Tjeneste

E-postmarkedsføring

E-postmarkedsføring er noe av det viktigste (nesten) alle bedrifter bør jobbe med. Ved hjelp av e-postmarkedsføring kan du få mer ut av dine eksisterende kunder og ikke minst skaffe deg nye!

Mange markedsførere har en tendens til å tenke at e-postmarkedsføring er dødt, men det er langt ifra sant. Bare tenk selv – når sjekket du e-post sist? 99% av oss sjekker e-post minst en gang i døgnet.

Hva er e-postmarkedsføring?

For mange handler e-postmarkedsføring om nyhetsbrev. Et nyhetsbrev er en e-post med informasjon om din bedrift, nyheter eller tilbud som sendes ut til e-postlisten din. Ved hjelp av et nyhetsbrev kan du bygge relasjoner som er inntektsgivende med både nye og eksisterende kunder. Bare husk at e-postmarkedsføring kan være mye mer en nyhetsbrev.

For å oppnå maksimal effekt av e-postmarkedsføring bør du med å automatisere e-postene dine. Det kan for eksempel være å sette opp automatiserte triggere for forlatt handlekurv, en velkomstsekvens etter påmeldt nyhetsbrev eller annen samhandling kunder har hatt med nettsiden din. Dette er aktiviteter som over tid kan generere inntekter, men ikke nødvendigvis krever så mye jobb fra dag til dag. Det er med andre ord mye å hente på å være god på e-postmarkedsføring!

Hvorfor bør jeg drive med e-postmarkedsføring?

Hvis jeg sa til deg at det finnes en markedsføringskanal hvor du får igjen 40 ganger hva du investerer – ville du vært interessert? I så tilfelle er e-postmarkedsføring noe for deg.

Direct Marketing Association har funnet ut at gjennomsnittlig ROI (return on investment) for e-postmarkedsføring er 40$, som vil si at for hver krone du bruker på e-postmarkedsføring får du i snitt 40 kroner igjen for arbeidet. Det er det ikke mange andre kanaler som kan skryte på seg.

Noen grunner til at du bør drive med e-postmarkedsføring:

  • E-post har en gjennomsnittlig ROI på 40% og den er økende.
  • E-post er opptil 40 ganger så effektivt som Facebook og Twitter til å generere nye kunder.
  • Nesten 60% av B2B markedsførere oppgir at e-post er den mest effektive kanalen for å generere salg.
  • Du eier kanalen, mens på sosiale medier er du avhengig av hvilke endringer plattformene gjør.
  • E-postmarkedsføring er “permission-marketing”, som vil si at de du kommuniserer med er folk som har sagt de er interessert i deg!

Hva kan INEVO hjelpe deg med?

Enten du er nybegynner som trenger hjelp med å komme igang med nyhetsbrev eller allerede har en etablert rutine og strategi for e-post kan INEVO være til hjelp. Vi hjelper ukentlig mange store og små aktører med å sende ut e-poster til sine kunder.

Vi kan blant annet hjelpe deg med:

  • Utvikle en strategi for e-postmarkedsføring
  • Valg av e-postleverandør
  • Oppsett av nyhetsbrev
  • Oppsett av automatiserte e-poster
  • Skrive og designe e-poster
  • Samle inn e-postadresser / bygge e-postliste
  • Rapportere på effekten av e-post aktivitetene dine

I INEVO har vi erfaring med blant annet følgende e-postverktøy: Mailchimp, Emarsys, Apsis, Campaign Monitor og Get Response.

En annen måte å jobbe med e-postmarkedsføring på…

De fleste av våre kunder jobber med oss på en litt annen måte enn andre byråer. Når du jobber med INEVO kan du ha en operativ markedsassistent (OMA) som sitter ute hos deg fra 1-3 dager i uken.

Din OMA er en digital problemløser og kan hjelpe til med aktiviteter som e-postmarkedsføring. Ved å ha en person hos deg sikrer du en mer effektiv arbeidsflyt, bedre kommunikasjon og bedre resultater. Når vi sitter og snakker sammen, klarer vi sammen å få mer ut av aktivitetene vi gjør. Du kan lese mer om OMA-modellen vår her.

Kom i gang med e-postmarkedsføring

Enten du vil gjøre det alene, eller få hjelp av oss krever det ikke mye å komme i gang med e-postmarkedsføring.


Ønsker du hjelp med å komme i gang med e-postmarkedsføring? Ta kontakt med oss her.

VÅRE KUNDER ER FORNØYDE MED VÅR OMA - MODELL

Skadedyrshop.no

Skadedyrshop.no

Slik økte vi organisk trafikk med 473%, og nye brukere med 567%.

Les suksesshistorien
EVO Fitness

EVO Fitness

Vi kuttet markedsføringskostnadene med 2 millioner kroner i fjor.

Les suksesshistorien
Lunehjem

Lunehjem

Vi økte konverteringsraten med hele 211 % på en måned.

Les suksesshistorien