Hopp til hovedinnholdet
Google Ads Remarketingliste

Slik lager du unike remarketinglister for Google Ads

Å lange unike remarketinglister for Google Ads handler ikke bare om å dekke alle kontaktpunktene mellom kunden og nettsiden din, men også om å ekskludere listene i hverandre for å få så god data som mulig.

Slik lager du unike remarketinglister for Google Ads

Tekniske forutsetninger

For å kunne lage unike remarketinglister i Google Ads kreves det at du har en Google Ads- konto og en Google Analytics konto. I tillegg forutsetter det at du har satt opp kampanjer med tilhørende annonsegrupper og tekster. Det forutsetter også at du har lagd gode remarketinglister som dekker alle kontaktpunktene mellom kunden og nettsiden i Google Analytics eller Google Ads.
 

 Under viser vi deg et eksempel på hvordan remarketinglisten bør settes opp.
 

Slik ekskludere remarketinglister i hverandre i den nye Google Ads interfacen.

1. Trykk på skiftenøkkelen øverst til høyre.

2. Der går du inn på audience manager under shared libary.
 
 
3. Trykk på den store runde og blå knappen med et pluss tegn i seg.
4. Velg custom combination.
      
 
5. Velg website visitors.
6. Velg den listen du skal ekskludere fra. eks liste 1.
7. Trykk så på “done”
 
 
8. Trykk på “and”
 
9. Velg “none of these audiences” i stedet for “any of these audiences (OR).
10. Velg «website visitors»
11. Velg de listene du skal ekskludere. eks liste 5 – konverteringer.
12. Trykk «done» etter at du har valgt listene du skal ekskludere.
 
 
13. Skriv det nye navnet du vil at listen skal hete.
14. Denne er valgfri. Her kan du eks. skrive hvilke lister som er ekskludert fra listen.
15. Trykk «create audience».
 
 
Gratulerer, du har nå laget dine unike remarketinglister for Google Ads!
 

Slik ekskludere remarketinglister i hverandre i den gamle Google Ads interfacen.

 

  1. Gå på din Google Ads konto.
  2. Gå så til Shared Libary nederst til venstre.
  3. Trykk på audiences
  4. Trykk på “remarketing list” (den røde knappen)
  5. Trykk på website visitors
  6. så velger du custom combination.
  7. Under “select audiences” velger du den listen du skal ekskludere fra. eks liste 4.
  8. Trykk så på add another
  9. I stedet for “any of these audiences (OR) så velger du none of these audiences
  10. Under “select audiences” velger du den listen du skal ekskludere. eks liste 5.
  11. Så lagrer du listen etter at du har valgt nytt listenavn som er øverst.

 

 

Samler du e-postadresser?

Hvis du har en god epostliste så kan du lage en remarketingliste basert på denne (customer e-mail list).

Alt du trenger å vite om dynamiske søkeannonser (DSA) i Google Ads

Alt du trenger å vite om dynamiske søkeannonser (DSA) i Google Ads

Alt du trenger å vite om dynamiske søkeannonser (DSA) i Google Ads Signe Marie Cleveland
Slik lager du en langsiktig innholdsplan som konverterer
Innholdsplan

Slik lager du en langsiktig innholdsplan som konverterer

Slik lager du en langsiktig innholdsplan som konverterer Annsofi Klevfoss
Kom i gang med Instagram-annonsering!

Kom i gang med Instagram-annonsering!

Kom i gang med Instagram-annonsering! Ingrid Løkkevol Aasmundtveit