E-handelsdagen 2024 - Optimalisering (UTSOLGT)
Dato
24. apr.
Speakers
8
Deltakere
300
Tid
09-16
Sted
VIKA Kino,
Mange nettbutikker går en tøff tid i møte. Forbrukere bruker mindre penger og verdensøkonomien er usikker. Samtidig ønsker bedrifter å øke omsetningen uten å øke kostnadene. Løsningen er å fokusere på optimalisering! Optimalisering er den røde tråden på årets e-handelsdag. Du får praktiske tips, case studier og historier om optimalisering. Vi dekker temaene e-postmarkedsføring, AI, ledelse, checkout og levering. I tillegg får du innspill på når det er dumt å optimalisere og farene med manipulerende design. Velkommen til E-handelsdagen 2024 den 24. april i Oslo I år er det kun 300 plasser.
Disse kommer på scenen
Vi har invitert et bredt spekter av foredragsholder som har ulike tilnærming til optimalisering. Du får høre hva forskningen sier, en debatt om lovgivningen og du får praktiske eksempler fra ledende norske netthandelsaktører. I tillegg kjører vi en paneldebatt der publikum kan stille spørsmål til foredragsholdere.
Program
08.30-09.00
Dørene åpner
Det blir servert lett frokost
09.00
Karl Philip Lund
INEVO
Introduksjon
Best Practices for optimalisering av nettbutikker i 2024
Mogens Møller, Sleeknote
Mogens presenterer de mest verdifulle takeaways fra 240 brukertester og eye-tracking hos bl.a. Amazon, H&M, Zalando, Walmart, AliExpress, eBay, Zappos
Pause
Hvordan nettbutikker kan optimalisere i en AI-drevet tid
Frederik Boysen, Profitmetrics
Hvordan jobbe med optimalisering av frakt og levering
Ekspert fra Ingrid.com
Fraktkostnadene øker! Vi lærer hvordan de beste internasjonale nettbutikkene jobber med optimalisering av frakt og levering.
Pause
Nudge eller sludge - Optimalisering til det beste for forbruker eller bedriften?
Irmelin Bergh, Nudglab/PhD
Lunsj
Paneldiskusjon: Deltakere fra ulike nettbutikker og eksperter
Nudgelab, TV2, m.fl.
Overoptimalisering, manipulative design og "dark patterns"
Når er det en dårlig idé å optimalisere
Carl Størmer, Jazzcode.no
Optimalisering kan gå på bekostning av fleksibilitet, timing og læring.
Hvordan skape kundeverdi ved å optimalisere A/B-testing
Julia Paulsen, Elkjøp
Lær hvordan Elkjøp jobber med optimalisering og CRO
Optimalisering av e-postmarkedsføring for ledende nettbutikker
Sebastian Stensli Melvold, INEVO
De fleste nettbutikker feiler med e-postmarkedsføring. Gjort riktig, så blir e-post raskt din beste markedskanal.
Praktisk bruk av AI for nettbutikker
Thomas Moen, Moen & co
Det er mye hype rundt AI. I denne sesjonen får du en praktisk innføring i hvordan nettbutikker bruker AI i hverdagen.
Afterwork (rett etter arrangementet)
Vi samles til uformelle samtaler
Hvem passer dette for?
- For nettbutikker som ønsker å vokse i et vanskelig marked
- For personer som jobber med netthandel
- For deg som ønsker å møte de beste i bransjen
Les om fjorårets suksess
I 2023 samlet INEVO noen av de beste norske nettbutikkene for å lære mer om hvordan øke marginene ved hjelp av smart prising. Her kan du se noen av foredragene fra 2023.
Se foredragene fra 2023