Hopp til hovedinnholdet

Research – søkeordsanalyse


Er innholdet og språkbruken forankret i god søkeordsanalyse (keyword research)?

God nøkkel-research skal i hovedsak resultere i ett mål: at de søkeordene og søkefrasene folk bruker i søkemotorene til å finne produkter, tjenester, svar, tips og råd gjenspeiles i innholdet og språket du bruker på de aktuelle landingsidene.

Det finnes en rekke verktøy som lar deg kartlegge hvor ofte spesifikke søk og søkefraser gjennomføres, og hvilke søkeord og søkefraser som brukes i forbindelse med spesifikke ord, slik som Google Keyword Planner, KeywordTool.io og AnswerThePublic

søkeordsanalyse

Nøkkelord-research kan også gi deg nyttig innsikt i etterspørsel av spesifikke produkter. For deg som har en form for tilstedeværelse innenfor content marketing, vil nøkkelord-research gi nyttige pekepinner på ulike vinklinger og spørsmål du bør ta sikte på å besvare, og hvilke informasjonsbehov publikum har.

Søkeordsverktøyet AnswerThePublic gir deg masse søkeordsdata knyttet hva folk søker etter innenfor ulike tema. Perfekt i fasen hvor man planlegger content-produksjon.

VÅRE KUNDER ER FORNØYDE MED VÅR OMA - MODELL

Opplev Oslo

Opplev Oslo

INEVO bidro til at norges første konkurranse på blokkjede ble en suksess

Les suksesshistorien
Musti Norge

Musti Norge

Musti Norge har doblet fjorårets omsetning. Slik hjelper vi Musti å lykkes på nett!

Les suksesshistorien
Aswearenow.co

Aswearenow.co

Slik bistod vi AWAN (As We Are Now) med opplæring for å øke nettsalget med 300%

Les suksesshistorien