Hopp til hovedinnhold

Siden tidlig 2023 har INEVO hjulpet Nytelse med å skape omsetningsvekst gjennom strategisk e-postmarkedsføring, kanalutforskning og implementering som et helvete. Sammen med teamet til Nytelse har vi bidratt til en omsetningsvekst på over 40% i 2024.

Hvem er Nytelse?

Nytelse.no er en av Norges største nettbutikker innen sexleketøy og erotiske produkter, etablert i 2003. Med et bredt utvalg fra ledende merker, tilbys produkter som passer til ulike erfaringer og preferanser. Fokus ligger på kvalitet, trygg handel, rask levering og god kundeservice, for å sikre den beste handleopplevelsen.

Målet til Nytelse.no er å overraske, glede og inspirere deg med sexleketøy for han, henne og par.

Ønskelig utfall av samarbeid

Da Nytelse tok kontakt var det et ønske å få fart på e-postmarkedsføringen da dette var en kanal med mye potensial både rundt kampanjer og automasjoner. E-post er en svært viktig kanal ettersom Nytelse ikke kan være til stede i blant annet betalte sosiale medier og andre annonseplattformer på grunn av at promotering av sexleketøy ofte bryter retningslinjer.

I 2024 utvidet vi med å hjelpe Nytelse finne muligheter i markedet for å maksimalisere synlighet og omsetning.

Suksessfaktor: “Implementere som et helvete”

En faktor vi ser altfor mye hos bedrifter er avstanden fra ide til gjennomføring. Dette gjør at mange blir hengende bakpå i et raskt utviklende marked. Det er her teamet til Nytelse har en ekstrem konkurransefordel. Det er kort avstand fra ide til gjennomføring!

Vår rolle her var både å avdekke muligheter, men også å implementere som et helvete for å raskt bevege seg i landskapet og finne lønnsomme kanaler og taktikker sammen med Nytelse. Denne måten å jobbe på har vært avgjørende for å nå målene som ble satt for 2024.

En annen avgjørende faktor har vært hyppige og effektive møter på starten av uka hvor vi vet nøyaktig hva som skjer. Deretter har vi evaluert resultatene på slutten av uka. Kombinasjonen av de korte målene sammen med et lengre perspektiv har vært viktig for samarbeidet.

Resultatet: 40% omsetningsøkning i 2024

2024 endte med en omsetningsøkning på 40% fra 2023 og ble Nytelse sitt beste år noensinne! I tillegg resulterte det i et positivt resultat.

I løpet av 2024 klarte vi å finne 4 nye kanaler som sto for topp 10 plasseringer for både trafikk og omsetning.

Det skal sies at vi har vært innom mange flere kanaler som ikke har gitt noe særlig resultat. Men hadde vi ikke vært flinke til å eksperimentere med kanaler og handle raskt i terrenget, ville kanskje disse kanalene vært uoppdagete muligheter. Ved å finne disse mulighetene tidlig har vi også gjennom 2024 optimalisert tiltak for maksimal synlighet og omsetning.

En av de viktigste kanalene for Nytelse er e-postmarkedsføring. Nytelse klarte å få denne kanalen til å stå for ca. 30% av all omsetning gjennom strategisk arbeid av kampanjer, automasjoner og innsamling av nye leads.

Veien videre

Nytelse har ikke tenkt til å bli komfortable etter 2024, og sammen skal vi gå inn i 2025 med mål om nok et rekordår på både topp- og bunnlinje. Forhåpentligvis sitter du som leser av dette innlegget med en julekalender fra Nytelse i løpet av året.

Konklusjon

Kombinasjonen av den interne kompetansen hos Nytelse og INEVO sin ekspertise på digital markedsføring har gjort at det til nå har vært et godt samarbeid som vi gleder oss til å bygge videre på i 2025.

Samarbeidet med INEVO har vært en avgjørende faktor for vår suksess. Deres evne til å handle raskt og effektivt har hjulpet oss å utnytte potensialet i e-postmarkedsføring og utforske nye lønnsomme kanaler. Resultatet er en omsetningsvekst på over 40% fra e-post i 2024 – vårt beste år noensinne! INEVO har vært en verdifull samarbeidspartner, og vi ser frem til å fortsette suksessen sammen i 2025.

Marius Hermansen (Daglig leder, Nytelse AS)

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.