Hopp til hovedinnhold
Bilpleiekongen sin logo, mann og rakett

Bilpleiekongen økte omsetningen med 40% i 2017 og har opplevd enorm vekst på kort tid. I år sikter de på nok et rekordår, forteller daglig leder Bjørn-Aage Bredal til Finansavisen. Helt siden starten i 2013, med stort fokus på digital markedsføring, har Bilpleiekongen hatt stor økning hvert år. I et marked med stort potensiale har de stått frem som en klar ener på Bilpleie i Norge – nå er også fokuset å etablere seg i Europa.

Bilpleiekongen og INEVOs OMA-modell

Bilpleiekongen har brukt INEVOs OMA (Operativ Markeds Assistent)-modell siden 2017. Dette innebærer at en rådgiver fra INEVO har vært leid ut til Bilpleiekongen og jobbet tett med Bjørn-Aage Bredal i Sandefjord. INEVO har blant annet bistått med brukeropplevelse, e-postmarkedsføring, analyse og teknisk markedsføring.

– For meg er det å jobbe tett med unge talenter som vi får via INEVOs OMA-modell ikke bare nyttig, men viktig for vekst. Vi har et miljø hvor det er lov å prøve og feile, noe som skaper rom for flere ideer og mulighet for sammen å plukke de beste. Med INEVO og OMA på laget er vi blitt mer datastyrt og treffer blink raskere, forteller Bjørn-Aage til INEVO.no

Kongen sa Bilpleiekongen skulle omsette for 50 millioner

Når Bjørn-Aage startet Bilpleiekongen i 2013 – hadde han hårete mål:

– Jeg sa da vi startet dette for fem år siden, at vi skulle omsette for 50 millioner innen fem år, og det klarer vi, forteller Bjørn-Aage til Finansavisen.

Stor suksess med videomarkedsføring

På sin Youtube-kanal, har Bjørn-Aage helt siden starten publisert instruksjonsvideoer der han viser hvordan enhver enkelt kan vaske bilen sin. Disse videoene har blitt avspilt over 4 millioner ganger. Man kan trygt si at videomarkedsføring er et viktig våpen i markedsføringen til Bilpleiekongen.

Nytt lager på potensielt 3000 kvm

Bjørn-Aage signerte nylig en avtale som sikrer Bilpleiekongen et nytt lager på 2000 kvm – med opsjon på 1000 kvm til. Dette ble gjort for å hindre leveringsproblemer de hadde i vår, og for å legge grunnlaget for stor internasjonal vekst.

Bilpleiekongen til Europa

Det er besluttet at Bilpleiekongen skal etablere seg i Europa, et land av gangen. I år åpnet Bilpleiekongen sin første butikk utenfor Norge – Bilvårdskungen i Sverige. Den svenske nettbutikken ligger allerede foran Bilpleiekongen gjorde i oppstartsåret.

Du kan lese om Bilpleiekongen i Finansavisen i dag (12.07.2018)

Les mer om OMA-modellen her
Trenger du hjelp med digital markedsføring? Ta kontakt her

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.