA-modellen (operative markedsassistenter) og sett at måten det jobbes på skaper suksesshistorier for både bedrifter og unge talenter.

Vi finner flinke folk med rett innstilling, og gir både dem og kundene våre tilgang til ett av de beste digitale fagmiljøene i Norge. På den måten skaper vi gode digitale generalister med tilgang til gode spesialister

Frode Vik, daglig leder i INEVO
Hva koster en digital markedsfører?

Hva koster en digital markedsfører?

Hva koster en digital markedsfører? Karl Philip Lund
Hvordan øke salget med always on annonser på Facebook
FacebookSoMe

Hvordan øke salget med always on annonser på Facebook

Hvordan øke salget med always on annonser på Facebook Karoline Thon
Digital strategi – strategisk bruk av søkemotormarkedsføring

Digital strategi – strategisk bruk av søkemotormarkedsføring

Digital strategi – strategisk bruk av søkemotormarkedsføring Katerina Sharapova