+47 92 09 48 72 post@inevo.no

OMA-modellen

De fleste bedrifter i dag har behov for operativ hjelp til å planlegge, prioritere, utføre og analysere markedsføringsaktiviteter. De ønsker en kreativ og analytisk person som kjenner bedriften. Personen skal helst lære fort og samtidig ha solid kunnskap innenfor ulike grener av digital markedsføring. Likevel opplever mange bedrifter at det er vanskelig å få tak i rett digital kompetanse og benytter seg i flere tilfeller av konsulenter som kjenner fagfeltet. Det er likevel et faktum at dette medfører utfordringer som omhandler kjennskap til merkevaren, bedriften og menneskene i den – utfordringer som vi anser som kritiske for å lykkes med digital markedsføring.

INEVO har utviklet en modell for å løse de typiske konsulent-utfordringene: OMA-modellen. En av våre såkalte operative markedsassistenter™, derav navnet OMA, blir koblet med en kunde, hvor hun sitter fysisk 1-2 dager i uken. Resterende arbeidstid sitter hun i et fagmiljø i INEVO. En OMA er ung, nysgjerrig og sulten på å lære, samtidig som hun har god kunnskap om digital markedsføring på flere felt. Ved hjelp av OMA-modellen får hun dyp innsikt i merkevaren og bedriften, samtidig som hun lærer de ansatte i bedriften å kjenne. I tillegg får hun påfyll og kan sparre med likesinnede i et internt fagmiljø som alltid holder tritt med oppdateringer i den digitale utviklingen. Den tause kunnskapen som oppstår ved å være fysisk til stede, har vist seg å forbedre den helhetlige forståelsen av bedriften, dens visjon og mål – som gir økt grunnlag for suksess.

Ta kontakt hvis du ønsker å vite mer om OMA-modellen