Hopp til hovedinnhold

Research – søkeordsanalyse

Er innholdet og språkbruken forankret i god søkeordsanalyse (keyword research)?

God nøkkel-research skal i hovedsak resultere i ett mål: at de søkeordene og søkefrasene folk bruker i søkemotorene til å finne produkter, tjenester, svar, tips og råd gjenspeiles i innholdet og språket du bruker på de aktuelle landingsidene.

Det finnes en rekke verktøy som lar deg kartlegge hvor ofte spesifikke søk og søkefraser gjennomføres, og hvilke søkeord og søkefraser som brukes i forbindelse med spesifikke ord, slik som Google Keyword Planner, KeywordTool.io og AnswerThePublic

Nøkkelord-research kan også gi deg nyttig innsikt i etterspørsel av spesifikke produkter. For deg som har en form for tilstedeværelse innenfor content marketing, vil nøkkelord-research gi nyttige pekepinner på ulike vinklinger og spørsmål du bør ta sikte på å besvare, og hvilke informasjonsbehov publikum har.

Søkeordsverktøyet AnswerThePublic gir deg masse søkeordsdata knyttet hva folk søker etter innenfor ulike tema. Perfekt i fasen hvor man planlegger content-produksjon.