Hopp til hovedinnhold
Tilbake til suksesshistorier

Tilbake til suksesshistorier

Slik hjalp INEVO Skintific med å øke den digitale omsetningen med 122%

Skintific

Sebastian Stensli Melvold, OMA i INEVO, er ekspert på e-postmarkedsføring.

Sebastian har opplevd økt etterspørsel etter sin ekspertise, ettersom stadig flere netthandelsbedrifter ser på e-postmarkedsføring som en viktig vekstkanal. Hos Skintific spilte han en nøkkelrolle i implementeringen av e-postmarkedsføring, som nå er en integrert del av strategien for digital vekst.

Hvorfor trengte Skintific hjelp med markedsføring?

Skintific, en av Norges ledende distributører av hudpleie- og kosmetikkmerker, stod overfor utfordringen med å optimalisere e-handelen og den digitale markedsføringen for å skape vekst for flere av sine merkevarer.

De måtte både styre kampanjer etter en strukturert plan og raskt tilpasse seg nye trender.

I tillegg ønsket de å øke inntektene og styrke sin digitale tilstedeværelse på tvers av flere kanaler.

INEVO hjelper oss følge med på de endringene som kommer fra SoMe, Meta og Google, og har kompetansen til å støtte oss når vi gjør endringer eller tiltak for vekst digitalt.

Fredrik Pahle, Salgsdirektør, Skintific

Hvordan INEVO bidro til Skintifics vekst

For å møte utfordringene deres utviklet vi en helhetlig markedsføringsstrategi for e-handel som kombinerte betalt søk, betalt sosiale medier og e-postmarkedsføring.

Vi tok ansvar for alle digitale kanaler, med fokus på optimalisering og analyse i tett samarbeid med Skintifics e-handelsteam.

Strategien inkluderte både planlagte kampanjer og dynamiske kampanjer, som gjorde det mulig å raskt justere seg etter sanntidsdata.

"Ettersom nettbutikkene stadig vokser, har vi sett hvor viktig det er å kjøre kampanjer utenom de planlagte tidspunktene i løpet av året. Hvis vi oppdager en negativ trend i nettbutikken, setter vi raskt i gang nye kampanjer for å gi den kommende uken et løft."

Et av de største prosjektene var lanseringen av en ny B2B-butikk og utviklingen av en solid e-postmarkedsføringsstrategi fra bunnen av.

Som Sebastian Stensli Melvold sier:

"Det har vært en lang reise, og læringskurven har vært bratt! Å være prosjektleder for lanseringen av deres B2B-butikk er trolig det prosjektet jeg har lært mest av og er mest stolt av."

Den helhetlige strategien inkluderte også løpende justeringer av kampanjer basert på ukentlige evalueringer, noe som sikret rask tilpasning til markedstrender og kundeadferd.

INEVOs påvirkning og resultater

Arbeidet vårt førte til betydelig inntektsvekst for Skintific.

For deres største merke var det en imponerende økning på 122% i inntekter fra 2022 til 2023.

I første halvdel av 2024 økte inntektene med 44% sammenlignet med året før.

De andre merkene opplevde også lignende vekst, noe som viser hvor effektiv strategien var.

Sebastian fremhevet suksessen og sa: "I tillegg har det vært utrolig gøy å bygge en e-post strategi fra bunnen av som har ført til enorm vekst."

Prosjektet viste hvordan skreddersydde e-handels- og markedsføringsstrategier, kombinert med smidig kampanjehåndtering, kan gi betydelig vekst og styrke den digitale tilstedeværelsen.

For deres største merke har vi opplevd en økning i inntektene på 122 % fra 2022 til 2023. I første halvdel av 2024 har vi sett en økning på 44 % sammenlignet med 2023. Dette er utrolig gøy!

Sebastian Stensli Melvold, OMA, INEVO

Tilbakemelding fra Skintific

Her er hva Fredrik Pahle, salgsdirektør, sier om samarbeidet med INEVO:

"Jeg ble først kjent med INEVO gjennom et tidligere samarbeid med Enklere Liv. Jeg har et veldig godt forhold til Sebastian; vi diskuterer ofte strategier for å forbedre resultatene våre.

Jeg besluttet at vi skulle bytte plattform slik at vi enklere kunne automatisere kommunikasjonen med kundene våre. Vi hadde en utdatert plattform og ved å bytte til l Shopify og Klaviyo hadde vi et godt fundament å bygge på. Sebastian sørget for at prosessen gikk smidig, og vi så økning i organisk trafikk allerede en uke etter overgangen Når det gjelder inntekt fra e-post har vi satt en god strategi med automatisering av innhold som gir verdi for kundene våre, og det gir resultater; vi startet på 0 kr i 2022, og nå står det for 35 % av all inntekt fra nettbutikken.

Samarbeidet med INEVO har vist meg hvor viktig det er å hele tiden teste nye ting og ikke være redd for å prøve nye tilnærminger. "INEVO har virkelig bidratt med verdifull ekspertise når det gjelder digital markedsføring og vekststrategier."

Klar for å øke omsetningen i nettbutikken?

En OMA er mer enn bare tradisjonell markedsføringshjelp – det handler om å bli en pålitelig partner som virkelig bryr seg om din suksess.

Enten du vil forbedre din digitale markedsføring, øke inntektene eller bygge en langsiktig strategi, kan en OMA gi deg støtten du trenger for å nå målene dine.

Lær mer om vår OMA-modell, eller book en gratis prøvedag der en av våre OMA-er kommer til deg og jobber sammen med deg en hel dag – helt uten kostnad.

Klar for å se resultater?

Ta en kaffe med oss — vår dør er åpen.