Tilbake til suksesshistorier
Hvordan INEVO hjalp DO2 med å 10-doble omsetningen
Hvem er DO2?
DO2 er en norsk sykkeltøy-produsent med fokus på kvalitet og sykkeltøy for "alle". Merkevaren er inspirert og oppkalt etter Dag Otto Lauritzen, med hans erfaring og utallige timer på sykkelsetet er grunnlaget lagt for en skikkelig kvalitets-merkevare. DO2 selger sine produkter via sin egen nettbutikk som tilbyr en rekke sykkelklær designet for både funksjonalitet og komfort.
Sykkeltøyet er inspirert av hendelser og steder som har vært viktige i Dag Otto Lauritzens liv og karriere. Et eksempel på dette er Ardiden-kolleksjonen. Den er oppkalt etter Dag Ottos legendariske etappeseier til Luz Ardiden under Tour de France i 1987 – Norges første etappeseier i Tour de France, og en historisk milepæl i norsk sykkelsport.
Hvorfor trengte DO2 hjelp med markedsføringen?
Da DO2 tok kontakt med INEVO i 2022, var nettbutikken relativt ny og ukjent. Som en ny aktør i markedet, trengte DO2 å bygge merkevarebevissthet og nå ut til flere potensielle kunder.
I første omgang ønsket DO2 å få på plass sporing og utvikle en effektiv strategi for betalt annonsering. Dette var utfordringer som Vetle Sørøy (OMA og Team Lead) og Linn Diana Aabel (OMA) tok på strak arm.
Med sin erfaring og kompetanse har Vetle og Linn bistått DO2 med både planlegging av markedsføringsaktiviteter, operativ gjennomføring og kontinuerlig optimalisering.
Hvordan INEVO bidro til veksten
INEVO utviklet en helhetlig markedsføringsstrategi som kombinerte både betalt søk, betalte sosiale medier og e-postmarkedsføring.
På Meta (Facebook og Instagram) har vi kjørt flere vellykkede merkevarebyggende og salgsdrevne kampanjer, noe som har resultert i betydelig økt trafikk og konverteringer.
Ettersom DO2 opererer i en sesongbasert bransje, hvor kjøpekraften er høyest om våren og sommeren, har vi utarbeidet en dynamisk kampanjeplan som holder merkevaren relevant året rundt. Dette innebærer å tilpasse kampanjene til aktuelle sykkeltrender og sesongvariasjoner. Ved å justere kampanjene i takt med sesongens trender, har vi sikret at markedsføringen er relevant uansett årstid.
Optimalisert e-poststrategi: Fra Mailchimp til Klaviyo
Et av de viktigste tiltakene vi har gjort i dette samarbeidet er å etablere en ny e-poststrategi.
Da vi startet denne prosessen, oppdaget vi raskt at DO2 hadde stort potensial når det gjaldt e-postmarkedsføring. Derfor valgte vi å migrere e-postlistene deres fra Mailchimp til Klaviyo – en plattform som er ideell for netthandelsbedrifter som DO2.
Denne overgangen åpnet muligheten for en langt mer målrettet og avansert e-poststrategi, med automatiserte e-postløp og bedre segmenteringsmuligheter. Etter migreringen ryddet vi opp i e-postlistene, og satte opp flere automatiske e-poster som raskt leverte imponerende resultater.
Resultater
Etter at vi iverksatte vår nye e-poststrategi, har e-postmarkedsføring gått fra å være 2% av inntektene til å stå for 26% av inntektene. Med dette har e-post blitt en sentral del av DO2 sin strategi.
Totalt sett har DO2 sett en enorm økning i omsetningen siden vi begynte samarbeidet. Så langt i 2024 har vi allerede slått 2023 med over 300% uten å redusere lønnsomheten. Dette er et resultat av utmerket produktutvikling av DO2, men også en kalkulert og datadrevet skalering på alle kanaler vi har driftet.
Denne veksten viser hvor vellykkede våre strategier har vært, og hvor godt samarbeidet har fungert.
Les tilbakemeldingene fra DO2
Slik beskriver Svein Lierstuen, medeier, samarbeidet med INEVO:
Klar for å øke omsetningen i nettbutikken?
En OMA er mer enn bare tradisjonell markedsføringshjelp - det handler om å bli en samarbeidspartner som virkelig bryr seg om din bedrifts suksess.
Enten du vil forbedre din digitale markedsføring, øke inntektene eller bygge en langsiktig strategi, kan en OMA gi deg den støtten du trenger for å nå målene dine.
Lær mer om vår OMA-modell, eller bestill en gratis prøvedag hvor en av våre OMA-er kommer til deg og jobber sammen med deg en hel dag, helt kostnadsfritt.