Hopp til hovedinnholdet

Delinger

Hvordan påvirker engasjement i sosiale medier din nettsides rangering i Google?

Du har kanskje vært borti følgende påstand; Hvis du har en nettside/landingsside som oppnår godt engasjement (f.eks. delinger, kommentarer og likes) i sosiale medier som Facebook, Twitter, LinkedIn osv., så vil du oppnå bedre organisk synlighet. Det er ikke helt riktig. Matt Cutts, fra Google, sier at Google bruker ikke engasjement i sosiale medier som en rangeringsfaktor. Derimot så ser man ofte en korrelasjon mellom nettsider som rangerer høyt i Google og nettsidens engasjement i sosiale medier. Det er med andre ord ikke en direkte årsak til at du rangerer høyt, men det kan påvirke hvordan du rangerer.

Hvordan kan sosialt engasjement påvirke din rangering i Google?
La oss ta Facebook som et eksempel. I bunn og grunn er det en kanal som kan drive trafikk tin din hjemmeside. Hvis du oppnår godt engasjement og god spredning på Facebook, øker du sannsynligheten for å få flere til å besøke nettsiden din. Blant disse besøkende kan det være noen som vil linke til din nettside gjennom sin egen nettside, og linker er derimot en direkte rangeringsfaktor for Google. Det er linkene som er årsaken til at du rangerer høyere, men spredning og engasjement i sosiale medier kan påvirke om andre linker til din nettside.

I videoen under kan du høre mer om hva Matt Cutts sier om dette.

VÅRE KUNDER ER FORNØYDE MED VÅR OMA - MODELL

Der Ute

Der Ute

Les hvordan Der Ute sammen med INEVO skapte en sterk omsetningsvekst med WOW-opplevelse på nett!

Les suksesshistorien
Bullfighter

Bullfighter

Les hvordan Bullfighter økte salget sitt med 365% med strategisk rådgiving fra INEVO.

Les suksesshistorien
Triaden Tannklinikk

Triaden Tannklinikk

Slik fikk Triaden Tannklinikk 50 nye kunder på under en måned!

Les suksesshistorien