Hopp til hovedinnhold

Nesten alle kjøp starter med et søk etter informasjon på nett. Annonsering i Google Ads lar deg plassere din bedrifts produkt eller tjeneste foran potensielle kunder når de aktivt søker etter hvordan de kan dekke et behov eller løse et problem. Med Google Ads kan du gjennom ulike formater og nettverk nå ut til kunder som befinner seg i forskjellige kanaler og stadier i kjøpsprosessen og vise dem et tilpasset budskap. Du kan for eksempel nå potensielle kunder når de søker etter informasjon i Google, ser på produkter i shopping-fanen, ser videoer på YouTube, bruker applikasjoner på sin telefon, leser mail eller blogger, nettaviser og bruker andre nettsider.

De største fordelene med Google Ads-annonsering:

  • Intensjonen til målgruppen er høy!

  • Du betaler kun når noen faktisk klikker på annonsen (pay per click annonsering)

  • Du kan velge mellom mange formater og nettverk

  • Det er fleksibelt. Du kan skalere opp og ned ut fra behov eller raskt tilpasse nye budskap.

  • Du kan måle effekten av annonseringen svært nøyaktig

  • Du fanger opp trafikken som gereres gjennom andre markedsføringstiltak.

Hva kan INEVO hjelpe til med?

I INEVO har vi et spesialistmiljø med lang erfaring innen søkemotorannonsering. Vi håndterer alt relatert til din Google Ads annonsering - fra strategi, oppsett og søkeordanalyser til optimalisering, skalering og rapportering. Dette er noen av de oppgavene vi sitter med for våre kunder:

  • Helsesjekk av kontoen din og utarbeidelse av tiltaksplan
  • Gjennomføre søkeordsanalyser og konkurrentanalyser
  • Utvikle en strategi for søkemotorannonsering
  • Sette mål for annonseringen
  • Kampanjeoppsett på søk, display, shopping, video og mer
  • Optimalisering av Google Ads kampanjer
  • Skalering av kontoer som ikke har nådd sitt potensiale
  • Feedoptimalisering
  • Sporing og optimalisering av datakvalitet
  • Opplæring innen Google Ads annonsering
  • Analysere og rapportere resultater

Fordeler med å velge INEVO som Google Ads byrå

  • 01

    Ett kontaktpunkt, mange sparringspartnere

    Som kunde hos INEVO får du alltid en dedikert spesialist som jobber med din Google Ads konto og strategi. Hos oss er det ingen rådgivere, selgere eller prosjektledere som ekstra mellomledd mellom deg som kunde og den som jobber med din annonsering. Dette gjør at vi opplever å kunne kommunisere raskere og ikke minst bedre sammen - den du legger strategi med er også den som utfører det operative arbeidet fra dag til dag. Dette betyr ikke at våre spesialister jobber i silo. Vi har et dyktig fagmiljø med flere spesialister som jevnlig sparrer rundt ulike problemstillinger og deler erfaringer på tvers av kunder. I tillegg til interne ressurser er vi tilknyttet en rekke eksterne sparringspartnere for oss og våre kunder gjennom vårt samarbeid med Google, DataFeedWatch, ProfitMetrics og mer. Du har altså ett kontaktpunkt, men du har også alltid tilgang på vår samlede kunnskap og flere sparringspartnere i vårt spesialistmiljø.

  • 02

    Vi setter felles mål og mål som teller

    Som byrå er vi opptatt av at det vi gjør er målbart for våre kunder. Vel så viktig som å nå målene som settes synes vi det er å hjelpe kundene våre med å sette gode overordnede mål og velge KPIer som har strategisk forankring. Langt viktigere enn at klikkene er mange og inntektene er høye, er det at trafikken er relevant og at salgene er profitable.

  • 03

    Helhetlig tilnærming og forståelse

    Vi gjør mer enn å bare “trykke på knappene” i Google Ads. Ingen annonsekanal eksisterer i isolasjon og det som skjer utenfor kanalen er vel så viktig for å oppnå suksess med annonseringen. For oss er det viktig at dine kunder opplever en rød tråd gjennom hele din tilstedeværelse på nett og at kanalene spiller på lag med hverandre. Vår erfaring er at jo mer vi jobber med “eksterne faktorer” som kanalmiks, datakvalitet, feed- og landingssideoptimalisering, jo bedre resultater oppnår vi i Google Ads.

  • 04

    Aldri ferdig optimalisert

    Vi tester kontinuerlig nye funksjoner, strategier og tweaker på kampanjene for å oppnå bedre resultater fordi en konto alltid kan videreutvikles og skaleres. Det som fungerer idag, trenger ikke nødvendigvis å fungere imorgen. Vi vet at “one strategy does not fit all” og jobber kontinuerlig med å videreutvikle våre kunders Google Ads kontoer slik at de kan nå sitt fulle potensiale.

  • 05

    Vi er Google Premier Partner

    Vi i INEVO er Google Premier Partner. Denne statusen tildeles årlig topp 3% av Google sine partnerbyråer som oppfyller krav om blant annet sertifiserte spesialister og et visst optimaliseringsresultat for sine kunder. I tillegg til å være et kvalitetstegn i seg selv gir premier-statusen oss mulighet til å tilby mer brukerstøtte, forbrukerstatistikk og nye funksjoner til våre kunder.

Kom i gang!

Enten du planlegger å starte fra scratch eller forbedre dagens resultater i en eksisterende konto, kan vi hjelpe deg. Ta kontakt for en uforpliktende prat om et samarbeid med oss.

Ofte stilte spørsmål

Google Ads, tidligere Google AdWords, er Google sin annonseplattform på nett.

Google Ads er såkalt pay per click annonsering og det innebærer at du som annonsør kun betaler når noen faktisk klikker på annonsen din. Den reelle kostnaden av annonseringen avhenger av konkurransesituasjon, kvalitet på annonser og mål for annonseringen.

Å optimalisere en Google Ads konto består av mange faktorer og krever god teknisk innsikt i plattformen. Dette, i kombinasjon med den raske utviklingen innen fagområdet, gjør at svært mange bedrifter velger å få hjelp til å jobbe med søkemotorannonsering fra et byrå.

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.