Hopp til hovedinnholdet
Suksesshistorie

Skadedyrshop.no

Slik økte vi organisk trafikk med 473%, og nye brukere med 567% i løpet av 6 måneder for Skadedyrshop.no

Featured

Kundebeskrivelse:  Nettbutikk som selger produkter for å bekjempe skadedyr i hus, hytte og hage.

Operativ Markedsassistent: Jonas Moe

Mål: Rammene for oppdraget var å bistå Skadedyrshop.no med digital markedsføring. Dette omfattet SEO, e-postmarkedsføring, sosiale medier og analyse av brukeratferd og generell performance. Google Ads ble håndtert av Viva Media med gode resultater i samme periode.

Resultat:
Vi startet samarbeidet med en grundig gjennomgang av Google Analytics, status på SEO og kundereisen. Etter vi hadde kartlagt vekstpotensialet i forskjellige kanaler så satte vi opp automatiserte e-postsekvenser og begynte å jobbe med SEO-planen vi hadde utformet.

I løpet av de første 6 månedene klarte vi å øke organisk trafikk med 473%, nye brukere med 567%, og som følge ble flere økonomiske parametre påvirket i positiv retning.

Suksessfaktorer:
Christian Krogstad (Head of E-commerce) sin fremoverlente holdning førte til at vi fikk rom til å teste nye ting og utforske vekstpotensial på flere områder. Christian sin forståelse av skadedyrbransjen og bakgrunn innen SEO var en bra match med vår kunnskap om digital markedsføring. Disse faktorene tillot oss å bevege oss raskt i en bransje med høy konkurranse.