Tilbake til suksesshistorier
Slik hjalp INEVO Csoaps med å nå 1,3 million visninger på TikTok på 8 uker
Da praktikanten Jørgen Holst-Larsen fra INEVO kom inn i teamet til Csoaps, hadde de allerede en solid tilstedeværelse og mye engasjement på Instagram. De opplevde at de samme videoene som presterte godt på Instagram, knapt fikk noen visninger på TikTok. Jørgen mente at de hadde et stort potensial.
Derfor satt vi et hårete mål: 1 000 000 visninger på TikTok innen 8 uker.
Hvem er Csoaps?
Csoaps er et lekent og bærekraftig vaskebrand som selger miljøvennlige rengjøringsprodukter – med duft og design i fokus. Csoaps lanserer aldri et produkt uten at det er like bra eller bedre enn konvensjonelle vaskemidler, det skal fungere og bli rent, før det lukter godt og er pent. De henvender seg primært til voksne kvinner, men gjennom TikTok ønsket de å nå ut til en yngre målgruppe, og spre vaske-glede på en ny plattform.
Kreativ frihet og tillit = suksess
Det første Jørgen gjorde var å analysere TikTok-kanalen og formatet. Deretter tok han det eksisterende innholdet og klippet det på nytt – tilpasset TikToks lynraske, visuelle stil og krav til “hooks”. Det var ingen ny innspilling til å begynne med – bare smartere bruk av det som allerede fantes. Csoaps hadde nemlig en gullgruve av råmateriale som aldri hadde blitt brukt riktig på TikTok.
Jørgen fikk frie tøyler og stor tillit fra gründer Caroline Heyerdahl, noe som var helt avgjørende. Det ble arrangert en filmedag hvor de lagde nye, greenscreen-baserte hooks for enda mer effektive videoer. Målet var å eksperimentere, justere og lære i rekordtempo – og det funket!
Samme innhold med nytt hook ga fantastiske resultater
Resultatet: 1 335 301 visninger på 8 uker
Etter 8 ukers intens testing, klipping og publisering passerte Csoaps TikTok-kanal 1 million visninger. På veien lærte vi masse om hvilke grep som funker, og utviklet en konkret mal og metodikk for fremtidige TikTok-videoer. Nå er kanalen rustet for videre bruk og vekst
Jørgen og INEVO gjorde at vi fikk til å bli Norges #cleantok, på 8 uker. Et prosjekt til minneboken.
Caroline Heyerdahl, eier og produktutvikler i Csoaps
Veien videre
Etter praksisperioden står Csoaps igjen med en klar og gjennomførbar TikTok-strategi, bygget på innsikt, formatforståelse og strukturert eksperimentering. Kanalen er forankret i merkevaren, men klar for å utfordre og engasjere en ny generasjon vaskeglade følgere.
Dette viser at du ikke trenger store produksjoner for å lykkes på TikTok – bare riktig kompetanse, god historiefortelling, og friheten til å teste nye ting raskt.