Tilbake til suksesshistorier
Reprice
Kunde: Reprice / reprice.io
Vertikal: Internasjonal satsing
Mål: Bygge en troverdig merkevare og nettside for å skape kjennskap internasjonalt
Resultat: Posisjonering, branding og skreddersydd design og utvikling fra bunn med Sanity og Next.js: reprice.io
Vi er stolte over å ha lansert reprice.io med ny posisjonering og branding i tett samarbeid med Reprice.
Hvem er Reprice?
Reprice er et norsk prisoptimaliseringsverktøy som hjelper deg med å ta kontroll over prisstrategien din.
Verktøyet lar deg automatisere prisene til nettbutikken din og øke marginene, slik at du kan implementere en mer konkurransedyktig og lønnsom prisstrategi.
Dette er nøkkelen til å lykkes i dagens hurtigbevegende e-handelsbransje.
Reprice har nå ambisjoner om å satse internasjonalt, og tok derfor kontakt med oss for en stund tilbake for å freshe opp både nettsiden og brandingen deres.
INEVO stod for alt av branding, posisjon, logo og utvikling av nettsider i Sanity, samt innhold på nettsiden.
Denne rebrandingen er ikke bare en visuell endring, med også en markering på den internasjonale satsingen - som skal gjøre de godt rustet for fremtidsplanene deres.
Reisen
Anders Åberg, grunnlegger av Reprice, sluttet i sin fulltidsjobb for å satse 100% på Reprice. Anders tok kontakt med INEVO våren 2020.
Siden 2020 har INEVO bidratt til å gjøre Reprice til en suksesshistorie. Vi har hjulpet ham nesten helt fra han hoppet ut av en sikker jobb for å satse på grunder drømmen. I dag har Reprice 3 fulltidsansatte og over 20 kunder, inkludert mange INEVO-kunder.
Det første vi gjorde var å sette opp en enkel Wordpress siden på norsk, for å få ut budskapet om Reprice. Vi gjorde noe Google, Facebook og Linkedin annonsering.
Våren 2023, arrangerte INEVO E-handelsdagen 2023. Temaet for konferansen var prising og Reprice var sponsor. Her samlet vi 260 personer fra ulike bedrifter til en hel dag som omhandlet prising.
Suksessfaktorer
INEVO ble møtt av en svært mottakelig ledelse som ga oss mye tillit fra start. Det ble grunnlaget for et godt samarbeid mellom Reprice og content, design-og utviklingsteamet til INEVO.
Posisjonering og merkevarebyggingen av Reprice startet med intervjurunder av både selskapets ansatte og kunder. Dette var for å etablere hva som skiller ut Reprice fra konkurrentene og andres oppfatning av produktets egenart.
Det er ekstremt viktig å finne riktig tilnærming for å lykkes internasjonalt i en bransje med mange konkurrerende løsninger.
Videre gikk vi over på logo og branding. Her var det mye tanker, ideer og gjennomganger før vi endelig kom frem til den rette logoen. Det viktigste for Reprice var å få noe som var bedre enn hva de hadde, og kunne ha den i mange år fremover.
Vi jobbet for å lage noe som skilte seg ut fra konkurrentene, være unik, original, og har et særpreg. Men også jobbe videre med det de hadde.
Dette mener vi at vi har klart å levere.
Konseptet som er Lorem Ipsum sin verste fiende, skal designet tilpasses innholdet, og ikke omvendt. Dette effektiviserte designprosessen, og vi slapp enorme og tidkrevende revisjoner.
Fleksibiliteten til et CMS som Sanity ga oss muligheten til å tilpasse systemet mot kunden, og hjalp oss med å levere en god brukeropplevelse når kunden skal oppdatere innhold.
Resultater
INEVO leverte en viktig og god posisjonering og branding, som gjør at Reprice skiller seg sterkt ut fra konkurrentene.
Det kunne vi ikke gjort uten et tett samarbeid med Reprice. Hyppige møter og god kommunikasjon. En rask og gjennomført nettside som er fleksibel for kunden.
Vi gleder oss til å følge veien videre, hvor vi fortsetter å hjelpe på Google Ads, innhold og design.