Hopp til hovedinnhold

Brukertesting er alfa omega for å kunne utvikle et godt digitalt produkt, tjeneste eller nettside. Målet med en brukertest kan være å oppsøke brukerne for å validere tanker og idéer før de går ut i verden, eller finne friksjonspunkter i et allerede eksisterende produkt.

Sjekk at siden din faktisk fungerer

Å identifisere brukervennlighetsfeil bør alltid være en prioritet for en seriøs aktør. Hvordan skal eksempelvis en produktside på din netthandelsside utformes for å få gjøre handelen så problemfri som mulig? Det hjelper ikke å bruke mye penger på markedsføring, om brukerne ikke klarer å gjennomføre en utsjekk. Når dine brukere har en stemme, kan testing også hjelpe med å avgjøre både større og mindre beslutninger.

Kvalitativ innsikt

Det er lett å få tunnelsyn når man jobber med noe eget dag inn og dag ut. Her kan brukertesting være svært nyttig. Ikke bare får du et blikk utenfra, men man får kvalitativ innsikt direkte fra dine brukere. Dermed kan brukertesting bidra til at du holder deg konkurransedyktig i din bransje.

Du kan teste når som helst

En UX prosess er sjeldent lineær. Derfor kan en brukertest utføres på et produkt som har eksistert i årevis, men også på noe som kun er en idé og skisset opp for hånd. Poenget er å sette seg et mål man ønsker å nå med testing og research, og deretter teste det som bidrar til å nå målet.

Vi skreddersyr til dine behov

Gode forutsetninger og planlegging må til for vellykket brukertesting. En ønsker så nøytrale og upartiske resultater som mulig for å kunne ta gode beslutninger om hvordan forbedre et produkt. Med vår kompetanse kan vi hjelpe deg å nå dine mål. Du er velkommen til å ta kontakt med oss for å vite mer.

By failing to prepare, you are preparing to fail

Benjamin Franklin

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.