Hopp til hovedinnholdet

Research – søkeordsanalyse


Er innholdet og språkbruken forankret i god søkeordsanalyse (keyword research)?

God nøkkel-research skal i hovedsak resultere i ett mål: at de søkeordene og søkefrasene folk bruker i søkemotorene til å finne produkter, tjenester, svar, tips og råd gjenspeiles i innholdet og språket du bruker på de aktuelle landingsidene.

Det finnes en rekke verktøy som lar deg kartlegge hvor ofte spesifikke søk og søkefraser gjennomføres, og hvilke søkeord og søkefraser som brukes i forbindelse med spesifikke ord, slik som Google Keyword Planner, KeywordTool.io og AnswerThePublic

søkeordsanalyse

Nøkkelord-research kan også gi deg nyttig innsikt i etterspørsel av spesifikke produkter. For deg som har en form for tilstedeværelse innenfor content marketing, vil nøkkelord-research gi nyttige pekepinner på ulike vinklinger og spørsmål du bør ta sikte på å besvare, og hvilke informasjonsbehov publikum har.

Søkeordsverktøyet AnswerThePublic gir deg masse søkeordsdata knyttet hva folk søker etter innenfor ulike tema. Perfekt i fasen hvor man planlegger content-produksjon.

VÅRE KUNDER ER FORNØYDE MED VÅR OMA - MODELL

Kry

Kry

Les hvordan Kry fikk fart på den organiske veksten etter hjelp fra INEVO.

Les suksesshistorien
Venstre

Venstre

Les hvordan Venstre og INEVO skapte en digital strategi som bidro til et historisk valgresultat.

Les suksesshistorien
Ragn-Sells

Ragn-Sells

Les hvordan Ragn-Sells fikk rekordomsetning på nett ved hjelp av INEVO.

Les suksesshistorien