Netthandelsblogg
Les blogginnleggene nedenfor for å få unike tips, teknikker og casestudier om netthandel som kan hjelpe deg med å øke inntektene til din nettbutikk.
E-Commerce
Eksperimentering for nettbutikker: Øk omsetningen uten å øke budsjettet
Se hvordan vi har jobbet med eksperimentering innenfor ulike fagfelt for å øke resultatene
Emilie Bergquist
OMA
Outsourcing vs. Ansettelse: Derfor er OMA-modellen det beste fra begge verdener for nettbutikker
Vi ser på de typiske utfordringene nettbutikker møter når de skal velge mellom å ansette eller outsource, og hvordan OMA-modellen løser disse på en smart måte.
Steven Macdonald
Bedrift
Slik hjelper INEVO nettbutikker med begrensende ressurser
Her ser vi på hvordan INEVO hjelper nettbutikker med begrensede ressurser å nå inntektsmålene sine.
Steven Macdonald
INEVO
Slik tetter INEVO kunnskapsgapet og skaper suksess for nettbutikken din
I denne artikkelen viser vi hvordan INEVO tetter kunnskapsgapet, styrker markedsføringsteamet ditt og hjelper deg med å vokse nettbutikken.
Steven Macdonald
INEVO
Slik kan du overvinne vekststagnasjon i nettbutikken din
I denne artikkelen forteller vi hvordan INEVO støtter nettbutikker i å skalere opp og vokse forbi sine vekststagnasjoner.
Steven Macdonald
AI
5 måter nettbutikker kan øke inntektene på ved å bruke AI i markedsføringen
I denne artikkelen viser vi fem måter kunstig intelligens kan bidra til å forme markedsføringen i nettbutikken, og hvordan du kan ta i bruk disse strategiene for å utvikle bedriften.
Steven Macdonald
Bedrift
INEVO – Shopify-partner i Norge siden 2015
Som Shopify-partner har vi hjulpet netthandelsbedrifter med å lansere nye nettsider raskt, øke organisk trafikk og øke salget på nett.
Steven Macdonald
INEVO
5 grunner til at nettbutikker velger INEVO fremfor tradisjonelle byråer
Vi viser hva som gjør INEVO annerledes fra tradisjonelle byråer, og hvorfor vår unike tilnærming passer perfekt for nettbutikker.
Steven Macdonald
Tips
13 eksperter deler sine beste markedsføringstips for Black Week
I denne artikkelen deler 13 e-handelsspesialister sine beste tips for å hjelpe bedriften din med å øke trafikk og omsetning under Black Week.
Steven Macdonald
E-Commerce
Øk konverteringsraten i nettbutikken med Cialdinis påvirkningsprinsipper
Hvordan øke konverteringsraten i nettbutikken med Cialdinis seks påvirkningsprinsipper
Hanan Khaled Timraz
OMA
3 tegn på at det er på tide å hente inn en OMA
Her deler vi tre klare tegn på at du er klar til å hente inn en OMA og løfte bedriften din fra stagnasjon til jevn vekst og suksess.
Steven Macdonald
SEM
5 enkle SEM-optimaliseringer for å øke profitten
Effektive justeringer for å øke relevansen, redusere kostnadene og oppnå en forbedret konverteringsrate i Google Ads.
Toini Veronica Nilsen
Content
Slik lager du produkttekster som konverterer
Lær å skrive effektive produkttekster som tiltrekker kunder og øker salget med våre enkle tips.
Ellen Berg
E-Commerce
SEO: Utnytt etterspørsel på produkter i høysesong (og generer 54 000,- ekstra i månedlig omsetning)
Les hvordan du konkret kan sikre synlighet, trafikk og salg i høysesong av utvalgte søketermer.
Daniel Theodor Henriksen
AI
AI som sparringspartner: Hvordan ledere og styremedlemmer kan bruke AI
AI kan ha stor innvirkning på arbeidshverdagen for ledere og styremedlemmer. Lær konkrete råd for å bruke AI som sparringspartner, øke effektiviteten og få dypere innsikt i beslutningsprosesser
Karl Philip Lund
E-Commerce
Hvordan kan nettbutikker bruke psykologisk prising til å øke konverteringsraten og kundetilfredsheten?
Visste du at måten en pris presenteres på kan påvirke kjøpsbeslutningen mer enn selve beløpet?
Emilie Øiseth
CRO
Slik kan det visuelle øke konverteringsraten på nettsiden din
Analyser viser at et brukervennlig, funksjonelt og visuelt tiltalende design kan øke konverteringsraten med opptil 400%.
Andrea Ilebrekke
E-Commerce
INEVO - Klaviyo-partner i Norge siden 2019
Som Klaviyo-partner har vi hjulpet e-handelskunder med å forbedre e-postkampanjer og øke inntektene fra e-postmarkedsføring med over 300%.
Steven Macdonald
OMA
OMA-modellen: 4 konkrete eksempler på hvordan OMAer skaper suksess for kundene sine
I denne artikkelen forklarer vi hva en OMA er, og deler 4 ekte historier om hvordan våre OMAer bidrar til selskapenes vekst.
Steven Macdonald
E-Commerce
9 ukonvensjonelle taktikker (du sannsynligvis ikke bruker) for å øke konverteringsraten i nettbutikken
Vi har brukt timesvis på å samle en liste over ukonvensjonelle taktikker for å hjelpe deg med å øke konverteringsraten i nettbutikken din. Det er på tide at vi deler dem offentlig.
Steven Macdonald
SEM
5 avanserte Google Ads-rapporter for nettbutikker (som hjelper deg å dominere markedet)
Oppdag 5 avanserte Google Ads-rapporter for nettbutikker som hjelper deg med å øke lønnsomheten, omsetningen og få verdifull innsikt.
Hannah Haraldsen Lindelien
E-Commerce
Er Shopify det riktige valget for nettbutikken din? Fordeler, ulemper og viktige hensyn.
Finn ut om Shopify er den beste nettbutikkløsningen for din virksomhet. Lær om fordelene, ulempene og viktige hensyn for å ta en informert beslutning.
Frode Vik
E-Commerce
11 måter du kan øke gjennomsnittlig ordreverdi (AOV)
Ønsker du å øke omsetningen i nettbutikken din er det tre ting du kan gjøre; øke antallet kunder, øke kjøpshyppigheten eller øke hvor mye de handler for. I denne bloggposten skal vi se nærmere på 11 ulike tiltak du kan gjøre for å øke gjennomsnittlig ordreverdi, oftest kjent som AOV (average order value).
Even Ødegård
SEO
Søkeordsanalyse for nettbutikker: Hvordan skaffe relevant trafikk (som konverterer)
Her er 5 praktiske tips for hvordan du kan gjøre søkeordsanalyse for en moderne nettbutikk. Tipsene vil garantert hjelpe deg å generere trafikk og salg fra Google.
Steven Macdonald
E-Commerce
Best practices for netthandel: 8 Markedsføringseksperter deler sine praktiske råd til nettbutikker
I denne artikkelen deler vi best practices for nettbutikker basert på erfaring fra den virkelige verden, inkludert råd om ad creatives, plassering, design og tekst.
Steven Macdonald
E-Commerce
Betydningen av mekanismer fremfor gode intensjoner
Gode intensjoner alene fungerer aldri. Du trenger gode mekanismer for å få noe til å skje! Alle som leder team har noe å lære av dette innlegget!
Karl Philip Lund
E-Commerce
Digital markedsføring for nettbutikker: Vår tilnærming
I denne artikkelen deler vi vår tilnærming til digital markedføring for nettbutikker ved hjelp av betalt søk, betalt annonsering på sosiale medier og e-postmarkedsføring, og hvordan det øker inntektene.
Steven Macdonald
E-post
Slik kan nettbutikker øke inntektene med e-postmarkedsføring
I denne artikkelen deler vi hvordan en norsk nettbutikk genererte 35% av inntektene sine fra e-post
Sebastian Stensli Melvold
SoMe
5 inputs til din betalte sosiale medier strategi
Oppgrader annonser med kreativt design, bruk innhold fra mikro-influencere, og fokuser på TikTok for bedre engasjement. Løft din sosiale medier strategi!
Niclas Nilsen
E-Commerce
8 eksperter deler de vanligste feilene hos norske nettbutikker
Vi har jobbet med over 100 nettbutikker. Vi spurte 8 e-handelseksperter om de vanligste feilene knyttet til digital markedsføring i norske nettbutikker
Steven Macdonald
E-Commerce
4 grunner til at nettbutikker bør begynne å blogge
I denne artikkelen deler vi 4 grunner til at blogging kan hjelpe nettbutikken din å øke salget
Steven Macdonald
Teknologi
Disse personverntiltakene MÅ du ha på plass før mars 2024
Den nye loven, Digital Markets Act, som trer i kraft i mars 2024, stiller strengere krav til digitale plattformer som Google om å innhente samtykke fra brukerne.
Hannah Haraldsen Lindelien
E-Commerce
Vil du ha mer salg på nett? Her er 3 måter å optimalisere din nettbutikk!
I denne artikkelen deler vi 3 ekte eksempler som vi har brukt for for å hjelpe kunder optimalisere din nettbutikk og øke inntekten (basert på data)
Steven Macdonald
SoMe
Slik vil Advantage+ endre måten vi jobber med Facebook-annonsering
Lær om Meta sitt nye verktøy Advantage+ og hvordan du kan utnytte denne kampanjeformen maksimalt.
Frida-Sofie Nyhuus
E-post
Oppfyller du Google og Yahoos krav som e-postavsender i 2024?
Google og Yahoo har nå satt nye “sender requirements" som trer i kraft fra 1. Februar 2024. Dette betyr at for at e-postene dine skal havne i innboksen til mottakere (og ikke i søppelpost eller andre steder) må du oppfylle de nye kravene de har satt. Dette gjelder for alle, men også særlig for “mengdeutsendere” (bulk senders) og de som sender mer enn 5000 e-poster om dagen.
Frida-Sofie Nyhuus
E-Commerce
Hvordan INEVO brukte innhold og SEO for å øke kundens omsetning med 22 millioner
Her er prosessen om hvordan vi brukte innholdsmarkedsføring og lenkebygging for å hjelpe en netthandelskunde med å øke omsetningen med 22 millioner.
Steven Macdonald
Tips
24 verktøy som gjør hverdagen til en markedsfører enklere i 2024
Vi gir deg et 24 verktøy vi tror kan være med på å gjøre din arbeidshverdag som markedsfører i 2024 litt enklere.
Daniel Theodor Henriksen
E-Commerce
15 e-handelstips for 2024 for å hjelpe deg med å øke trafikk, salg og inntekter
Alle nettbutikker ønsker vekst i 2024. INEVO har siden 2013 jobbet med et stort antall norske nettbutikker, på den tiden har vi gjort oss opp en del erfaringer, og nå deler vi våre tips for 2024.
Steven Macdonald
AI
Hva er egentlig AGI?
Kun uker før lederskiftet hos OpenAI rystet Silicon Valley og fikk internasjonal oppmerksomhet, utforsket selskapets medgrunnlegger og sjefsforsker Ilya Sutskever det transformative potensialet til kunstig generell intelligens (AGI). I denne opplysende videoen, opptatt 17. oktober 2023, belyser Sutskever hvordan AGI kan overgå menneskelig intelligens og radikalt endre alle aspekter av livet vårt. Hør hans syn på løftene og farene ved AGI, og hans optimistiske argument for hvordan enestående samarbeid vil sikre trygg og gunstig utvikling av teknologien.
Karl Philip Lund
E-Commerce
Hvordan nye norske prisregler påvirker nettbutikker
1. oktober 2023 trådte nye regler for markedsføring av prisnedsettelser for varer i kraft. Alle nettbutikker som planlegger å annonsere salg må sette seg inn i de nye reglene!
Anna Mork Holm
AI
Boston Consulting Group (BCG) fastslår at konsulenter som bruker AI fullfører 12% flere oppgaver, jobber 25% raskere og leverer 40% høyere kvalitet
Konsulenter som bruker AI fullførte 12% flere oppgaver, 25% raskere og 40% bedre resultater, men det er en hake. De beste beveget seg frem og tilbake mellom AI og menneskelig arbeid på måter som kombinerte styrkene til begge leverte best.
Karl Philip Lund
AI
MIT Studie indikerer at folk som bruker AI jobber 40% raskere og 18% bedre
Eksperimentelt studie fra MIT indikerer at folk som bruker AI jobber 40% raskere og 18% bedre
Karl Philip Lund
INEVO
INEVO er 10 år!
Her er et tilbakeblikk på de første 10 årene i INEVO, vi gleder oss til de neste!
Emilie Bergquist
AI
5 måter lokalpolitikere kan bruke AI til å jobbe mer effektivt
Hvordan en lokalpolitiker kan bruke AI-verktøy i praksis for å effektivisere og forbedre sitt arbeid.
Hanan Khaled Timraz
AI
9 måter du kan bruke AI til å skrive oppgaver
Les hvordan du kan effektivisere skriveprosessen, forbedre kvaliteten på oppgaver, og få din private veileder med bruk av AI.
Hanan Khaled Timraz
AI
Lærere bør utforske kunstig intelligens
Jeg er åpen for at min metode ikke er optimal, men det betyr ikke at språkmodeller er uegnede som hjelpemiddel i sensurarbeid.
Karl Philip Lund
AI
Les dokumenter og rapporter raskere og mer effektivt med AI
Les hvordan du kan lese rapporter raskere og mer effektivt ved hjelp av AI.
Karl Philip Lund
AI
Slik sensurerte jeg 50 eksamener med hjelp fra AI
Våren 2023 benyttet jeg AI som hjelpemiddel til å evaluere ca. 50 studentoppgaver på 30-50 sider hver. Slik gjorde jeg det
Karl Philip Lund
Content
Kraften av posisjonering: Hvorfor det er avgjørende for din bedrift
Posisjonering er plattformen for alt du gjør innen salg og markedsføring - fra merkevarestrategi til go-to-market-strategi.
Jennifer Lim Lund
Content
Hvordan lage kvalitetsinnhold (5 praktiske tips)
Med disse tipsene kan du lære deg de viktigste prinsippene for å skape kvalitetsinnhold. Bli bedre til å skrive og appeller til målgruppen din.
Ellen Berg
Content
INEVO skapte historie som finalist in European Search Awards 2023
INEVO oppnådde finaliststatus ved European Search Awards 2023, og befestet sin posisjon som et ledende SEO-byrå i Europa.
Ellen Berg
Content
Byrå for innholdsmarkedsføring, Oslo
Ansett INEVO, et byrå for innholdsmarkedsføring basert i Oslo, for å skape og utføre en strategi som genererer etterspørsel og øker salget for din bedrift.
Steven Macdonald
Growth marketing
Hvordan INEVO brukte LinkedIn til å generere 2,2 millioner innholdsvisninger og 3 millioner NOK i salgstrakt
I denne artikkelen deler vi den 5-trinns prosessen vi brukte for å oppnå 2,2 millioner visninger på LinkedIn, ved å bruke mindre enn 60 minutter per uke.
Steven Macdonald
INEVO nominert til prisen Europas beste SEO byrå 2023
INEVO ble nylig nominert i kategoriene “Best Small SEO Agency" og “Best Use of Content Marketing” i European Search Awards 2023.
Frode Vik
CRO
6 enkle grep for å øke konverteringsraten
LIFT-modellen er et enkelt men kraftfullt verktøy som kan hjelpe deg med å forbedre og øke konverteringsraten på nettsiden din. Enten du driver egen nettbutikk, selger tjenester, jobber med markedsføring eller reklame, kan denne modellen være kjekt å gå gjennom jevnlig for å sikre at du oppfyller de mest elementære forutsetningene for å få konverteringer på nettsiden din.
Nora Aslaksrud
Events
Speaker prep notes
Jeg har vært på ca. 150 konferanser de siste 20 årene. Jeg har sett mange gode - og mange dårlige foredrag! Ifølge den verdenskjente foredragsholderen Guy Kawasaki er 99 % av alle presentasjoner elendige. Hvis du skal presentere på en konferanse i nær fremtid, bør du lese dette blogginnlegget!
Karl Philip Lund
Bedrift
Hvordan vi har fått 4400 markedsførere til å abonnere på et nyhetsbrev
Oppsummering av hvordan det første året med nyhetsbrevet "EFFEKT" har gått for INEVO.
Even Ødegård
SoMe
Kanalbattle: Hvilken annonsekanal gir flest påmeldinger?
Vertikale videoannonser har tatt markedsføringsverden med storm, men hvilken annonsekanal gir egentlig best resultater?
Markus Wachek Johnsen
INEVO
INEVO er finalist i EY Entrepreneur Of The Year Award 2022
INEVO er finalist i EY Entrepreneur Of The Year Award 2022.
Linn Diana Aabel
Universell utforming
Universell utforming 101: Designer du for alle dine brukere?
Universell utforming kommer både brukere, bedrifter og folk flest til gode. Hva er det, og hvilke konkrete tiltak bør tas hensyn til?
Katarina Cordas
SoMe
Hvilket av Cialdini sine påvirkningsprinsipper gir flest påmeldinger?
Hva fungerte best i våre creatives for å skaffe flest mulig påmeldinger til nyhetsbrevet vårt?
Markus Wachek Johnsen
INEVO
Performance Max: The Good, The Bad and The Ugly?
INEVO arrangerte Google Ads Meetup med litt over 50 deltakere i Oslo. På programmet stod et av årets mest omtalte temaer: Performance Max.
Synne Svendsen Nymark
Rekruttering
Bedrifter søker folk som ikke finnes
«Ikke tro at det å love «Sentrale lokaler», «God kaffe» og «Bordtennisbord» veier opp for at du søker etter Superman på steroider»
Daniel Theodor Henriksen
Brukertesting
Lager du digitale tjenester basert på gjetting?
Det er stor forskjell mellom å designe basert på antakelser, og faktisk å løse et reelt brukerproblem. Ikke hopp over denne fasen!
Cathrine Andrea Knutsen
E-Commerce
Profittoptimalisering vs. inntektsoptimalisering: Bør du skifte fra ROAS til POAS?
Annonsører som fokuserer for mye på ROAS risikerer å tape penger. Med POAS kan man istedenfor salgsinntekter spore og optimalisere for profitt.
Hannah Haraldsen Lindelien
E-Commerce
Disse utfordringene og mulighetene ser vi i netthandelen i tiden fremover
På E-handelsdagen 2022 samlet INEVO noen av de beste norske nettbutikkene for å finne ut av som skal til for å vokse på nett i tiden fremover, etter to år med pandemi. Dette er utfordringene og mulighetene vi ser for oss.
Markus Wachek Johnsen
Content
Hvorfor du bør satse på innholdsmarkedsføring!
«Tradisjonell markedsføring og reklame handler om å fortelle verden at du er en rockestjerne. Med innholdsmarkedsføring så viser du verden at du faktisk er en.» – Robert Rose Vi kan kanskje ikke gjøre deg til en rockestjerne, men vi kan vi deg innsikt i innholdsmarkedsføring. Om rockestjerne er målet, da hjelper vi deg på veien dit.
Karen-Johanne Lien Arnesen
INEVO
INEVO er Google Premier Partner byrå i 2022
Vi er stolte over å nok en gang bli utpekt som Google Premier Partner. Dette har vi blitt hvert år siden 2016. I år har kun 3% av Googles partnerbyråer i Norge oppnådd denne anerkjennelsen. Hva betyr dette for oss og hvilken verdi har det for våre kunder?
Hannah Haraldsen Lindelien
SEM
Feedoptimalisering for Google Shopping: Unngå disse 3 feilene
Feedoptimalisering blir i større grad ensbetydende med kampanjeoptimalisering når vi snakker om Google Shopping. Likevel er nettopp shoppingfeeden et område mange annonsører ser ut til å glemme. Her er tre vanlige feil knyttet til bruk av feed.
Hannah Haraldsen Lindelien
OKR
Hvordan skrive gode objectives & Key results?
OKR kan være et kraftig verktøy, men det avhenger av at organisasjonen setter GODE mål. Her presenterer vi en sjekkliste som du kan bruke når du skriver OKR.
Karl Philip Lund
INEVO
5 ting jeg har lært i INEVO
24.september 2020 markerer min aller siste dag i INEVO. Etter to og et halvt år skal jeg nå begi meg ut på nye utfordringer. I dette innlegget vil jeg benytte mine siste timer som digital rådgiver i INEVO til å reflektere over startskuddet til min egen karriere, lærdommer og erfaringer fra hva jeg vil tørre å påstå er ‘verdens beste startplass’!
Julie Foss
SoMe
Lønner det seg å annonsere på Facebook?
Lurer du på om det lønner seg å annonsere på Facebook? Det er nærmest umulig å regne ut et klart og tydelig kostnadsbilde for annonsering i sosiale medier. Likevel er det et par faktorer som kan gi en pekepinne på hvor mye du må belage deg på å betale. Vi gir deg våre beste innspill på om annonseringen lønner seg eller ikke!
Julie Foss
SEO
Vi analyserte 1096 søkeord, dette er hva vi lærte om hvordan Google endrer sidetitler
Hva betyr det at Google nå har startet å endre hva som blir brukt som sidetittel i søkeresultatet? For å kunne svare på dette har vi analysert hvordan sidetitlene til 15 norske nettsider ser ut i søkeresultatene på 1096 forskjellige søkeord.
Even Ødegård
SoMe
Den komplette vekstguiden for Snapchat annonsering
Er du en av de som som synes Snapchat virker som en interessant annonseplattform, men aldri helt har klart å komme i gang? Eller har du noen gang vært nysgjerrig på om det i det hele tatt er riktig kanal for målgruppen du ønsker å nå? Da er denne komplette vekstguiden for Snapchat annonsering noe for deg!
Julie Foss
SEM
Hva koster Google Ads?
Når vi snakker om hva Google Ads koster finnes det ikke et standardsvar som gjelder for alle annonsører. Det du ender opp med å betale for Google Ads annonsering er summen av kostnaden for trafikk inn til siden din og prisen for arbeidet med annonsene dine.
Hannah Haraldsen Lindelien
E-Commerce
Hva koster en e-commerce manager?
Hvor mye koster det å ansette en e-commerce manager? Lønnsnivået for e-commerce managere ligger mellom 350 000 – 850 000 per år. I dette innlegget legger vi frem hele kalkylen for hva du må regne med å investere hvis du ønsker å ansette en e-commerce manager.
Karl Philip Lund
AI
3 AI-eksperimenter for bedrifter (med prompter og resultater)
I denne artikkelen deler vi hvordan vi konkret bruker AI innen markedsføring. Vi deler prompter og resultater fra 3 eksperimenter.
Karl Philip Lund
Bedrift
Pyramideprinsippet – nøkkelen til effektiv kommunikasjon?
Se for deg at du er på et foredrag. Personen på talerstolen legger ut i det lange og det hele med argumenter og analyser. Når 45 minutter er gått merker du at det er vanskelig å henge med. Det er ikke at foredragsholderen er kjedelig, tvert i mot! Du har sansen for de smarte vitsene innimellom og respekt for de gode analysene de presenterer. Men, hva er det egentlig hun vil frem til? Innen løsningen blir presentert har du glemt hva argumentene var og hvorfor dette relaterer til deg. Frustrerende, ikke sant?
Karl Philip Lund
SEO
Core Web Vitals: En studie av norske nettbutikker
Brukervennlighet er viktigere enn noensinne og i mai 2021 vil Core Web Vitals bli en del av Google sin algoritme. Vi vil trolig se enda større forskjeller i rangeringen av raske vs trege og stabile vs ustabile sider. Vi i INEVO har undersøkt hvor godt forberedt norske nettbutikker stiller.
Hannah Haraldsen Lindelien
SoMe
Clubhouse: Det første lydbaserte sosiale nettverket
Clubhouse er det første lydbaserte sosiale nettverket. På clubhouse finner du personer som snakker om ting du er interessert i. Du kan lytte til eksperter og du kan delta i debatter. Foreløpig er tjenesten liten i Norge, men de siste månedene har Clubhouse opplevd eksplosiv vekst. Clubhouse er spennende og forfriskende!
Karl Philip Lund
SoMe
De fem viktigste trendene for sosiale medier i 2021
Nytt år, nye muligheter! Ser du etter muligheter for å øke tilstedeværelsen og kvaliteten på innhold i sosiale medier? Nå er tiden for å se på hvilke muligheter som kan ta din sosiale medier strategi til neste nivå!
Julie Foss
E-Commerce
Hvorfor er prisstrategi viktig for din nettbutikk?
Prisstrategi er en sentral del av en nettbutikks markedsføringsstrategi — eller burde i det minste være det . Likevel mangler de fleste e-handelsaktører kompetanse og gode verktøy som er nødvendige for å ta lønnsomme prisbeslutninger.
Katerina Sharapova
Teknologi
En praktisk innføring i blokkjede og kryptovaluta
I 1994 var internett nytt og spennende, men kun for de spesielt interesserte. Nerder delte tekst/bilder gjennom et internasjonalt nettverk, men det var usikkert, upraktisk og tungvint. I 2020 er blockchain der internett var tidlig på 90-tallet. Der Internett handlet om å dele tekst/bilder gjennom et nettverk, handler blockchain om å dele verdier gjennom et nettverk.
Karl Philip Lund
Bedrift
Hva koster en performance marketing spesialist?
Hvor mye koster det å ansette en performance marketing spesialist? Lønnsnivået for digitale markedsførere ligger mellom 350 000 – 850 000 per år. I dette innlegget legger vi frem hele kalkylen for hva du må regne med å investere hvis du ønsker å ansette en performance marketing spesialist.
Karl Philip Lund
Design
Design Sprint: Hvordan EVO Fitness gikk fra idé til prototype på kun fem dager
Dette er en historie om Design Sprint utviklet av Google Ventures. Google Ventures er Googles investorselskap som bistår bedrifter i forretningsutvikling og innovasjon. Helt siden 2010 har Google Ventures sprintet med bedrifter som Twitter, Nest, Blue Bottle Coffee og Airbnb. Design Sprint er en innovasjonsprosess: Fra idé til ferdig-testet prototype, på kun fem dager. Enkelt forklart er det en snarvei til gode prosjekter. Et sprint-team består av ca. åtte personer, inkludert en beslutningstaker med endelig stemme og en fasilitator som leder prosessen. I løpet av de fem dagene kartlegger man den store utfordringen og målet, tegner løsninger, beslutter, prototyper og tester på reelle brukere. Høres det for godt ut til å være sant? Da bør du definitivt lese videre.
Karl Philip Lund
Bedrift
Hva koster en digital markedsfører?
Hvor mye koster det å ansette en digital markedsfører? Lønnsnivået for digitale markedsførere ligger mellom 350 000 – 850 000 per år. I dette innlegget legger vi frem hele kalkylen for hva du må regne med å investere hvis du ønsker å ansette en digital markedsfører.
Karl Philip Lund
E-Commerce
Hvordan vurdere din nettbutikk
I denne bloggposten skal jeg presentere 10 kriterier på hvordan du kan vurdere din nettbutikk.
Even Ødegård
SoMe
Hvordan øke salget med always on annonser på Facebook
Lurer du på hvordan du skal drive markedsføring av egen bedrift? Sliter du med at markedsbudsjettet går til kampanjer med varierende resultat, eller har du kanskje problemer med å selge varer til full pris? Da kan always-on markedsføring i sosiale medier være noe for deg.
Karoline Thon
SEO
Digital strategi – strategisk bruk av søkemotormarkedsføring
Digital strategi er en strategisk plan laget for å oppnå spesifikke mål gjennom et digitalt medium. I dette innlegget forteller vi hvordan du kan gå frem for å lage en god digital strategi med fokus på søkemotormarkedsføring, som hjelper deg å bruke tid og ressurser effektivt.
Katerina Sharapova
Bedrift
Taper du penger på måten du setter markedsbudsjettet ditt?
Mange synes det er vanskelig å vite når og hvor mye penger som skal brukes på markedsføring. Resultatet av dette er at bedrifter setter feilaktige markedsbudsjetter som igjen resulterer i at de i prinsippet taper penger. Dette innlegget går gjennom når du bør bruke penger på markedsføring og hvilke forutsetninger som bør være på plass for å beregne budsjettet. Du vil lære hvordan du best mulig kan sette et lønnsomt markedsbudsjett for din bedrift.
Hannah Haraldsen Lindelien
INEVO
Netthandelen øker: Vi satser med 5 nye ansatte
I løpet av de første 2 ukene av Korona-krisen mistet vi 20% av omsetningen. Vi har likevel kommet oss gjennom krisen, og satser nå for fullt ved å ansette fire nye operative markedsassistenter (OMA) på fulltid og en front-end utvikler.
Frode Vik
SoMe
Tanker om TikTok etter 1 million likes og 11 virale videoer
Mitt navn er Marte Ravn Tovik, ved siden av deltidsjobben i INEVO, driver jeg Tailored Soap, hvor jeg produserer og selger håndlagde såper, samt hudpleie- og badeprodukter. Jeg har brukt TikTok aktivt i et halvt år for å markedsføre bedriften min, og her er det jeg har notert meg etter 1,1 million likes og 11 virale videoer. Videoene jeg anser som virale har mellom 360 000 og 6,3 millioner visninger.
Marte Ravn Tovik
Tips
22 bøker for markedssjefen
Vi har samlet de 22 beste bøkene for markedsførere og markedssjefer. Enten du er interessert i ledelse, organisasjonspsykologi eller growth hacking så garanterer vi at du finner noe du har nytte av i denne listen!
Jonas Moe
SoMe
Hvordan unngå å forstyrre læringsfasen på Facebook?
Læringsfasen er perioden der Facebook lærer og på best mulig vis optimaliserer annonsesettet ditt. Dette betyr at de fleste annonsesett har mindre stabilitet og en høyere kostnad i starten. Det er derfor lurt å sørge for at man ikke gjør signifikante endringer som trigger læringsfasen. Men hva regnes som en signifikant endring?
Niclas Nilsen
INEVO
Karoline fra INEVO ble årets avgangsstudent ved Høyskolen Kristiania
For et år siden ansatte vi Karoline Thon som Operativ Markedsassistent i INEVO mens hun fremdeles gikk andreåret på bachelorgraden sin på Høyskolen Kristiania. Under ansettelsesprossesen skjønte vi raskt at Karoline var en helt unik ressurs. Vi var helt sikre på at hun kunne hjelpe mange av våre kunder og ikke minst pushe oss som byrå til å bli bedre.
Frode Vik
SoMe
8 tips for å øke rekkevidde på Instagram
Ønsker du å målrette deg mot og konvertere nye målgruppen til din virksomhet, men sliter med å øke rekkevidden på organiske poster på Instagram? I dette innlegget vil jeg gi deg 8 enkle tips for å øke organisk rekkevidde og tilstedeværelse på Instagram.
Julie Foss
Tips
9 digitale ressurser som er gratis akkurat nå!
I lys av COVID-19 har mange bedrifter delt sine digitale verktøy gratis. Vi har samlet 9 digitale ressurser du nå kan benytte deg av helt kostnadsfritt!
Hannah Haraldsen Lindelien
E-Commerce
Fokuser på det som ikke endrer seg!
Hvordan skal bedrifter planlegge i et landskap der teknologien utvikles raskt, mens menneskers atferd endres sakte? Her er vårt svar!
Karl Philip Lund
Growth marketing
Hva koster en growth hacker?
Hvor mye koster det å ansette en growth hacker? Lønnsnivået for growth hackers ligger mellom 350 000 – 1 250 000 per år. I dette innlegget legger vi frem hele kalkylen for hva du må regne med å investere hvis du ønsker å ansette en growth hacker.
Karl Philip Lund
SEM
Hvordan kan jeg gjøre programmatisk annonsering lønnsomt?
Hvordan kan man få programmatisk annonsering til å bli lønnsom? Vi gir deg noen råd om hvordan du kan få mer igjen for programmatisk annonsering for din bedrift.
Martine Karlsson
SoMe
6 trender for sosiale medier det er verdt å satse på i 2020
Vi har gått inn i et nytt år, og med et nytt år kommer nye trender og nye muligheter til å gjøre det enda bedre enn vi gjorde det i fjor. I løpet av desember måned fylles innboksen opp med sosiale mediers «topp trender» for det kommende året. Men hvilke trender er faktisk verdt å satse på? I dette innlegget vil jeg presentere 6 trender for sosiale medier vi i INEVO mener det er verdt å ta med seg videre i 2020.
Julie Foss
CRO
Konverteringsoptimalisering enkelt forklart
Konverteringsoptimalisering, også kalt CRO, er en strategisk metode og arbeidsmåte for å øke konverteringer og forbedre resultater.
Katerina Sharapova
OKR
OKR målstyring – et system for gjennomføring
Har du noen gang lurt på hvordan suksessrike selskaper klarer å navigere og vokse i et landskap som stadig endrer seg? Faktum er at de fleste suksessrike bedriftene bruker samme system! Et system som de fleste bedrifter i Norge fortsatt ikke kjenner til. Systemet heter OKR.
Karl Philip Lund
E-Commerce
Retur er et kjempeproblem for nettbutikker – Slik håndterer du det
I dette innlegget fokuserer jeg på nettbutikkers returhåndtering, og følgende problemstillinger: Retur skaper potensielt økonomiske problemer for nettbutikker Hvorfor bør du tilby gratis retur? Hvordan skal du håndtere retur på best måte?
Annsofi Klevfoss
SoMe
Maksimer konverteringer på Instagram
Instagram er i sterk vekst både som annonseplattform og sosialt nettverk. Disse to går hånd i hånd, og betalt innhold verken begrenser eller er til bry for brukeropplevelsen. Dette er en av Instagrams styrker, og med utelukkende visuelt innhold har bedrifter stort potensiale for å spre budskapet sitt. Men hvordan skal du maksimere antall konverteringer?
Ingrid Løkkevol Aasmundtveit
SEM
Alt du trenger å vite om dynamiske søkeannonser (DSA) i Google Ads
15 % av alle søk som gjøres hver dag i Google er unike, de har aldri vært søkt etter tidligere. Uansett hvor godt du har strukturert Google Ads-kontoen din vil det derfor være et gap mellom søkeordene du byr på og hva dine potensielle kunder faktisk søker etter. Dynamiske søkeannonser (DSA) kan hjelpe deg på veien mot å sikre visninger i Google og avdekke nye søkeord.
Signe Marie Cleveland
Content
Slik lager du en langsiktig innholdsplan som konverterer
Er du i gang med innholdsmarkedsføring for din bedrift, men savner å se resultater av arbeidet ditt? Synes du det er vanskelig å finne en god struktur rundt innholdsproduksjon? Med enkle grep kan du sannsynligvis nå målgruppen din i større grad og med mer relevant innhold.
Annsofi Klevfoss
SoMe
Kom i gang med Instagram-annonsering!
Instagram er det ledende sosiale mediet for visuelt innhold, og er i stadig vekst. Appen har over én milliard månedlig aktive brukere, hvorav halvparten bruker appen daglig. Som annonseplattform vokser Instagram enormt og det er enkelt å komme i gang.
Ingrid Løkkevol Aasmundtveit
SEM
Optimalisere Google Smart Shopping kampanjer – 5 tips
I dette innlegget vil du lære mer om hva Google Smart shopping er og hvilke muligheter du har for å optimalisere kampanjene dine.
Even Ødegård
Opplæring
Ville du sendt barna dine på denne skolen?
Tenk deg en skole som tar fattige, ressurssvake 5.klassinger og omdanner dem til suksesshistorier* innenfor rammene av det eksisterende offentlige skoleverket med de ressursbegrensningene det innebærer.
Karl Philip Lund
SEO
Avdekk potensielle trender og baser din SEO strategi på organisk trafikkprognose
En god organisk prognose kan avdekke trender og gi deg svar på hva som vil skje med trafikken din hvis du ikke jobber aktivt med SEO. Vil inntektene fra organisk trafikk øke eller vil inntektene falle? Svaret er gull verdt!
Katerina Sharapova
INEVO
Google Design Sprint på Work@Meet
Fredag var vi så heldige å få høre på Karl Philip Lund, Eirik Thorvaldsen og José Manuel Redondo Lopera snakke om Google Design Sprint på Work@Meet hos Meet Ullevaal, Oslos største Kurs- og konferansesenter. Her er våre nøkkelpunkter fra foredraget.
Signe Marie Cleveland
SoMe
Snapchat annonsering
Stadig flere bedrifter utnytter Snapchat som en digital markedsføringskanal. Plattformen egner seg godt for å spre merkebudskap gjennom kreative løsninger og formater. Er dette noe for din bedrift?
Oscar Løvås
SoMe
Nybegynner-guide til LinkedIn annonsering
Driver du en virksomhet i B2B markedet, men sliter med å finne ut hvordan du kan nå ut til nye potensielle kunder? Det kan være vanskelig å vite hvordan man skal nå ut til kunder i et B2B forhold, og du har kanskje ikke lagt inn arbeid for å gjøre deg synlig som aktør i B2B markedet enda. Er du åpen for å teste nye annonseplattformer, og klar for å ta annonseringen til et nytt nivå? Da er kanskje LinkedIn annonsering og denne nybegynner-guiden noe for deg.
Julie Foss
SEO
Teknisk SEO audit (5-stegs hygienesjekk)
En viktig forutsetning for å rangere organisk i Google og andre søkemotorer er at de tekniske hygienefaktorene er på plass. Ved å bruke en time på å følge denne sjekklisten til en rask teknisk SEO audit kan du potensielt sikre deg nøkkelen til bedre rangeringer og verdifull organisk trafikk.
Hannah Haraldsen Lindelien
Universell utforming
Nyttige verktøy i arbeidet med universell utforming (WCAG)
Universell utforming og WCAG 2.0 handler om å skape nettinnhold tilgjengelig for alle. Norge er faktisk det første landet som har lovpålagt universell utforming av nettinnhold for både offentlig og privat næringsliv. For å gjøre arbeidet enklere, får du en oversikt over de viktigste punktene og noen nyttige verktøy du enkelt kan ta i bruk.
Sander Kaasa
OKR
Slik gikk det da styringssett fra store organisasjoner fikk plass i klasserommet
Karakterer hindrer læring, mens OKR representerer et moderne styringssett som øker motivasjonen og gir bedre læring! Kan styringssettet som brukes i ledende organisasjoner bidra til å forbedre det norske skolesystemet?
Karl Philip Lund
SEO
Den ultimate guiden til Google My Business
Ønsker du å oppnå synlighet lokalt når noen søker etter bedriften din er det en ting alle som jobber med søkemotoroptimalisering vil peke på: Google My Business. I dette innlegget vil du lære mer om hva Google My Business er, hvordan du kommer i gang og hvordan du kan maksimere din synlighet ved å optimalisere listingen din.
Hannah Haraldsen Lindelien
Design
Designprosesser for digitale løsninger
Growth, Design Thinking, Google Design Sprint og designprosesser er aktuelle temaer som man ofte hører om i den digitale bransjen. Etter å ha lest dette innlegget håper jeg du sitter igjen med en god forståelse av begrepene og hvordan du fremover kan bruke det i digitale prosjekter.
Cathrine Andrea Knutsen
OMA
OMA-modellen: En revolusjonerende måte å jobbe med digital markedsføring
INEVO har jobbet med å revolusjonere hvordan norske bedrifter jobber med digital markedsføring siden 2013. Resultatet er OMA-modellen.
Christopher Espeland Aitken
OMA
Bruke konsulenter eller bygge Intern kompetanse?
Blivakker-grunder Einar Øgrey Brandsdal publiserte nylig et LinkedIn-innlegg der han anbefalte bedrifter å bygge intern digital kompetanse. Jeg er enig med han på de fleste punktene, men jeg tror mange har forsøkt – og feilet! Jeg jobber i krysningspunktet mellom utdanning, rekruttering, byrå og in-house kompetansebygging. I dette innlegget beskriver jeg fordeler og ulemper med de ulike alternativene knyttet til digital kompetanse.
Karl Philip Lund
OKR
Hva er et godt OKR «objective»(ambisjon)?
En god objective er en kort, inspirerende setning om hva teamet ønsker å oppnå.
Karl Philip Lund
SEM
98% forlater nettsiden uten å konvertere – lokk dem tilbake med remarketing!
Kun 2% av besøkende på en nettside konverterer på første besøk. Lær hvordan du kan lokke de resterende 98% tilbake med remarketing!
Hannah Haraldsen Lindelien
E-Commerce
Slik øker du trafikken til nettsiden din
Internett er verdens største handlegate og utstillingsrom. Men hva hjelper det å ha en fin nettside hvis ingen finner frem til den?
Cathrine Andrea Knutsen
SEO
5 feil du må unngå når du internlenker
Søkemotoroptimalisering er et komplekst fagfelt med mange avanserte, så vel som enkle, metoder for å optimalisere innhold for å rangere høyt i søkemotoren.
Hannah Haraldsen Lindelien
SEM
Google Ads Guide for viderekomne: Slik blir du god på betalt søk
Endelig en Google Ads guide for viderekomne! Tidligere i år skrev vi en guide til Google Ads for nybegynnere med hensikt om å lære nysgjerrige hoder alt de trengte å vite for å starte med betalt søk gjennom Google. I guiden kunne du lære om alt fra hvorfor du bør annonsere på Google Ads og hva Google Ads er, til hvordan du setter opp din første kampanje, velger struktur og vedlikeholder den.
Hannah Haraldsen Lindelien
E-post
Google Tag Manager: Konverteringssporing på nyhetsbrev sign-up
Har du noen ganger prøvd å sette opp konverteringssporing i Google Ads via Google Tag Manager? Prosessen kan være litt mer komplisert enn det man forventer, spesielt når det kommer til Tag Manager. I denne guiden forklarer jeg hvordan du setter opp sporing av dine nettstedsaktiviteter via Google Tag Manager.
Katerina Sharapova
E-post
Epost er bedriftens største tidstyv – her er tiltakene som sparer deg tid!
De fleste organisasjoner har et skarpt blikk på kostnader som innebærer konkrete planer og budsjetter for alle kroner og øre som slippes ut og inn i bedriften. Fåtallet har derimot like klare retningslinjer når det gjelder tidsbruk. I 2018 er det ingen tvil om at tid er penger og at tid er vår knappeste ressurs.
Hannah Haraldsen Lindelien
Growth marketing
Vil du at bedriften din skal vokse? Slik lykkes du med growth teams!
Vet du egentlig hvor stort vekstpotensiale din virksomhet har? Store virksomheter kan fort risikere at ulike avdelinger arbeider isolert fra hverandre. Avdelinger skaper gjerne vekst hver for seg, men problemet oppstår når disse ikke interagerer og samhandler med hverandre. Dette fører til at veksten ikke utnytter sitt fulle potensial. På grunn av dette er det derfor få som faktisk vet hvor mye de har å hente. Ofte er potensialet større enn man tror. Dette fører til at det følgelig blir vanskelig å si noe om hva som er bra resultater og ikke. Dette innlegget er for deg som ikke ønsker å nøye deg med “godt nok”, og som vil skape ytterligere vekst. Growth teams utvikles hovedsakelig innad i organisasjoner. Man behøver dog nødvendigvis ikke håndtere dette helt alene. I dette innlegget forklarer jeg også hvordan byråer kan hjelpe virksomheter med growth.
Annsofi Klevfoss
SEM
10 måter du kan skreddersy dine Google Ads annonser
I en Google Ads konto som skal dekke mange hundre, kanskje mange tusen, ulike kategorier og produkter kan det være vanskelig å opprettholde et tilfredsstillende nivå av relevans og tilpasning i den enkelte annonsen. Likevel vet vi at høyere relevans og informasjontetthet fører til høyere konverteringsrate. Jo mer kunden vet om deg før de klikker, jo større sjanse er det for at de foretar et kjøp hvis de klikker. Ved hjelp av skreddersydde annonser sikrer du at en større andel av klikkene du bruker penger på faktisk er lønnsomme.
Hannah Haraldsen Lindelien
E-Commerce
Slik lykkes du med pop-ups!
Det er over 20 år siden Ethan Zuckerman skrev koden for verdens første pop-up. Tanken bak var å målrette reklame bedre. Pop-ups ble resultatet av å finne en måte man kunne knytte en annonse til nettsider, uten å sette annonsen direkte på siden. Dette med den hensikt at annonsøren skulle slippe å bekymre seg for tilknytningen mellom merkevaren og innholdet på siden de annonserte på. Senere har Zuckerman beklaget seg, da han tilsynelatende skapte tidenes mest forhatte nettopplevelse.
Annsofi Klevfoss
Design
Digitale designtips for ikke-designere!
I dag er du veldig heldig! Det finnes ferdige maler og oppsett for design du kan følge til punkt og prikke, som gjør at ting vil se ganske greit ut visuelt. Jeg har likevel et par tips du bør tenke på når du lager visuelt oppsett for for eksempel; landingsside, nyhetsbrev, spørreskjemaer, enkle nettsider ol.
Cathrine Andrea Knutsen
SEM
Hva erfaring har lært meg om Google Ads: ekspertenes beste råd
Når man først begynner å arbeide med Google Ads kan det virke overveldende. Listen med ting du absolutt må og definitivt bør vite og forstå for å kunne styre en vellykket annonsekonto er lang. Vi i INEVO vet selv at den beste lærdommen kommer av erfaring og arbeid med kontoer over tid. Men å prøve, feile og lære av det tar tid. Hadde det ikke vært enda bedre om du kunne lære av andres feil eller erfaring?
Hannah Haraldsen Lindelien
Bedrift
Den ultimate guiden til bedriftsblogging
Bedriftsblogger er noe man stadig ser mer av. Bedrifter begynner å forstå verdien av god innholdsmarkedsføring, og bloggingen er blitt en utbredt aktivitet. Noen lykkes svært godt med det, mens andre ikke helt forstår hvorfor resultatene uteblir. Å drive en bedriftsblogg er noe alle kan få til dersom motivasjonen er på plass. Det er faktisk ganske enkelt, men det kreves bevissthet rundt en del faktorer dersom du vil oppnå virkelig suksess.
Annsofi Klevfoss
Design
Tips til gratis designressurser
Enten du jobber med design til daglig, eller bare trenger et raskt bilde til en facebook-post kan det av og til være nyttig å låne elementer for å få jobben gjort raskt og enkelt. Her er noen av mine favorittressurser:
Ole Marius Tørrisen
SEM
Google Ads for nybegynnere: alt du trenger å vite for å starte med betalt søk
Driver du en nettbutikk eller nettside? Hvor lett er det for de potensielle kundene dine å finne deg når de leter etter det du selger – forutsatt at de ikke allerede vet hvem du er? Dukker du for eksempel opp blant de første søkeresultatene i Google når noen søker etter de produktene eller tjenestene du tilbyr?
Hannah Haraldsen Lindelien
SEM
Den ultimate guiden til Google Ads Audit
Tomt for ting å gjøre i Google Ads kontoen din? Da bør du ta en audit.
Hannah Haraldsen Lindelien
E-post
E-post og nyhetsbrev – Feil du bør unngå for å oppnå gode resultater!
E-postmarkedsføring er den mest lønnsomme markedsføringsaktiviteten du kan drive.
Annsofi Klevfoss
Content
Video i innholdsmarkedsføring: Her er fordelene, samt tips til å komme i gang.
Over halvparten av oss ser video på nett hver eneste dag. Ifølge Cisco Visual Networking Index vil video utgjøre så mye som 82% av all internettrafikk innen 2021. Allerede i 2017 utgjorde det 74%. I tillegg har så mye som 81% blitt overbevist om å kjøpe produkter og tjenester på nett gjennom video tilhørende merkevarer.
Annsofi Klevfoss
E-Commerce
Nettbutikk-gründer? Her er Google-verktøyene du bør bruke!
Dersom du har eller skal sette opp en nettbutikk, anbefaler jeg deg å lese dette innlegget om Google-verktøy. Det finnes enormt mange verktøy og tjenester som kan gjøre hverdagen din enklere.
Annsofi Klevfoss
SEM
4 Google Ads scripts som hjelper deg å budjustere smartere
Lyst til å jobbe raskere og mer effektivt? Da bør du sjekke ut disse Google Ads scriptene.
Hannah Haraldsen Lindelien
E-post
7 tips for å lykkes med e-postmarkedsføring
Forestill deg følgende: For hver krone du bruker på å markedsføre ditt produkt eller din tjeneste, får du igjen 40 ganger så mye i salg. E-postmarkedsføring gjør dette mulig.
Annsofi Klevfoss
E-Commerce
GDPR: 6 enkle ting du kan gjøre før 25. mai
Gjennomføringen av GDPR (EUs nye personvernregler) i Norge nærmer seg med stormskritt. 25. mai må alle norske virksomheter tilfredsstille kravene i den nye reguleringen. En undersøkelse av EY, fra januar 2018 – viser at sjokkerende 67% av ledere i EU-land ikke har en plan på hvordan de skal implementere GDPR. I denne artikkelen har vi samlet 6 enkle ting du kan gjøre før 25. mai.
Daniel Andersen
SEM
Bør du annonsere i søkemotoren Bing?
Bing er Microsoft sin egen søkemotor. Trafikken kan på ingen måte måle seg med Google sin, men er det likevel lønnsomt å spytte penger inn i Bing-annonsering gjennom Bing Ads? Svaret er som regel ja.
Hannah Haraldsen Lindelien
SEO
60% av alle søk på mobil fører ikke til et eneste klikk
Lever du av organisk trafikk fra Google? Vel, da har jeg noen dårlig nyheter til deg. Folk har ikke sluttet å Google, tvert imot. Antall søk øker fremdeles, men stadig flere av velger å ikke klikke seg videre til en nettside etter å ha gjennomført et søk.
Even Ødegård
Teknologi
Hvor mye vet egentlig Google om deg? Jeg tror du blir skremt!
Alle vet at Google samler informasjon om oss, men ingen vet hvor mye informasjon søkemotorgiganten har lagret. I kartet kan du se at Google har lagret steder jeg har vært i Oslo helt siden november 2006.
Karl Philip Lund
SEM
Dette må du vite om Google Ad Grants
Kunne du tenke deg å rekruttere flere frivillige eller få flere donasjoner til din veldedige organisasjon? Selvfølgelig. Utfordringen for mange frivillige organisasjoner ligger sjeldent i evnen til å sette mål, strategier for å nå dem eller mangel på engasjerte ressurser. Begrensningene ligger derimot som regel i små annonseringsbudsjetter som ikke strekker til over alle plattformer. Google Ad Grants er løsningen på dette!
Hannah Haraldsen Lindelien
SEM
Slik strukturerer du dine shoppingkampanjer
En shoppingkampanje kan uten tvil være med på å øke trafikk og inntekter i en nettbutikk. Det store spørsmålet er derimot hvordan du best bør strukturere shoppingkampanjen din for å skvise mest mulig ut av annonsebudsjettet ditt. Her gir vi deg tre ulike forslag til struktur, samt fordeler og ulemper.
Hannah Haraldsen Lindelien
SEM
Flere grunner til å implementere Google-utvidelser
Aktiverte annonseutvidelser vises for brukere hver gang en annonse med høy Ad Rank vises på en av topplasseringene over organisk søk. Utvidelser gir deg mulighet til å vise mer informasjon enn kun headline, URL og annonsetekst. Utvidelser gir brukerne mer informasjon, og presenterer i tillegg flere handlingsmuligheter direkte fra søkeresultatet. Dette gjør annonsene dine mer fremtredende, og gir deg flere klikk og verdifulle brukerinteraksjoner, for eksempel telefonsamtaler.
Annsofi Klevfoss
SEM
Hvorfor relevans er så viktig for Google Ads
Hvorfor er relevans viktig for deg?
Gina Long Liabø
SEM
Slik forbereder du deg til «Visual Sitelinks»
Bildeutvidelser har kommet og gått, og kommet igjen. Google ser ut til å snart plassere bilder i tekstannonser, tilknyttet dedikerte landingssider, i en type sitelink-test. Visual sitelinks, eller visuelle nettstedslinker, har vært under utvikling i flere år. Utvidelsen er enn så lenge kun tilgjengelig for et fåtall annonsører i begrenset antall land. Den er også utelukkende tilgjengelig på mobil.
Annsofi Klevfoss
SEM
Hvordan er stemmesøk relevant for annonsører?
Innen 2021 er det ventet at over 1,8 milliarder bruker stemmehjelpere aktivt på verdensbasis. Det er derfor også å forvente at vi vil se en økning i Norge i tiden fremover.
Hannah Haraldsen Lindelien
SEM
Automatisering av Google Ads for norske nettbutikker
Google Ads er en av de største kostnadsdriverne for norske nettbutikker. I dette innlegget presenterer vi 5 konkrete forslag som kan bidra til å redusere kostnadene, og øke inntektene fra Google Ads hos norske nettbutikker gjennom automatisering av Google Ads. Hovedtanken er å frigi tid slik at du kan fokusere på de viktigste tingene.
Gina Long Liabø
SEO
Hva er strukturerte data og hva betyr det for SEO?
I 2017 ble det snakket mye om strukturerte data og hvor viktig dette ville bli for SEO i 2018. Til tross for dette er det fortsatt mange som ikke har nok fokus på strukturerte data, eller i det hele tatt vet hva det betyr og hvordan det fungerer.
Eivind Bodding
SEO
Hvordan booste organisk trafikk i Google – Interne lenker
Det finnes uendelig mange tips og triks på hvordan man skal optimalisere en nettside og gi den best mulig forutsetninger for å rangere høyt i Google.
Eivind Bodding
CRO
Ikke A/B test på Black Friday!
Black Friday, Cyber Monday og julen er rett rundt hjørnet…men optimaliserer du riktig i høytidene?
Jonas Moe
E-Commerce
14 Fun Facts om Alibabas Singles Day
Singles Day er over og Alibaba endte opp med å selge varer for over 25 milliarder dollar (litt over 200 milliarder NOK) denne dagen, det er mer enn Estland sitt bruttonasjonalprodukt på en dag det.
Even Ødegård
SEO
Hva er god sidestruktur med tanke på SEO?
Sidestruktur eller arkitektur handler om hvordan siden din er organisert. Når man snakker om SEO er dette et særdeles viktig moment, for enhver nettside.
Eivind Bodding
SEO
Hva er RankBrain og hvordan kan du optimalisere for det?
Google sa i 2016 at RankBrain var deres tredje viktigste rangeringsfaktor. Og RankBrain kommer også til å bli enda viktigere i 2018! Så er spørsmålet: Hva er egentlig RankBrain og hvordan kan man optimalisere for det?
Eivind Bodding
SEO
Hva blir de viktigste SEO-faktorene i 2018?
Mange SEO-eksperter kommer ut med ulike faktorer du ikke må gå glipp av i det kommende året. Vi har listet opp hva vi tror blir de viktigste faktorene for SEO i 2018.
Eivind Bodding
CRO
3 tips som vil øke konverteringsraten i din nettbutikk
Visste du at 7 av 10 kunder aldri fullfører en checkout?
Even Ødegård
SEM
Slik lager du unike remarketinglister for Google Ads
Å lage unike remarketinglister for Google Ads handler ikke bare om å dekke alle kontaktpunktene mellom kunden og nettsiden din, men også om å ekskludere listene i hverandre for å få så god data som mulig.
Gina Long Liabø
Opplæring
Kreativitet – enkelt forklart
Kunnskap, erfaring og kreativitet
Karl Philip Lund
Klar for å se resultater?
Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.