Hopp til hovedinnhold

Annsofi Klevfoss
17.08.2018

Fungerer ikke pop-ups lenger? Bør vi la de dø ut? I dette innlegget gjør vi et dypdykk i hvorvidt pop-ups fremdeles er en effektiv annonseringsteknikk, samt hvilke argumenter som tilsier at vi burde legge dem i historiens søppelbøtte. Innlegget er fokusert mot innhenting av e-postadresser gjennom blogg.

Innlegget omhandler følgende punkter:

Derfor bør du bruke pop-ups

Visste du dette? 98% av leserne forsvinner fra nettstedet ditt uten å foreta seg noe. Smak litt på dette tallet. Forlater de nettsiden fordi innholdet ditt er dårlig, eller fordi det ikke finnes noe å konvertere på? Synes du det er greit å se potensielle kunder fordufte ut i intet, uten å vite om deres veier noen gang vil krysses igjen? Hadde det ikke vært mer heldig om de faktisk ga deg en bekreftelse på at du tilførte noe verdi for dem denne dagen, og samtidig ga deg en mulighet til å holde kontakten.

Hvis så mange forlater nettstedet første gang de besøker det, uten å gjøre noe, hvordan kan du få dem til å komme tilbake? Det å bruke pop-ups kan være en av de mest effektive måtene å få brukernes oppmerksomhet på. Det relaterer faktisk til overbevisningsteknikken “pattern interrupt”. Man forstyrrer et forventet mønster ved at noe uventet skjer etter at hjernen har tilpasset seg en rytme.

Pop-ups konverterer ellers tapte brukere til leads

Konverteringsforsker Bryan Massey, grunnlegger av Conversion Sciences, hevder at du faktisk kan konvertere 10-15% av de ellers tapte besøkende til leads via pop-ups. Da snakker han spesifikt om exit intent pop-ups, en type som dukker opp når en bruker er i ferd med å navigere seg ut av nettstedet.

Suksesshistorier

Brian fra Backlinko har testet ut exit intent pop-ups. Han opplevde at konverteringsraten i gjennomsnitt økte fra 2% til 4.83%. Det som er interessant med dette, er at det kun tok to dager! Tallet kan høres lite ut, men dette henger selvfølgelig sammen med hvor mange besøkende du har, samt hvor mye hver konvertering er verdt for deg. Bruk av pop-ups kan føre til verdier som ikke er ubetydelige. Brian påpeker også at hans erfaring er at ingen brydde seg om et nanosekund med forstyrrelse. Dette var hans oppfattelse etter å ha bruke exit intent pop-up i en måned.

Exit intent pop-ups konverterer i gjennomsnitt mer enn andre typer pop-ups. Når du tester ut exit intent pop-ups, kan du umiddelbart se hvor effektiv den er, så det er dermed enkelt å måle effekten her. Sleeknote har erfart at implementering av exit intent pop-up på hvilken som helst av deres sider fører til konverteringsrate på 2-4%, blant de som allerede var i ferd med å forlate siden (98% av de besøkende).

Sumo, som tilbyr verktøy som hjelper nettsider å samle flere e-postadresser, hevder at pop-ups lever i beste velgående. I følge Sumo’s nylige analyse samlet deres brukere 23,645,948 e-postadresser med “List Builder popup” i løpet av en tidsramme på mindre enn to år. De tror det foreligger en misforståelse tilknyttet hva som gjør en pop-up suksessfull.

Innsamling av e-poster er viktig for suksess

Når du bygger deg opp en e-postliste, har du direkte tilgang til de som forhåpentligvis er interessert i deg. Dette bør du benytte deg av på den måten at du produserer mer innhold som faktisk er verdifullt for disse. Det sier nesten seg selv at jo flere e-postadresser du får, dess mer suksess får du. Det er også viktig å merke seg at så mye som 77% foretrekker e-post fremfor andre kanaler.

Argumenter for at pop-ups ikke er aktuelt lenger

Man kan se på tallene som taler for bruken av pop-ups, men det er også viktig å ha et bevisst forhold til at isolerte tall ikke forteller hele sannheten. Det er alltid viktig å ha et kritisk blikk. Pop-ups er en aktivitet som krever at mange elementer må stemme for at det skal være effektivt. Ved små feiltakelser risikerer man at de heller slår negativt ut.

Mange har en holdning til at pop-ups er noe som er på god vei til å dø ut, med en formening om at “alle hater pop-ups”. Dette er holdninger man skal ta på alvor. Man skal alltid lytte til de som sitter på andre siden og som blir eksponert for all markedsføring der ute. Vi vil derfor presentere det vi ser som gjennomgående årsaker til negative holdninger, og samtidig drøfte disse.

Pop-ups er ikke effektivt

Mange har en oppfatning av at pop-ups ikke fungerer. Dette er til en viss grad sant. Pop-ups er ikke verdifulle i seg selv, og vil ikke umiddelbart føre til suksess. Det fungerer ikke å slenge ut noen lite strategisk gjennomtenkte pop-ups, og håpe på det beste. Pop-ups skal ikke benyttes som en “outsider” til en ellers helhetlig markedsføringsstrategi. Én liten feil kan ødelegge hele opplegget ditt. Sånn sett er pop-ups en litt skummel aktivitet. Hvis du ikke vet hva du holder på med, er det liten sannsynlighet for at du lykkes. Pop-ups bør med andre ord ikke baseres på flaks.

Pop-ups er irriterende og alle hater det

Det er sant at pop-ups kan være irriterende. Google-søket “I hate pop ups” gir et resultat på omtrent 36,900,000 treff. Man skulle derfor tro at tiden derfor er inne for at vi legger pop-ups i en skuff hvor de aldri kan poppe frem igjen. Ifølge en studie gjennomført av Nielsen Group er pop-ups den mest forhatte formen for reklamering.

Det er forskjell på ulike typer pop-ups

De som hater pop-ups, tenker gjerne på de irrelevante og aggressive pop-upsene som pusher dem til å melde seg på noe med én gang de lander på en nettside (særlig de som stadig kommer tilbake). Å bruke slike pop-ups, som dukker opp med én gang, er noe som sterkt frarådes.

Markedsførere bør dog vite at folks tanker og deres faktiske atferd er to forskjellige ting. Det er forskjell på irrelevant pop-up-spam og eksempelvis relevante innholdsforslag. Pop-ups har jo bevist at de faktisk kan være til hjelp i en konverteringsprosess. Pop-ups er ikke nødvendigvis masete på den måten vi kanskje ofte forbinder det med. Med utviklingen gir de gjerne en stadig finere og mer kontrollert opplevelse på nettsiden, samlet sett. Et tiltak man kan, og bør, iverksette for å unngå frustrerte brukere, er å respektere et “nei”. Du behøver ikke lage en pop-up som dukker opp hver gang brukeren trigger en utløser av den. Hvis vedkommende allerede har klikket “nei” på en pop-up, ønsker han ikke å få denne opp igjen på alle sider på nettstedet. Det bidrar også til mindre irritasjon dersom man faktisk ekskludere de som allerede har meldt seg på, fra å se samme pop-up igjen.

Rettferdiggjør at du forstyrrer

Pop-ups får også et dårlig rykte når de benyttes til å tvinge ting på folk. Ved bruk av pop-ups bør du tilby noe som rettferdiggjør at du “forstyrrer” brukeren. Dette handler litt om kvaliteten på dine leads igjen. Hvis en bruker eksempelvis ønsker å lese en artikkel på nettsiden din, men må gi deg e-posten sin for å få tilgang til hele, ender du bare opp med en frustrert bruker. Dersom du er heldig å faktisk få e-posten, vil du sannsynligvis sitte igjen med en lite oppriktig engasjert lead.

Det impliserer at du ikke stoler på brukerne

Et argument er at pop-ups for nyhetsbrev kan implisere at du ikke stoler på at brukerne dine evner å navigere på nettsiden. Ifølge statistikk fra HubSpot sier 76% at den viktigste faktoren på en nettside, er at det er enkelt å finne det de leter etter. Man kan spørre seg selv hvordan pop-ups er nyttige dersom dette er tilfelle? Er pop-ups utelukkende til hinder for folk i å finne det de leter etter?

Mange tenker at dersom en bruker har lyst til å abonnere på et nyhetsbrev, så ønsker vedkommende å finne ut hvordan man melder seg på selv. Hvis man derfor presenterer brukerens konverteringsmulighet via pop-up, så risikerer man at personen sitter igjen med en følelse av at du antar vedkommende er dum. Dette gir følgelig lite goodwill i din retning.

Tenk på presentasjonen

Alt handler om måten ting blir presentert på. Det er en balansegang. Det sier seg selv at det ikke er optimalt å drukne en bruker i pop-ups som forsøker å ta valg på vedkommendes vegne. Du bør selvsagt strebe etter å få innholdet på nettsiden såpass godt, at brukeren selv finner ut hvordan kontakt kan opprettes. Dog er det kanskje heller ikke optimalt å basere seg fullt og helt på at besøkende aktivt oppsøker muligheter for å interagere. Hele poenget med pop-ups bør i bunn og grunn være å hjelpe brukere i sin kundereise.

De fleste bruker mobil, og Google straffer pop-ups på mobil

Men straffer ikke Google de som bruker pop-ups? Google utførte i 2017 en algoritmisk oppdatering som straffer bestemte typer pop-ups på mobil. Spørsmålet er om dette markerte tiden for å kaste inn håndkle, eller om det er rom for tilpasning til det bedre.

Mobiltilpasning blir viktigere

Det som har skjedd er at Google ikke lenger viser nettsiders desktop-versjon som den primære opplevelsen for brukere. Den mobile versjonen er nå den primære. Dette er ganske logisk med tanke på at bruken av mobil har økt kraftig de siste årene, slik at Google dermed ønsker å gjøre nettet til et mer mobilvennlig sted. Pop-up som anses å være forstyrrende for brukeropplevelsen på mobil, blir straffet i søkemotor-rangeringen. Dette gjelder blant annet pop-ups som dekker hele skjermen når man kommer inn på en nettside, som man er nødt til å krysse ut for å komme videre. Det gjelder også fullt dekkende pop-ups man må scrolle forbi for å se hovedinnholdet. I tillegg straffes man for pop-ups som ligger over og skjuler mesteparten av innholdet.

Tradisjonelle pop-ups har med andre ord ikke noe på en mobiltilpasset nettside å gjøre. Skjermen er rett og slett for liten, slik at dette potensielt utgjør stor skade på brukeropplevelsen. Pop-ups vil nødvendigvis fremstå som overveldende. I tillegg skiller mobil seg fra desktop med at bruken på mobil gjerne er i situasjoner der man er “på farten”. Følgelig øker behovet for effektivitet, da brukerne befinner seg i omgivelser hvor konkurrerende stimuli lett distraherer dem.

Google straffer ikke alt

Man bør dog sjeldent overgi seg dersom det fremdeles finnes tiltak som er effektive. Følgende er tilfeller hvor bruk av pop-ups ikke blir straffet av Google, tilknyttet søkemotor-rangering:

  1. Som er i henhold til lovverk mtp bruk av cookie eller verifikasjon av alder.
  2. Logg-inn dialog på sider hvor innhold ikke er offentlig indekserbar, som privat innhold som e-post eller ikke-indekserbart innhold bak betalingsmur.
  3. Bannere som bruker rimelig skjermplass, og som er enkelt å klikke bort.

Man må heller ikke misforstå. Google hevder ikke at pop-ups på mobil er utelukkende negativt. Google ønsker faktisk at du skal generere flere konverteringer på nettsiden din, og forstår at pop-ups gjerne spiller en rolle i denne prosessen. Poenget er at du bør finne ut hvordan du kan utføre aktiviteten på en mest mulig diskret måte for brukerne, slik at brukeropplevelsen ikke blir dårlig.

Lag derfor ulike design på pop-ups for desktop og mobil. Så lenge budskap og tilbud fremdeles også er relevant og nyttig for brukerne på mobil, behøver du egentlig ikke å starte helt fra bunnen av. Som en tommelfingerregel anbefales det at en pop-up på mobil ikke utgjør mer enn 15% av skjermen.

Disse mulighetene har du med pop-ups

Det er viktig å være kritisk, da det skal lite til før man mislykkes med pop-ups. De som ikke evner å få elementene til å fungere sammen, bør kanskje holde seg unna. Man må til en viss grad velge hvilket perspektiv man ønsker å se det fra. Kanskje har man mer å tape på å gjøre et dårlig forsøk, enn man har å vinne dersom man lykkes? Derfor tenker vi det vil være en fordel å presentere noen muligheter du har, og gi en tydelig oversikt over hvilke faktorer som er suksessfaktorer.

Ulike typer pop-ups

Pop-ups eksisterer i mange variasjoner. Du kan oppleve pop-ups som opptar en full side, eller de som dekker en viss del av siden. Du har de som er gjemt bort i et hjørne, eller de som fungerer som topp- og bunn bannere. I tillegg blir det mer og mer vanlig med “push notifications”.

Pop-ups behøver ikke dukke opp øyeblikkelig

Det finnes pop-ups som trigges på ulike steg gjennom en brukers reise. Ikke alle blir synlige samtidig som nettsiden lastes inn. Eksempler er når brukeren scroller seg nedover på siden, eller når vedkommende beveger musen mot et exit-punkt. Et effektivt aspekt ved exit intent pop-ups, er at absolutt alle brukere får presentert en konverteringsmulighet. Du har også de som faktisk aldri “popper opp”, men som er synlige hele tiden til siden for innholdet. Denne siste typen ligger der og bare håper på engasjement fra brukeren, uten å poppe frem.

Googles regler fastslår umiddelbarhet av distribusjon som en faktor når det gjelder pop-ups for e-post. En potensiell måte å følge regler på uten å forstyrre er å endre faktoren som trigger pop-up i første omgang. Istedenfor å umiddelbart trigge når en person lander på nettsiden, kan du heller bruke en exit intent pop-up eller eventuelt en forsinket pop-up. La det eksempelvis gå et minutt, eller vent til brukeren har besøkt et par sider på nettstedet ditt.

Pop-ups bør tilpasses målene dine

Konvertering er et ord som i seg selv ikke alltid er så konkret. Hva menes egentlig med konvertering? Det baserer seg på hvilke mål du har. Det kan bety at en person kjøper et produkt av deg, men det kan også bety at vedkommende eksempelvis har fylt inn en e-postadresse eller lastet ned en gratis artikkel. Når målet er å samle e-postadresser, ønsker man gjerne å få så mange e-postadresser som mulig, på så kort tid som mulig. Det er dog ikke nødvendigvis kvantiteten som er det viktigste. Langsiktig vil det lønne seg å være målrettet mot hvilke leads man ønsker at skal konvertere, fordi du da får leads av høyere kvalitet og større verdi.

Ulike målsettinger

Det finnes flere ulike målsettinger du kan ha her. Du kan forsøke å få de besøkende til å bli kunder, eller engasjere seg på nytt på nettstedet ditt. Du kan også bruke pop-ups til å forbedre nettsiden din. Hvis en bruker har vært på nettsiden i eksempelvis over 30 sekunder, kan du bruke en pop-up til å spørre vedkommende hva som hindrer personen i å utføre en handling. Du behøver ikke nødvendigvis å skulle selge noe. Kun fantasien setter grenser.

Sørg for at pop-ups er målrettet

Pop-ups bør målrettes mot de interessene som brukerne allerede har vist gjennom landingssider på nettstedet ditt. Å ta hensyn til hvilke interesser brukerne har, gjør det enklere å utforme pop-ups som tilbyr noe som er relevant tilknyttet disse interessene. Det gjør det enklere å forhindre at personer forlater nettsiden dersom ingenting annet får dem til å bli værende. I følge Aaron Brooks i Venture Harbour fører denne strategien ofte til en konverteringsøkning på 5-10% i gjennomsnitt.

Ifølge Sleeknote fungerer det å målrette basert på hvilken side brukeren er på når vedkommende skal forlate nettstedet. Basert på hvor lenge en bruker har vært på siden, kan det være de faktisk er interessert i innholdet men ikke har funnet nøyaktig det de leter etter. Å målrette budskap i pop-ups ut i fra dette kan øke konverteringsraten merkbart.

“Best practices”- Slik lager du effektive pop-ups

Tro det eller ei – det er faktisk mulig å lage en pop-up som ikke er irriterende. Vi vil la tallene gi deg en pekepinn på hva som fungerer og ikke. Sumo har gjennomført en analyse av nesten to milliarder ulike pop-ups. De 10% beste opplever i gjennomsnitt 9.28% konverteringsrate. Sammenlignet er gjennomsnittlig konverteringsrate for alle pop-ups 3.09%. Faktorer som bidrar til høy konverteringsrate er følgende:

  • Kontekst skaper høyere konverteringsrate
  • Pop-ups dukker ikke opp umiddelbart
  • Pop-ups har tydelig overskrift og tilbud
  • Pop-ups tilbyr noe av verdi
  • Call-to-action samsvarer med tilbudet
  • Pop-ups matcher nettstedets design

Kontekst skaper høyere konverteringsrate

Uten riktig kontekst vil ikke innholdet gi noen verdi, samme hvor bra det er. Informasjonen på nettsiden bør være bestemmende for hva pop-up’en skal bestå av. Tenk at det skal være en naturlig kobling mellom elementene.

Pop-ups dukker ikke opp umiddelbart

Foruten kontekst, er også timing et viktig element. Sørg for at en bruker ikke får en pop-up lysende mot seg før vedkommende har rukket å se noe av landingssiden. Hvordan kan man vite om man eksempelvis vil melde seg på et nyhetsbrev, om man ikke har rukket å lese noe enda? La brukeren gjøre seg opp en mening om hvorvidt det du tilbyr er relevant eller ikke. Et tips er å bruke Google Analytics til å finne ut hvor lang tid brukere vanligvis tilbringer på siden din. Eventuelt kan du teste ut exit pop-ups om brukeres vanlige atferd er å forlate nettstedet når de er ferdige.

Studien til Sumo fastslår at brukere ikke ønsker at pop-ups skal dukke opp umiddelbart. Dette er nøyaktig samme prinsippet som ligger til grunn for algoritmeoppdateringen for pop-ups på mobil. Tenk at pop-ups ikke skal være en unødvendig forstyrrelse. Crazy Egg har utført en studie av A/B tester, og treffer nøyaktig samme konklusjon. En pop-up skal dukke opp når brukeren er klar for budskapet ditt.

Pop-ups inneholder bilder

Bilder er alltid en god idé. Ifølge Sleeknote bør man bruke bilder når man lager pop-ups. Dette særlig fordi mennesker prosesserer bilder 60.000 ganger raskere enn tekst. De har gjort en test og funnet ut at exit intent pop-ups med bilder konverterer 50% bedre enn de uten. Bilder kan bidra til at vi forstår budskapet raskere. Når man har dårlig tid på seg til å fange brukerens oppmerksomhet, er bilder en god løsning som supplementerer teksten.

Pop-ups har tydelig overskrift og tilbud

Alt handler om å være tydelig og direkte. Ikke forvent at brukeren forstår hva du forsøker å formidle. Vær mer konkret enn dette: “Meld deg på nyhetsbrev for å få de beste tipsene og oppdateringene”. Dette forteller egentlig ikke så mye som er av verdi for en bruker. Tenk også på at det ikke bør ta mer enn et par sekunder for en bruker å lese hele beskjeden din på en pop-up. Fokuser på det viktige.

Pop-ups tilbyr noe av verdi

Et godt tips: Alle elementer i en pop-up bør reflektere fordeler for brukeren. Det er slik man får folk til å handle. Dette behøver ikke nødvendigvis å være i form av rabattkoder og lignende. Hvis du driver en blogg og skriver artikler som faktisk er til hjelp for folk, kan du spørre om de vil melde seg på et nyhetsbrev for mer informasjon tilknyttet artikkelen. En slik pop-up knytter seg til verdien av nettsiden i seg selv, og får slik en kontekstuell verdi.

Dersom du skal presentere et nyhetsbrev i din pop-up, bør du fokusere på hva brukeren får av verdi av nyhetsbrevet heller enn å fokusere på nyhetsbrevet i seg selv. Forsøk å være mer kreativ enn å skrive “meld deg på” som CTA. Dette gir ingen verdi for den potensielle abonnenten. Et eksempel er å heller skrive “Få mine beste tips”, om du kan tilby dette relevant til det brukeren har vist interesse for. En person som melder seg på ditt nyhetsbrev gjør det for å få verdi, ikke for å abonnere på nyhetsbrevet i seg selv.

Bruk exit-knapp til å kommunisere verdi

Et tips er å bruke en annen knapp enn en “X” for å lukke pop-up’en. Du skal dog ikke gjøre det vanskeligere for brukeren å krysse den ut, snarere tvert i mot. Lag for eksempel en tydelig CTA hvor du skriver “Nei takk, jeg vil ikke ha informasjon om hvordan jeg får flere kunder”. En slik løsning gjør at brukeren faktisk får med seg hvilken verdi de potensielt går glipp av, istedenfor å bare klikke ut en pop-up før de i det hele tatt vet om de egentlig er interessert.

Call-to-action samsvarer med tilbudet

Dette er egentlig ganske fornuftig, men det er fort gjort å gjøre feil. Hvis du for eksempel tilbyr brukeren å laste ned en gratis e-bok tilknyttet en artikkel vedkommende har vist interesse for, ønsker du ikke at CTA-knappen sier “meld deg på”. Det du vil er å skrive “last ned gratis”. Dette er faktisk ganske viktig, da en ulogisk CTA lett kan forvirre brukerne, og føre til at de ikke gjennomfører konverteringen.

Dersom du bruker exit intent pop-ups bør de tilby et overveldende godt tilbud. Hvorfor tror du brukeren er i ferd med å forlate nettsiden? Sannsynligvis fordi innholdet på nettsiden i seg selv ikke var godt nok til å overbevise til konvertering. Hvis du gjør dette riktig, kan exit intent pop-ups være en super måte å snu noe negativt til noe positivt.

Pop-ups matcher nettstedets design

Det som er viktig med exit pop-up er at den matcher designet til nettsiden, slik at brukerne ikke blir usikre på om meldingen kommer fra deg. Likevel er det viktig å passe på at pop-upen er synlig ut fra resten av siden, da noe annet vil ødelegge brukeropplevelsen.

“Best practices” for pop-ups tilpasset mobil

Vi har allerede slått fast at du bør utforme pop-ups på desktop og mobil på ulike måter. Dette fordi man ønsker å legge til rette for god brukeropplevelse på alle skjermer. Følgende er tips til hvordan du kan utforme gode pop-ups på mobil:

  • Minimalt med tekst: Fokuser på hovedbudskapet. Gjør det kort og enkelt.
  • Minimalt med bilder: Ingen bilder eller ikoner som fører til at den blir større enn nødvendig.
  • Plasser den nederst på siden: Da slipper du at den blir et forstyrrende element ved å være det første som blir synlig.
  • Avvent: Forsøk å ikke vise den på den første siden brukeren lander på (ikke nødvendigvis forsiden). Med mindre pop-up’en er relevant til den spesifikke siden, og ingen andre sider.
  • Forsinket trigging: Den bør ikke dukke opp øyeblikkelig, tenk gjerne at du ihvertfall venter fire sekunder fra siden er lastet opp.
  • Sørg for at den er enkel å krysse ut: Merk deg at brukeropplevelsen er svært annerledes på mobil enn på desktop. Ikke lag en pop-up med en “X” det er tilnærmet umulig å treffe med tommelen. Skal du ha en “X”, bør denne plasseres nederst i høyre hjørne, eller helst som en “kryss ut”-melding under en CTA.

Riktig holdning til bruken av pop-ups

Dersom du ønsker å bruke pop-ups, må du huske på dette: de er en backup til nettsiden. Ved bruk av exit intent pop-ups bør du ha som utgangspunkt at brukere aldri skal se den. Det vil jo bety at noe på nettsiden har klart å engasjere vedkommende til å utføre en handling. Poenget er at pop-ups ikke skal komme istedenfor øvrig optimalisering av nettsted og brukeropplevelse. Dersom en exit intent pop-up kommer til syne, betyr dette egentlig at nettsiden ikke er god nok dersom hensikten med den er å få til en konvertering.

Hvis du ser pop-ups som ren reklame, vil du nok gjøre deg dårlige erfaringer. Det er verdi for brukeren som er i fokus hele veien. Hvis du har en strategisk tilnærming til bruken av pop-ups som et sikkerhetsnett, har du riktig holdning. En pop-up skal redusere sannsynligheten for at leads faller fra. En mindre lønnsom holdning er å se det som reparasjon av øvrige feil på nettsiden, da gjør du deg selv bare en bjørnetjeneste.

Konklusjon

Når noe er lønnsomt uten at det krever mye jobb, blir det vanskelig å argumentere for at man ikke skal kjøre på. Pop-ups behøver følgelig ikke å dø ut. Ihvertfall ikke når deres effekt fremdeles kan bevises gjennom studier. Hvis man ønsker å generere leads og konverteringer, bør pop-ups absolutt være en prioritet. Det handler i stor grad om å være modig nok til å være kreativ og moderne. Vi håper at dette innlegget har gitt deg en pekepinn på hva slags pop-ups som er effektive og ikke.

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.