Tilbake til suksesshistorier
Opplev Oslo
INEVO bidro til at Norges første konkurranse på blokkjede ble en suksess
Siden 2015 har Bjørn Omsland, blokkjede ekspert og back-end utvikler i INEVO utviklet «Cpt. BlackBill«, en geocaching applikasjon som er bygget på blokkjede teknologi. Da korona pandemien traff norge, fikk Bjørn mer tid til å arbeide med sitt hjerteprosjekt og dannet selskapet Time 2 Discover med en gjeng i samme situasjon. Time 2 Discover svingte seg rundt og stelte i stand arrangementet Opplev Oslo, med deltagere fra 12 til 81 år. Dette ble et av veldig få arrangementer som lot seg gjennomføre til tross for pandemien som har ødelagt for mange av høstens arrangementer.
Da INEVO sin operative markedsassistent Marius Schafferer ble koblet på prosjektet, var det én måned til Opplev Oslo skulle arrangeres for første gang i Norge. På den knappe tiden ble det gjennomført en rekke digitale aktiviteter.
INEVO tok hånd om:
Kontakt med influencere
Gjennom nettverket til de ansatte i Time 2 Discover fikk vi flere autoriteter på området til å skryte av arrangementet på video. Etter dette var publisert, ønsket flere kjente fjes å spre budskapet mot deltakelse på arrangementet. En av disse delte arrangementet til sine rundt 50.000 følgere på sosiale medier, før under og etter arrangementet.
Sosiale medier
Vi startet med å lage profiler på Facebook og Instagram, slik at Time 2 Discover har mulighet til å kommunisere kostnadseffektivt med målgruppen i årene fremover. Opplev Oslo skal nemlig bli et årlig arrangement i hovedstaden.
Time 2 Discover hadde på forhånd samlet bilder og videoer fra en test konkurranse. Dette brukte vi til organisk og betalt synlighet i sosiale medier. Med innholdet lagde vi kampanjer som fulgte potensielle deltakere gjennom hele kjøpstrakten. I kombinasjon med influenserene sin innsats i sosiale medier, fremsto Opplev Oslo som en seriøs aktør fra dag én.
Synlighet i søkemotorer
Som en fersk aktør med en ny merkevare var det viktig at deltakere fant oss når de ønsket det. Med begrenset tid valgte vi å betalte for å få eget merkenavn på toppen av søkeresultatet på relevante søketermer. Prisen per klikk var beskjeden da det var få til ingen konkurrenter som betalte for de samme søkeordene.
Publisering og tilrettelegging av nyhetsbrev
Marius sendte flere nyhetsbrev gjennom en av medarrangørene sitt e-post system. Og etter hvert som ryktet om Opplev Oslo spredde seg, var det flere bedrifter som ville være med på å spre ordet gjennom egne kanaler. For å gjøre dette enklest mulig, lagde vi enkle maler tilpasset bedriftene og målgruppen disse representerte. Slik fikk vi spredd arrangementet kostnadsfritt og kontrollert gjennom eksterne kanaler.