Hopp til hovedinnhold

Kunde: Genetic Analysis / ga-map.com
Vertikal:  Salgsside med fokus på lead generation
Mål: Bygge og lansere en suksessfull side som skal generere leads globalt
Resultat: Skreddersydd design og utvikling fra bunn med Sanity og Next.js: ga-map.com


Vi er stolte over å ha lansert ga-map.com i samarbeid med Genetic Analysis. Det gode samarbeidet, pluss innsatsen fra alle parter, førte til at vi holdt oss innenfor tidsplanen og kunne lansere én dag før planlagt.

Hvem er Genetic Analysis, og hva er GA-map?

GA-map er en tarmfloratest utviklet av diagnostikkselskapet Genetic Analysis. Testen kan redegjøre for ulike bakterier i tarmfloraen, og kan avdekke ubalanse eller sykdommer i mage og tarm som IBS og IBD. Denne testen selges til forskere og laboratorier for å bistå i forskning og utredning.

Da Genetic Analysis kontaktet INEVO ønsket de en internasjonal salgsside for sitt produkt, som samtidig viser deres tilstedeværelse som global bedrift. Utfallet av samarbeidet ble ga-map.com som har som mål å fremheve produktets fordeler og egenskaper, samt bygge autoritet til merkevaren.

Ved å kombinere vår erfaring med både markedsføring og teknologi, kunne vi skreddersy løsningen til å gjøre fremtidig markedsføring mer effektiv.

Utfordringer

Prosjektets problemstilling var først og fremst at Genetic Analysis ønsket å nå to målgrupper; laboratorier og forskere. Samtidig ønsket vi å bygge både merkevare og autoritet i begge felter.

Videre var det utfordrende å ikke snakke samme fagspråk som kunden, noe mange i konsulentbransjen kan kjenne seg igjen i. Her måtte vi ta et dypdykk i et komplekst felt, men også benytte kundens ekspertise og kjennskap til målgruppen.

For flere hos kunden var vårt fagfelt relativt nytt, så vi var naturligvis nødt til å gjøre oss forståelige på godt norsk med minimalt av teknologisk sjargong.

På prioriteringslisten var også besvaring av potensielle spørsmål fra besøkende; som hvordan produktet fungerer, prosessen, lagringen, kostnader, resultatrapporten, og hvorfor GA-map er bedre enn konkurrentene.

Sist men ikke minst var målet å levere på tiden og selvsagt tilfredsstille både bedrifts- og brukermål.

Suksessfaktorer

Vi fokuserte på en strukturert tilnærming, som vil si at vi alltid hadde en plan og mål for enhver fase. Vi satte klare og tydelige OKRer, ble enige om en tidsramme og etablerte et roadmap tidlig.

Dersom noe var i veien for å rekke de planlagte milepælene, ble det kommunisert klart og tydelig til partene det angikk.

Roadmaps, planlegging og OKR bidro også til å holde driv og effektivitet i de ukentlige møtene.

INEVOs team ledet oss gjennom hele nettsideutviklingsprosessen på en veldig profesjonell måte, med god kommunikasjon, veiledning og nyttige forslag. Jeg er ekstremt imponert over INEVO's evne til å sette seg inn i en ny bransje og et ukjent produkt, samt forståelse av våre ønsker og behov for å skape et utmerket resultat.

Zuzanna Gulczynska, Genetic Analysis

Videre var alt av arbeid fordelt godt — ingen gikk fra et møte uten å vite hvem som skulle bidra eller hva de skulle bidra med.

For driv i selve designprosessen var content-first design høyt på agendaen. I konseptet som er Lorem Ipsum sin verste fiende, skal designet tilpasses innholdet, og ikke omvendt.

Dette effektiviserte designprosessen, og vi slapp enorme og tidkrevende revisjoner. Her bidro GA sin markedsavdeling med store mengder godt utformet innhold, og vi kunne deretter jobbe med å strukturere og presentere denne informasjonen på best mulig måte.

Fleksibiliteten til et CMS som Sanity ga oss muligheten til å tilpasse systemet mot kunden, og hjalp oss å levere god brukeropplevelse når kunden skal oppdatere innhold.

INEVO ble møtt av en mottakelig ledelse som ga oss mye tillit. Det ble grunnlaget for et godt samarbeid mellom markedsavdelingen og INEVO-teamet.

INEVO etablerte god kommunikasjon tidlig, noe som sikret stødig fremdrift i prosjektet. I våre faste møter var det alltid fokus på sak og løsninger.

Anita Patel Jusnes, Genetic Analysis

Markedsavdelingen til Genetic Analysis bidro med nyttig kunnskap og innsikt om målgruppen. Jo mer vi visste om målgruppen, jo bedre kunne vi forstå dem og deres behov.

Kundens team utviste god forståelse for alle forutsetningene som skulle til for å lykkes, noe som var viktig for å få prosjektet i mål i god tid.

Dette beviste viktigheten av å ha forståelse for hverandres kunnskap og fagfelt. I kampens hete kan det være lett å bli partisk mot eget fagfelt.

Diskusjon er sunt, og man skal våge å tvile på det etablerte, men stol også på at hver person bringer det beste av sin kunnskap til bordet. Selv om vi kan sette oss inn i mikrobiota til en viss grad, må vi også lytte til tunge eksperter i sitt felt.

Resultater

I dette prosjektet nådde vi følgende OKRer:

Vi lanserte i tide.

Vi designet og utviklet en solid base for videre markedsføring.

Vi optimaliserte siden for hastighet.

Kunden var fornøyd og har både mulighet og kunnskap til å oppdatere innholdet selvstendig etter prosjektslutt.

Lanseringen av ga-map.com ble en suksess takket være et godt samarbeid mellom INEVO og Genetic Analysis, innsats fra alle parter og en strukturert tilnærming til prosjektet. Med et spennende og unikt produkt som utgangspunkt, fleksibiliteten i Sanity, og tydelige mål leverte vi en god og nyttig løsning for både kunden og besøkende.

INEVO-teamet er gode på å lytte og levere, og det er alltid godt humør i alle møter.

Anita Patel Jusnes, Genetic Analysis


Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.