En revolusjonerende måte å jobbe med digital markedsføring

INEVO har jobbet med å revolusjonere hvordan norske bedrifter jobber med digital markedsføring siden 2013. Resultatet er OMA-modellen, som vi har polert såpass godt at vi nå har ekspandert til Stavanger.

 

I denne artikkelen kan du lese om hvordan vi jobber, erfaringer med samarbeidsmodellen så langt, og hvorfor du kanskje burde vurdere å låne en Operativ Markedsassistent™ (OMA).

 

Inspirert av Googles talentfabrikk

Ideen til OMA-modellen er hentet fra Googles APM program. Det var umulig å finne folkene de trengte, så Marissa Meyer i Google utviklet det som har blitt et av giganten sitt minst kjente, hemmelige våpen.

 

Løsningen var å finne smarte, unge generalister, og gjøre dem til talentene de trengte ved å kaste dem på dypt vann. I programmets alumni finner man noen av de største navnene i Silicon Valley.

“Jeg har vært OMA siden 2017, og synes det er morsomt å se hvordan modellen fungerer i praksis – jeg har fått til mye siden jeg begynte.”

Annsofi fra INEVO

Hvordan funker OMA-modellen?

De fleste bedrifter i dag har behov for operativ hjelp til å planlegge, prioritere, utføre og analysere markedsføringsaktiviteter, og bruker gjerne konsulenter. Men tradisjonelle konsulenter sitter ofte for langt unna. Noen forsøker å ansette, men feilansettelser er dyrt.

 

En OMA er en Operativ Markedsassistent som fungerer som både rådgiver og operativ ressurs ute hos kunde et par dager i uken. En OMA er gjerne nyutdannet og sulten etter å lære digital markedsføring i praksis.

 

Når man leier inn en OMA, unngår man spesialister som bare ser én løsning og mangler faglig bredde. OMAene er lærevillige og sertifisert innen alle fagretningene innen digital markedsføring. I tillegg har de en ryggrad og ikke minst en trygghet i fagmiljøet vårt.

 

OMA og kunde kan lene seg på fagmiljøet

Fagmiljøet består av spesialister innenfor de ulike fagretningene innen digital markedsføring. Utviklere, digitale designere og analytikere støtter også OMAene i arbeidet sitt. Ikke en gang den beste i verden kan alt, men dette er det nærmeste man kommer.

Eventuelle kompetansegap fylles ved hjelp av fagmiljøet vårt.

OMA-modellen har blitt godt mottatt

Både kunder og ansatte i INEVO elsker OMA-modellen. Noen av tilbakemeldingene som går igjen er:

 

  • Man føler seg som tette kollegaer
  • Lett å prate sammen og få fart på ting
  • Trygt og godt å ha fagmiljøet i baklomma
  • Man får økt digital kompetanse internt
  • OMAen får raskt tillit hos kunden

“Når jeg sitter hos Musti så føler jeg at jeg er ansatt i Musti. Det gjør at jeg får tillit til å gjøre en best mulig jobb for dem.”

Niclas fra INEVO

Trenger du hjelp…?

Inevo har OMAer til de aller fleste typer bedrifter, og vi vil gjøre vårt beste for å finne en OMA som passer for deg. Ta kontakt med oss nå, så kan vi diskutere om bedriften din kan øke den digitale kompetansen ved å leie inn en operativ markedsassistent fra INEVO!

Legg til kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *