Hopp til hovedinnholdet
Suksesshistorie

Lunehjem.no

136% økning i antall ordre med optimalisering av programmatisk remarketing.

Featured

Kunde: Lunehjem.no – en av de raskest voksende interiørbutikkene på nett.

Team fra INEVO: Martine Karlsson

Mål: Øke antall fullførte ordre ved målrettet kommunikasjon i siste del av kjøpstrakten. 

I en bransje med mye homogenitet blant aktørene og høy konkurranse ønsket Lunehjem.no å sikre at flere av deres potensielle kunder fullførte kjøpet i deres nettbutikk.

Utfordringer: Med sterkt prisfokus og mindre lojale forbrukere blir det viktig for aktører å opprettholde kontakt med potensielle kunder gjennom alle fasene i kundereisen. Statistisk sett forlater 98% en nettside uten å konvertere, med denne kunnskapen vet vi at et godt remarketingløp er essensielt for å lykkes på nett. Interiørbransjen er intet unntak og er sterkt preget av de samme trendene som øvrig netthandel.

Prosjekt: I tillegg til bistand på blant annet sosiale medier, betalt søk og design er INEVO Lunehjem.no sin samarbeidspartner innen programmatisk annonsering. 

Lunehjem.no er en smakfull nettbutikk hvor det visuelle uttrykket er viktig. Som annonsør stilte de derfor høye krav til utforming av de dynamiske annonsene. Valget falt derfor naturlig på dynamisk annonsering gjennom Delta Projects da utformingen av annonsene samsvarer med Lunehjem.no sine ønsker. Videre er Delta Projects, i motsetning til for eksempel Google, mer transparent på hvor annonsene vises. Dette muliggjør mer innsyn og optimalisering av plasseringer.

INEVO sin rolle var å nå Lunehjem.no sine potensielle kunder for å påvirke dem til å gjennomføre kjøpet i nettbutikken. Gjennom vårt lange samarbeid har vi samlet mye historisk data om brukeratferd på nettsiden og målgrupper. Strategien for kampanjen var å målrette annonseringen mot 4 nøye utvalgte profiler i en “lav CPM”-strategi. Underveis i kampanjeperioden lå fokuset mye på å optimalisere for treffsikkerhet og relevans og å justere for å øke CTR.

suksesshistorie lunehjem eksempel

Resultat: I løpet av en kampanjeperiode på 6 måneder økte vi antall ordre fra programmatisk med 136% sammenlignet med samme periode året før. Dette samtidig som kostnad per order (CPO) ble 54% billigere.

Suksessfaktorer: Nøkkelen til suksess for dette prosjektet var den gode innsikten i historisk data fra nettsiden og målgruppen vi hadde opparbeidet over tid. Videre har en strategisk tilnærming til plasseringer og siter, samt kontinuerlig oppfølging av kampanjen vært viktig. Tilliten vi fikk fra Lisbeth til å teste over tid og hennes innsikt i egen målgruppe har vært uvurderlig.