Hopp til hovedinnhold
Tilbake til suksesshistorier

Tilbake til suksesshistorier

Samlet toppledere fra norske nettbutikker: – Kult å samle så mange dyktige folk

Denne artikkelen ble først publisert i Kristiansands Avis i august 2024

– Selv om formatet vi brukte var uvanlig, så førte det til noen av de beste diskusjonene vi har hatt på lenge, fortalte Karl Philip Lund, partner i INEVO.

På agendaen sto diskusjoner om hvordan man kan forbedre kommunikasjon og idéutvikling i raskt voksende nettbutikker, samt hvordan e-postmarkedsføring kan spille en nøkkelrolle også i 2024 og i årene fremover.

SAMLING: Fremtidens ideer, e-handel og kommunikasjon var de høyaktuelle temaene under samlingen. Foto: Carl Størmer/Jazzcode.no

Blant deltakerne var David Reme, Dignity Collective, Einar Øgrey Brandsdal, eier og styreleder i Brandsdal Group, Lisa Østvedt Gustafsson, daglig leder i Morild Norway AS, Espen Doknes, medgründer av Bytt.no, Andreas Skalleberg, tidligere eier av Lekekassen, Bjørn Christian Larsen, medgründer av Cruisebound, Karl Richard Dybvik, Ekstralys.no og Kurt Mosvold, eier av Mosvold & Co AS.

Skiller seg ut

INEVO ble enige om å dra på «Roadtrip» til Sandefjord, Kristiansand og Stavanger, og invitere inn nettbutikker til diskusjon og læring:

– Bieffekten er at det er kult å samle så mange dyktige mennesker. Det er også bra for alle som er her, fordi det er bra at selskaper i Kristiansand samarbeider, sa Lund.

ARRANGØR: Karl Philip Lund, partner i INEVO, arrangerte møtet på Vige i Kristiansand. Foto: Rasmus Nilsen

Gjennom kvelden delte Karl Philip Lund gründerne inn i grupper og fikk dem til å utføre utradisjonelle oppgaver seg imellom:

– Arrangementet ga oss muligheten til å virkelig dykke ned i hvordan vi kan forbedre idéutviklingsprosesser i nettbutikker, sa Lund.

Imponert av delingskulturen i rommet

Lene Johansen, CCO Mizuno Nordic, nevnte videre at hun var imponert av delingskulturen i rommet, og hvor mange som virkelig bydde på egen kompetanse og erfaring.

REFLEKTERTE: Espen Doknes reflekterte også over arrangementet og påpekte viktigheten av å ha et rammeverk for å utvikle ideer og dele kunnskap i organisasjoner. Foto: Carl Størmer/Jazzcode.no

Karl Philip Lund, Daniel Theodor Hjertvik Henriksen, Sebastian Stensli Melvold, og resten av INEVO planlegger å fortsette med lignende arrangementer med mål om å fremme samarbeid og kunnskapsdeling blant nettbutikker i Norge.

– Å bruke narrativer tvinger oss til å tenke dypere og tydeligere, sa Carl Størmer, JazzCode AS.

– Dette kan bidra til at beslutningene vi tar er basert på mer grundige vurderinger, la han til.

– Det var forfriskende

Mot slutten av kvelden var deltakerne enig om nødvendigheten av slike samlinger for å fremme samarbeid og innovasjon på tvers av bransjer.

– Det var forfriskende at e-handelseksperter fra INEVO deler sine erfaringer med toppledere, sa Kurt Mosvold.

– Det er i slike fora vi virkelig kan lære av hverandre, la han til.

IMPONERT: Kurt Mosvold var imponert over opplegget til INEVO. Foto: Carl Størmer/Jazzcode.no


Menneskene bak INEVO var tydelig på viktigheten av samlingen:

– Disse menneskene er i mye møter, så de kommer veldig sjeldent i sånne settinger. Her blir det diskusjoner, og gode diskusjoner er gøyalt, avslutter Karl Philip Lund.

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.