Tjeneste

OKR målstyring

Har du noen gang lurt på hvordan suksessrike selskaper klarer å navigere og vokse i et landskap som stadig endrer seg? Faktum er at de fleste suksessrike bedriftene bruker samme system! Et system som de fleste bedrifter i Norge fortsatt ikke kjenner til. Systemet heter OKR.

Last ned gratis mal for å kjøre en OKR workshop (krever registrering)

Hva er OKR?

OKR står for Objective, Key Results. OKR er et enkelt styringssett som benyttes for å sette høye målsikre kontinuerlig fremdrift og holde fokus på de viktigste aktivitetene til enhver tid. OKR bidrar til å forbedre internkommunikasjonen i selskaper ved at alles mål gjøres tilgjengelig for alle andre i selskapet. OKR erstatter ikke god ledelse og god bedriftskultur, men hvis du har fundamentet på plass så vil OKR løfte bedriften til neste nivå – hver gang.

Helt enkelt kan du si at OKR handler om å svare på to grunnleggende spørsmål i alle ledd i organisasjonen hvert kvartal:

  • Objective: Hva ønsker du å oppnå?
  • Key results: Hvordan har du tenkt å komme dit?

Objective er retningen. Key results er hvordan du skal komme dit.

Ved å besvare disse to spørsmålene hvert kvartal tvinger du frem tydelige prioriteringer og riktig fokus i bedriften. Når i tillegg alle ansatte besvarer spørsmålene og gjør sine mål synlig for alle andre i organisasjonen dannes en sosial og transparent kontrakt mellom ansatte. En sosial kontrakt som knytter personlige mål med bedriftens mål.

Hvis du ikke er kjent med OKR-begrepet, les denne artikkelen.

INEVO hjelper bedrifter å innføre OKR. Endring er vanskelig. INEVO har ekspertise innen organisasjonsutvikling og endring. Vår prosess er som følger:

  • Innledende samtale – du gir oss innblikk i din organisasjon/team
  • Intern forankring – vi hjelper deg å introdusere OKR internt
  • OKR oppfølging – vi støtter deg i prosessen med å innføre OKR internt.

Last ned gratis mal for å kjøre en OKR workshop (krever registrering)

Ta kontakt med Karl Philip Lund hvis du trenger hjelp til å innføre OKR i din organisasjon eller ditt team.

VÅRE KUNDER ER FORNØYDE MED VÅR OMA - MODELL

Skadedyrshop.no

Skadedyrshop.no

Slik økte vi organisk trafikk med 473%, og nye brukere med 567%.

Les suksesshistorien
EVO Fitness

EVO Fitness

Vi kuttet markedsføringskostnadene med 2 millioner kroner i fjor.

Les suksesshistorien
Lunehjem

Lunehjem

Vi økte konverteringsraten med hele 211 % på en måned.

Les suksesshistorien