CRO er forkortelse for conversion rate optimization og går under betegnelsen «konverteringsoptimalisering» på norsk.

Konverteringsoptimalisering betegner alle verktøy med mål om å gjøre passive besøkende om til aktive besøkende. Kort forklart dreier det seg om å få brukerne til å gjøre det du vil de skal gjøre – være seg å gjennomføre et kjøp, henvende seg via telefon eller melde seg inn i kundeklubben. Med konverteringsoptimalisering gjør du nettstedet ditt mer effektivt ved kontinuerlig analyse, testing, måling og optimalisering. Med andre ord er dette noe alle nettbutikker bør jobbe med!

Det er essensielt å jobbe strategisk med konverteringsoptimalisering. For at dette skal fungere i praksis må vi ha god forståelse for hva målet er – hvor vil vi med dette arbeidet? Konverteringsoptimalisering er langt fra begrenset til én plattform – vi kan kan utføre dette arbeidet på nettsider, hjemmesider, i sosiale medier, fysiske butikker osv. Listen er lang! I INEVO arbeider vi strategisk og trinnvis med CRO for å sikre at vi fatter beslutninger basert på grundig analyse og hypotesetesting.

Statusanalyse, hypotese, design, implementering og testing, resultatanalyse og svar på hypotese, rapport

CRO-prosess

Ofte stilte spørsmål

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.