E-postmarkedsføring kan styrke din virksomhet. Denne kanalen hjelper deg å få bedre relasjoner til dine eksisterende kunder, og ikke minst, skaffe deg nye!

E-postmarkedsføring er en kanal som har eksistert veldig lenge, men som fortsetter å gi gode resultater. Her kan du snakke direkte til dine leads, pleie dem og gjøre de til kunder. En kostnadseffektiv kanal som er svært effektiv om det gjøres rett.

Hva er e-postmarkedsføring?

Kjernen i e-postmarkedsføring er ganske innlysende - markedsføring på e-post. Hvilke muligheter som finnes innen e-postmarkedsføring er derimot ukjent for mange.

For noen er e-postmarkedsføring synonymt med nyhetsbrev. En e-post med informasjon, tilbud eller nyheter som sendes fra din bedrift til e-postlisen din.

Det mange kanskje ikke er klar over, er at nyhetsbrev kun utgjør en liten del av det som kalles e-postmarkedsføring. En viktig del er å sette opp automatiserte e-poster. Dette kan være ting som påminnelser ved forlatte handlekurv, velkomstsekvens etter påmelding til nyhetsbrev eller andre samhandlinger kunder har hatt med ditt nettsted.

Hvorfor satse på e-postmarkedsføring?

Hvis jeg sa til deg at det finnes en markedsføringskanal hvor du får igjen 40 ganger hva du investerer – ville du vært interessert? I så tilfelle er e-postmarkedsføring noe for deg.

Direct Marketing Association har funnet ut at gjennomsnittlig ROI (return on investment) for e-postmarkedsføring er 40$, som vil si at for hver krone du bruker på e-postmarkedsføring får du i snitt 40 kroner igjen for arbeidet. Det er det ikke mange andre kanaler som kan skryte på seg.

De største fordelene med e-postmarkedsføring:

  • E-post har en gjennomsnittlig ROI på 40% og den er økende.
  • E-post er opptil 40 ganger så effektivt som Facebook og Twitter til å generere nye kunder.
  • Nesten 60% av B2B markedsførere oppgir at e-post er den mest effektive kanalen for å generere salg.
  • Du eier kanalen, mens på sosiale medier er du avhengig av hvilke endringer plattformene gjør.
  • E-postmarkedsføring er “permission-marketing”, som vil si at de du kommuniserer med er folk som har sagt de er interessert i deg!
  • Automatisering av e-post er aktiviteter som over tid kan generere inntekter, men ikke nødvendigvis krever så mye jobb fra dag til dag.

Det er med andre ord mye å hente på å være god på e-postmarkedsføring!

Hvorfor INEVO?

Enten du er nybegynner som trenger hjelp med å komme igang med nyhetsbrev eller allerede har en etablert rutine og strategi for e-post kan INEVO være til hjelp. Vi hjelper ukentlig mange store og små aktører med deres e-postmarkedsføring.

Vi kan blant annet hjelpe deg med:

  • Utvikle en strategi for e-postmarkedsføring
  • Valg av e-postleverandør
  • Oppsett av nyhetsbrev
  • Oppsett av automatiserte e-poster
  • Tekst og design til e-post
  • Samle inn e-postadresser / bygge e-postliste
  • Rapportere på effekten av e-postaktivitetene dine

I INEVO har vi erfaring med blant annet følgende e-postverktøy: Mailchimp, Emarsys, Apsis, Campaign Monitor, Get Response og Sleeknote

For å sikre god flyt i arbeidet kan du med INEVO ha en operativ markedsassistent (OMA) som sitter ute hos deg fra 1-3 dager i uken.

Din OMA er en digital problemløser og kan hjelpe til med aktiviteter som e-postmarkedsføring. I tillegg til effektiv arbeidsflyt sikrer du en bedre kommunikasjon og resultater ved å ha en person sittende på ditt kontor. Når vi sitter og snakker sammen, får vi sammen mer ut av aktivitetene vi gjør.

Du kan lese mer om OMA-modellen vår her.

Ofte stilte spørsmål

Kom i gang!

Er du klar for å ta din e-postmarkedsføring til nye høyder? Enten om du vil starte fra scratch eller forbedre dine eksisterende aktiviteter, kan vi hjelpe deg å nå dine mål! Kontakt oss her for en hyggelig prat.