Hopp til hovedinnhold
Tilbake til suksesshistorier

Tilbake til suksesshistorier

Hvordan INEVO bidro til økte inntekter for Ragn Sells

Niclas Nilsen, leder for SoMe og e-handelsspesialist, er lidenskapelig opptatt alt som har med sosiale medier å gjøre. Da han fikk muligheten til å jobbe med Ragn Sells, visste han at han kunne bruke sin ekspertise og kreativitet til å hjelpe dem med å oppnå omsetningsmålene sine.

Hvorfor trengte Ragn Sells hjelp med markedsføringen?

Ragn-Sells, et miljø- og gjenvinningsselskap med virksomhet i Norge, Sverige, Danmark og Estland, møtte flere hinder i markedsføringen.

De trengte å forbedre sin digitale markedsføring for å øke antall forespørsler og containerutleier.

I tillegg hadde de nylig migrert webanalyseplatform fra GA4 til Matomo , noe som i seg selv medførte en rekke utfordringer.

Selskapet søkte innovative løsninger for å opprettholde sin konkurransekraft og maksimere avkastningen på sitt markedsføringsbudsjett

Hvordan INEVO bidro til veksten

INEVO samarbeidet tett med Ragn-Sells for å møte disse utfordingene gjennom en multikanaltilnærming.

Vi satte igang en kreativ vår- og sommerkampanje for 2024, som inkluderte et nyskapende filmprosjekt.

Dette initiativet involverte produksjon av 6-sekunders videoer, som ble utviklet ved hjelp av AI-genererte “storyboards”.

Det er mange kampanjer vi er fornøyd med, men om vi må trekke frem én som er utenfor boksen, da må det være filmprosjektet og testing i flere kanaler i vår/sommer. “

Niclas Nilsen, Head of SoMe & E-commerce Specialist, INEVO

Disse korte og slagkraftige videoene ble utplassert strategisk på ulike sosiale medier (Meta, Snapchat og TikTok) og Google/Youtube-annonser.

Målet var å engasjere brukere og sikre at de fikk med seg hele budskapet, samt som formatet ble utnyttet til å øke kjennskapen og drive konverteringer.

I tillegg til kampanjen ga vårt team en strategisk veiledning, og fremmet en eksperimentell tilnærming.

Vi maksimerte forespørsler og containerutleie gjennom Google Ads og økte engasjementet på sosiale medier ved å kjøre målrettede kampanjer på Meta, Snapchat og TikTok.

Den omfattende tilnærmingen hadde som mål å optimalisere markedsføringsresultatene og diversifisere kanalvalget.

Videre tok vi på oss den komplekse oppgaven med å migrere webanalyseplatform fra GA4 til Matomo.

Gitt Ragn-Sells’ interne begrensninger og pågående backend-oppgraderinger, var vår ekspertise avgjørende for å gjennomføre denne overgangen på en smidig og effektiv måte.

Hvis jeg måtte beskrive INEVO med ett ord, ville det vært FANTASTISK 🙂

Bente Åsen Sørum, Head of Marketing, Ragn-Sells AS

INEVOs bidrag og resultater

Den innovative 6-sekunders videokampanjen viste seg å være en stor suksess.

Ved å skape engasjerende innhold og bruke det på tvers av flere plattformer, klarte vi å forbedre kjennskapen betydelig, drive konverteringer og øke inntektene.

Videoene presterte spesielt bra på Snapchat og YouTube, samtidig som de bidro til direkte konverteringer på TikTok og Meta.

Denne kampanjen reduserte ikke bare Ragn-Sells’ avhengighet av Google Ads, men forbedret også deres samlede kanalutvalg.

Niclas bemerket: «Den kreative friheten og strategiske veiledningen vi gir, lar oss gå utenfor komfortsonen, noe som fører til fremragende resultater." Bente gjentok denne oppfatningen og la til: "Å jobbe med INEVO har lært oss at det er greit å delegere deler av jobben til eksperter. "Deres ekspertise har vært uvurderlig."

Migreringen fra GA4 til Matomo ble gjennomført uten store problemer, til tross for de interne begrensningene Ragn-Sells sto overfor.

Bente fremhevet: «Det er vanskelig å peke ut bare ett favorittprosjekt, men vår- og sommerkampanjen for 2024 overgikk våre forventninger."

Våre kontaktpersoner har veldig rask responstid på alle våre henvendelser, vi føler at vi er i svært gode hender. Utover dette taler de gode resultatene for seg selv.

Anders Ellefsen, Markedsansvarlig, Ragn-Sells

Gjennom dette samarbeidet oppnådde INEVO og Ragn-Sells en mer effektiv markedsføringsstrategi, forbedret kampanjeytelse og en vellykket overgang til nytt analyseverktøy, noe som understreker vår dedikasjon til å levere eksepsjonelle resultater.

Tilbakemeldinger fra Ragn-Sells

Her er hva Bente Åsen Sørum, Markedssjef, har å si om samarbeidet med INEVO:

"Jeg hørte først om INEVO da de tok kontakt med oss. Mitt forhold til Niclas og Even er naturlig og åpent; jeg stoler på dem og tror de virkelig vil det beste for oss.

Å jobbe med INEVO har lært meg at det er greit å delegere deler av jobben til eksperter, og at jeg ikke trenger å vite alt selv. “Alt i alt vil jeg beskrive INEVO og deres arbeid som utmerket”.

Klar til å øke inntektene fra e-handel?

En OMA er mer enn bare tradisjonell markedsføringshjelp – det handler om å bli en betrodd partner som virkelig bryr seg om bedriften din sin suksess.

Enten du vil forbedre din digitale markedsføring, øke inntektene eller bygge en langsiktig strategi, kan en OMA gi deg den støtten du trenger for å nå dine mål.

Lær mer om vår OMA-modell eller bestill en gratis prøvedag, hvor en av våre OMA-er kommer til deg og jobber med deg en hel dag – helt gratis!

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.