Hopp til hovedinnhold
Arrow pointing backwards

Tilbake til tjenester

Google Ads

Hva er Google Ads?

Google Ads, tidligere Google AdWords, er Google sin annonseplattform på nett. Annonsering av produkter og tjenester i Google passer fint for deg som er opptatt av resultatbasert markedsføring, da det er med på å stimulere trafikk, salg og synlighet i søkemotorer.

Google Ads er såkalt pay per click annonsering og innebærer at du som annonsør kun betaler når noen faktisk klikker på annonsen din. Med Google Ads kan du gjennom ulike formater og nettverk nå ut til kunder som befinner seg i forskjellige kanaler og stadier i kjøpsprosessen og vise dem et tilpasset budskap. Ønsker du å være synlig i søkeresultatet, kjøre video- og bannerannonser eller vise dine produkter i Google shopping? Mulighetene er mange!

Hvorfor bør man annonsere på Google?

I dag starter 92 prosent av B2C-kjøp og 89 prosent av alle B2B-kjøp med et søk på Google. Annonsering i Google Ads lar deg plassere din bedrifts produkt eller tjeneste foran dine potensielle kunder når de aktivt søker etter hvordan de kan dekke et behov eller løse et problem.

Hvordan jobber INEVO med Google Ads?

Vi i INEVO er Google Premier Partner. Vårt sertifiserte Google Ads-team jobber operativt og kontinuerlig med analyse, optimalisering, automatisering og testing for kundene våre.

En viktig del av det å levere gode resultater for kunden våre er at vi holder oss oppdatert på de nyeste funksjonene og tjenestene som tilbys av Google. Vi tar faglig utvikling og oppdatering på alvor – et av resultatene av dette er vårt ukentlige nyhetsbrev, Effekt.

Typiske oppgaver vi jobber med for kundene våre er:

  • Oppsett og drift av Google Ads konto
  • Oppsett av konverteringssporing
  • Google Ads audit for eksisterende kontoer. Om din bedrift allerede har en Google Ads-konto, kan vi, basert på analyser, tester og audits gjennomføre tiltak og forbedringer.
  • Oppsett og optimalisering av søkeannonser
  • Oppsett og optimalisering av Shopping Ads
  • Oppsett og optimalisering av display-annonser
  • Oppsett og optimalisering av video (Youtube)-annonser
  • Testing og optimalisering av kontoen
  • Finne lønnsomme søkeord for deg gjennom søkeordsanalyser
  • Analyse av landingssider
  • Konkurrentanalyse
  • Rapportering
  • Målretting og remarketing

OMA samarbeidsmodell og Google annonsering

I INEVO har vi også fokus på helheten for deg som kunde. Det betyr at vi jobber aktivt med tilknyttede fagområder som SOME, SEO og CRO for å forbedre det totale resultatet.

I INEVO benytter vi ofte vår OMA modell for å levere helhet til kunden. Det mest vanlige er å betale et byrå for å utføre et bestemt antall oppgaver knyttet til Google Annonsering eller kjøpe en «pakke» på X-antall timer hver måned som inkluderer arbeid og rapportering.

Illustrasjonsbilde av OMA-modellen

OMA-modellen

En annen måte er å bruke OMA-modellen. Dette er en ny samarbeidsmodell som løser mange utfordringer knyttet til digital markedsføringskompetanse i norske bedrifter.

Når du bruker en OMA har du en operativ assistent som sitter ute hos din bedrift 1-3 dager i uken. Denne personen hjelper deg ikke bare med Google Ads utfordringer, men også med alt annet knyttet til digital markedsføring i din bedrift.

Alle OMA´er har tilgang på vårt fagmiljø på SØK og andre fagrupper, noe som gjør at de lett får hjelp og innspill på hvordan de skal løse dine utfordringer. Dette bidrar også med at det bygges kompetanse internt i din bedrift.

Vi tilbyr i tillegg kurs og veiledning for deg eller din bedrift om du ønsker å lære mer om Google Annonsering. Ta gjerne kontakt for en prat om hvordan vi sammen kan øke trafikk og konverteringer for din bedrift med Google annonsering!

Ofte stilte spørsmål

Google Ads, tidligere Google AdWords, er Google sin annonseplattform på nett.

Google Ads er såkalt pay per click annonsering og det innebærer at du som annonsør kun betaler når noen faktisk klikker på annonsen din. Den reelle kostnaden av annonseringen avhenger av konkurransesituasjon, kvalitet på annonser og mål for annonseringen.

Å optimalisere en Google Ads konto består av mange faktorer og krever god teknisk innsikt i plattformen. Dette, i kombinasjon med den raske utviklingen innen fagområdet, gjør at svært mange bedrifter velger å få hjelp til å jobbe med søkemotorannonsering fra et byrå.

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.