SEO Byrå
Hvordan finne riktig samarbeidspartner
La oss være ærlige. Å nå frem til kunder kan være vanskelig. Derfor er det viktig å være synlig når kundene søker etter deg.
Synlighet i søkemotorer som Google bør være en viktig del av din markedsstrategi.
Å være på førstesiden når kundene dine søker etter deg kan være vanskelig – du er nødt til å gjøre deg fortjent til det. Det er kanskje derfor du er på jakt etter en samarbeidspartner?
Oppsummering av hva du vil lære i denne posten:
- Hva er SEO?
- Hva er et SEO byrå?
- Hvilke resultater kan du regne med å få?
- Fordeler og ulemper ved å bruke et SEO byrå?
Hva er SEO?
SEO, som er kort for søkemotoroptimalisering (search engine optimization), er en prosess som omhandler alle tiltak som gjøres for å øke trafikk fra søkemotorer som Google, Bing og Yahoo.
Søkemotoroptimalisering må ikke forveksles med Google Ads og Bing Ads. Ved å bruke disse tjenestene betaler man for å komme høyere opp i søkeresultatene.
Trafikken du får fra arbeid med organisk søk er gratis. Det er faktisk umulig å betale for å komme høyere opp i de organiske søkeresultatene.
Om du ønsker å komme høyere opp i Google uten å betale penger for å annonsere er du nødt til å jobbe systematisk med SEO.
Hvis du ikke er av de tre første organiske treffene når du søker etter nøkkelord du tror dine kunder ville brukt bør du vurdere å se hva du kan gjøre for å kunne forbedre dine rangeringer.
Ofte er det lurt å ta utgangspunkt i en liste over nøkkelord du vet kundene dine søker etter. Når du har en oversikt over disse er du nødt til å lage godt innhold som søkemotorene liker.
Google har over 200 faktorer som påvirker hvilke plassering du får i søkeresultatet. Det er ved å arbeide med på «påvirke» disse at du kan forbedre plasseringene dine.
Kort oppsummert kan vi si at søkemotoroptimalisering handler om å gjøre bedriften din mer synlig når dine potensielle kunder leter etter en som tilbyr det du driver med!
Ønsker du å lære mer om hva SEO er anbefaler vi at du hører på denne podcast episoden «Hva er SEO» fra Markedsføringspodden.